Alla inlägg under mars 2023

Av mamma-tilda - 6 mars 2023 20:12

efter förkylningen så kom det massa mentala jobbiga bitar. jag blev så trött , orkade inget, gjorde ngt en dag o låg nästa...

jag vet inte om det var bra o vara sjuk. en del vänner , ovänner el mer el mindre vänner, sjuksköterskan 

tyckte jag var på gränsen mot väggen el ngt liknande. sonen ansåg att gå in i ngn vägg är ju dumt gå runt el 

genom dörren ;) 


kände att de var lite väl många som sa saker o när det hände en grej o jobbarkompisen sen skrev att hon inte kände igen mig då blev det lite väl mycket.

oro , kaos av o till för pojkarna o massa små saker på jobbet o politiken ja de blev kanske lite tungt i januari. 

en del påstår att jag haft lite väl mycket lång tid.. 


jajja det blev ett samtal med psykolog, sömnskola och lite tips där.

läkaren som sjukskrev mig 100 första veckan ( hade ju varit hemma redan 1.5 vecka) o sedan 2,5 v på 50 % !

o frågade om de räckte! det kändes märkligt... diskutera sjukskrivning för trötthet orkestapp, mentala tankar.

det var inte natruligt för mig. men när jag tappade tålamod med barnbarnet då kände jag själv att de kanske fanns sanningi de mina vänner lyft. 


idag första halva jobbdagenefter 2,5 v hemma! var faktiskt lite oroligt att återvända. de är farligt att vara hemma.

hur klarar folk att börja jobba efter långtidssjukskrivningar`?? 


de gick väl hyfsat iaf. 

har en bekant med valpar o de verkar som jag kanske kan få köpa en! har ju sagt hur söta de är , men tiidgare har hon sagt nej då jag inte vill valla! blir helt plötsligt rädd - ska ja skaffa en arbetshund??? jag som egentligen vill ha en liten soffhund! men är det ett tecken? då de säger att jag måste hitta "vila" ? styra om mitt liv ? hitta egen tid? är det en hund som ska se till att jag inte passar på andra el går på möten? vad betyder de att var apå väg gå i kull? oroa ihjäl sig o inte kunna släppa taget? med hund måste jag ju vara hemma mer... fokusera på skog? 

o den lilla sötnosen har ett hjärta i tecken i pannan....  


jobbar på balans. släppa ansvaret för extra barnet... hitta min roll / gräns. svårt . svårt.  

funderar idag på om jag ska boka ett psykolog samtal till... den oro känslan före jobbet var lite tung faktiskt.

letat jobb ikväll... snurrar lite. igen! puh suck . trött på mig själv. hur hittar jag ett lugn?? nöjd?? utmaningar i det jag gör redan? 


psykologen sa att jag ska stänga av omvärlden 1 timme / dag hur gör man det ?????  suck. nu kom spänningshuvudvärken.

tvätten klar så 

var rädda om er alla där ute!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards