Direktlänk till inlägg 26 september 2022

snurrar en hel del tankar

Av mamma-tilda - 26 september 2022 20:29

ikväll snurrar det en del tankar

hur ska jag kunna stötta mitt xa barn? hur ska jag få han att inte hamna i tokerier?


hur ska han känna att han lyckas `? att han är bra o klarar en hel del? 

att skolan är mer än betyg? 

hur ska jag lösa att få balans ? jag vill bara ta hem han ;) ha koll dygnet runt typ

han ska få åka till morbror i helgen o det är väl bra , o kul

men  morbror håller tydligen på o säger att han kan flytta dit 

när han börjar gymnasiet.. o de känns inte bra, o inte kan jag tro att han som 16 åring ska bo i egen lägenhet..

skola o jobb samtidigt.. även om morbror tydligen hr byggfirma. känns mysko

men visst kan de motivera o jag kan ju inte säga att mamma inte ska be om hjälp från sin bror

men jag vill ju bara ta hem ungen! hålla om o stötta. han är ju inte min jag vet . 

jag har hamnat i den sistsen förut men de kändes ändå enklare m mamma S som har samma kultur 

kultur krock gör ju att de tycker att han inte kan sova borta även om jag har deras förtroende i allt annat. 

jag får respektera det . men jag vill bara ta hem han ibland . få pausa , varva ner. diskutera livet o dess möjligheter , svårigheter.


idag avslöjade han en rikitg tokig grej de gjort / gör. jag måste ju vara tyst om det nu för förtroendet men 

detta kan ja inte var atyst med egentligen . men känner att jag måste ett tag. ska ta de med han igen . de kan inte göra detta.... fick ur han häromdagen med vem som köper ut ciggen.. balans med förtroende o "läcka " vidare, 


hur ska jag kunna finnas där o han vågar berätta o samtidigt stoppa en del saker?  

hur ska jag få han klara skolan. jag har ingen tjänst där... jag känner mig otillräcklig . jag vet att jag gör det 

jag kan o utifrån mitt uppdrag. men vill ju få finnas där!!! lösa . krama , tala om att det blir bra!! 

älskade barn . desssa älskade barn som dyker upp i livet ibland 

 denna gosse älskar ja lika mkt som Z el nästan iaf . Z har en egen plats i mitt hjärta! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Av mamma-tilda - Torsdag 7 mars 21:08

börjar bli helt återställd efter influensan el om de nu var covid!  3 veckor drygt . sängliggande 1.5 typ.   gossen flyttat men bar här inatt. mest för o få köra Atraktorn skulle ja tro. han vill övertala sina föräldrar o få köpa den. jag sag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards