Alla inlägg under juli 2016

Av mamma-tilda - 24 juli 2016 21:05

var o såg Bruce på Ullevi igår. blev ett lite sent på kommet men lyckad utflykt m trött som tusan idag.

knappt varit utanför dörren!igår  först hästtävling o sedan dra till Göteborg t.o.r i värmen men var en fantastisk upplevelse!

o idag har det varit kvalmigt men ingen åska här men tydligen ng mil bort! gömt mig inne hela dagen nästan

slog på ac på luftvärmepumpen. somnade tom på soffan vid 17.


läst o ätit onyttigt halva dagen imorogn måste jag dra igång med "bantning" rullar fram o kan snart inte röra mig!

slut på ätandet o stillasittandet.  minst 30 min rörelse om dagen. utanför tomten!o min vandring o cykelsem o helsinborg allt i vanlig ordning bara försvinner...ja är bra på o drömma mindre bra på att göra!


saknar mina barn samtidigt som jag är trött o bara vill isolera mig från omvärlden!  

syster drog till sjön m jag orkade inte trodde jag skulle dö i värmen så tog kall dusch.....

hoppas pappa fixat värmen 

en kmpis ville ha m mig till vättern..imrogn är ju typ 5 - 6 mil när ja har 1 km till sjön... visst ngt annat o sällskap m känns lite onödigT?


Av mamma-tilda - 21 juli 2016 21:41

tog tältet o åkte till en öde plats. en bok o tystnaden! spegelblankt vatten o ensamhet. ja hunden fick följa med;)

använde så klart mobilen o lite surf. m att bara vara en stund. det var välbehövligt! 


har kvar att städa bilen i o utvändigt. kasta ut garderoben o lösa ngt annat. torka golv...

städa o tvätta klart vid sonens . annars klar;);) 

semester! känn som jag behöver sjukskrivning efter semestern.....

på lördag blir d o hjälpa syster på tävling o sedan till göteborg o se Bruce Springsteen! sista minuten fick köpa biljetter av en kompis.. så slog tlll!


mår skapligt trots sonens problem. försöker hålla fast vid att jag gjort mitt. andra som måste till nu o hjälpa.visst liet smått jag får lösa såklart.... säga upp bredbandet tex. 

ska hjälpa dotten oxå. de hade missat momsbet. där rök min husbil... ja ja barnen först. min tid kommer !

ner till dottern o gosa barnbarn nästa vecka. kan fortfarande knappt tänka att jag är mormor...


så jäkla skönt att jag lyckats röja här iaf!! 

skitsamma att jag har en del kvar o fortsätter vara en tjockis. verkar hopplöst. en dag i taget. livet går vidare. o imorgon ska jag åka o köpa god glass!!!!


har vänner jag inte orkat med .känns lite o har dåligt samvete. m har svårt o fortsätta lika efter vad som kändes som ett svek. akupunktören sa att jag hade ett centurm vid "hjärtområdet" som behövde "åtgärdas" psyksiskt.....mm vet att jag bär på saker o har svårt o förlåta. är inte beredd på vissa än trots flera år sedan. så är det. långsint är förnamnet vid sårade känslor o svek. 

livet går vidare.

funderar på min bok . igen. 




Av mamma-tilda - 17 juli 2016 09:21

fick besök av mitt <3 barn i går kväll händer inte så ofta nu mera men vad jag älskar den gossen. att få finnas kvar värmer.

det innebär iof att jag kom sent i säng. var väl inte super trevlig 21.30 ca heller... skittrött efter allt röjande.

o sonen. påverkar ju mentala tröttheten.


vaknar trött o ont lite här o där. i pannan tom minns inte att jag slagit i . m känns som blåmärke.ont i ryggen med.

ska klyva ved på fm o sedan till pappa igen. städa mitt hus ngn dag... slänga mattan i köket tror jag . finns andra hos pappa.... grejor o skit överallt här oxå nu. skulle behöva ta tag i garderob oxå. kasta " mitt korthus" ! får se vad jag orkar.

funderingar på husbil men vet inte om de är värt pengarna? har ju tält...vet inte hur mkt d är på lånet idag redan.

vill ju egentligen bli skuldfri. ökat sparandet iaf. sätta fart nu kanske så jag kan dra på ledighet ngn dag....  



Av mamma-tilda - 16 juli 2016 22:35

går d o ta semester från semestern? så trött ! fixa o dona . hjälpa till här o där.

röja o rensa. städa, köra tippen. klyva ved. el ska klyva... vil bara dra! 


dop. dödsfall på en o samma dag. livets gång.

barn o barn. strul o glädje. hur mkt ska en mamma orka? överleva? 

vad gör döden med oss? värdera o kontakta gamla relationer som ej funnit på flera år. döden gör oss levande påminda om förlusten. el ngt. 


sonen . det är som det är. livet går vidare. vad , hur , när visar sig väl. inlåsning just nu iaf. trött . så in i norden trött. 

mår ändå bättre än sist. lärt mig en del. m vill helst bara tjuta o dra till ensamheten.


till pappa imorgn för mer fix. börja m veden..... gå på fotboll

over and out

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards