Alla inlägg under oktober 2021

Av mamma-tilda - 25 oktober 2021 19:55

jaha kan det vara depression jag lider av ? 

min uttråkighet? min gnällighet ? min vantrivsel med olika saker ? 

svårigheter att vara nöjd? oro för barnen? trött på jobbet? 

inte känns ngn glädje? 


hade medarbetarsamtal idag o chefen vet ju hur jag har mått av o till

min önskan att göra annat än b.l.a resursen åt en yngre elev som ligger ev inom särskolediagnos

tidigare har vi mer pratat om skillnaden mellan tonåring o 6 åring... o min saknad av den gossen jag resursa i våras

men jag har sagt att det är inte de riktigt o han har ja ju kontakt med varje vecka o besöker o stöttar

även om jag såklart hellre fortsatt min insats där trots skolbyte,


idag sa jag att ja ser mönster o börjar funder på hösten påverkan? 

jag borde ju vara nöjd. bra arbetskamrater, bra schema världens bästa chef visst jag ser inte samma nöje att "leka" på fritids längre o ja jag saknar den store gossne men den är jobbigt o gnälla vara missnöjd . o när ja sa tt ja ser mönster , jag har gått igenom detta ngna gånger känns d som vantrivsel , vilja till ngt nytt , utmaningar el vad de nu är. då sa hon att hon sett mönstret oxå o att de även kmmer på våren... så hur jag än avskyr att vara "svag" o prata med proffsen så skickar hon nu mig till beetendevetaren på företagshälsovården ja fick ju nga samtal i våras efter covid o lite andra förkylningar under ett år som översteg de % som är gränsen för de ska titta på frånvaron.


känner mig bara misslyckad. o korkad . jag har de ju bra. visst jag oroar mig för sonen regelbundet men vet att det finns inte mkt mer ja kan göra o landar i det oftare.  sen påverkar de mig . de vet jag. oron för mitt xa barn , min dotter , min "skolpojke" jag ja tänker p de alla olika mkt olika perioder. men när mitt "gnäll" ilska går ut över andr ao min arbetsamrater har de gått för långt. jag tycker inet om mig själv. just nu . o där börjar jag gråta. 


nu kommer jag även få ändrade uppgifter o förmodligen vara ca 2 dagar på gossens skola . de behöver ngn kunnig som kan "barn"  o de kan jag. där är jag trygg även om jag aldrig jobbat på åren 7-9 i skolans värld. jag vet bara att chefen tittar på en lösning med den rektor då han bett om mig nu... jag har ju önskat tiidgare . jag inser at tmin abesök ger gossen ett lugn, sen var det inte bara han nu men vet inte mer innan min chef hittat hur / när hon kan släppa mig, vilak tider / dagar ., jag är så tacksam för möjligheten till kombination! inser att inte alla har dessa fantastiska människor runt sig o möjligheter! o de k

änns fruktansvärt att må dåligt trots förutsättningarna! 

sakanr pappa oxå, så fick frågan om serontin brist kan vara möjligt ? klart de kan o då blir man tydligen deprimerad lättare? läste om de o omega 3 kan visst hjälpa o d vitamin. så nu får ja beställa hem det . hon skulle be hvc titta på det oxå.


fick för mig o bka bullar . degen blev inte helt bra. men bullarna blev ok trots allt. 


vill inte  vara svag . misslyckad  gnällig. tjurig . 

Av mamma-tilda - 18 oktober 2021 18:23

när jag funderar över livet. vad jag ska göra . jobba med. 

vad jag ska ta tag i . vad jag blir irreterad över. 


barnen. barn som har det jobbigt . 

förkylning. 

städning. 

arvskifte. saknar pappa. sorg.

frustration. 


dåligt humör som går ut över andra. 

oro

att älska o finnas där, att inte räcka till.

vänskap


tårar rinner . huvudvärk. 

misslyckande 

att ramla 

att falla.

be om ursäkt? 

byta jobb? 

trivs inte med mig själv. 

oron 

frustration

irritation 


Av mamma-tilda - 10 oktober 2021 11:09

nu har jag tagit tag i både klippning, städning o minisemester !

livet är helt ok 


jag kostade på mig för första gången o ta hjälp med städ! en väns dotter :) 

O så fint det blev o undanplockat! helt fantastiskt! 

o samma duktiga flicka klipper mig :) brukar bli lite kort men vad gör de? de växer !


o i fr åkte vi på en miniresa till Helsingborg! bodde på hotell o baa njöt av livet. 

strosade , drack o åt . små shoppade lite. sol o fantastiskt väder hade vi! o vilken frukost! 

ett dygn kändes som flera! att inte ha något planerat o bara vara. så fantastiskt skönt 


nu funderar ja på att åka till stallet el åka på live fotboll..... 


ska väl börja med att bädda o sen klä på mig :) 

 ha en fin söndag !




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards