Alla inlägg under februari 2021

Av mamma-tilda - 22 februari 2021 18:09

idag saknade jag pappa enormt. saknandet bara dök över mig. 

 blev sjuk i fredags ska lämna covid test imorogon bara för säkerhetsskull , jag är redan bättre

så tro inte de är corona en gång till. antikropparna borde finnas lite till.


orkat fixat stallet idag.  städat lite, rengjort ungnen! bytt gardiner i rummet o sovrummet. 

nu ringde storasyster så tapapde bort mig. så tar kväll nu! 

Av mamma-tilda - 11 februari 2021 20:02

idag rann bägaren över.  varit lite för mkt 2 veckor nu och idag brast det.

gillar inte riktigt när de tgör det på jobbet!  men men bryt ihop o kom igen

har väl varit pågång nga dagar så borde väl inte vara förvånad. sjuk kollega i 2 v så både varit "lärare" o resurs

o så lite extra tid en efm på fritids o så kvällsmöte.. o så måste ju då "eleven" testa, testa om osv när jag inte bara haft mitt jobb. vi har fått börja om .o idag blev det för många droppar i bägaren! 


det gör ju som vanligt att jag börjar tvivla på mig som pedagog, min yrkesroll, mina tankar . mina sammarbetsförmågor

osv. ska kanske hålla mig till idrotten o vara "själv" .  blivit otydligt vem av oss som har rollen när klasslärare är sjuk.


misslyckande tär. det är ingen skön känsla.  o att känn att jag inte når fram till lärare, elev , är ingen skön känsla det heller.  

imorgon kommer sonen o egentligen har jag nog inte energi tilldet men han har permis så o de är bokat . tack o lov brukar han inte ha stora sociala behov el umgänges krav. 


o mitt älskade <3 barn fyller år imorgon! 23 år !

Av mamma-tilda - 8 februari 2021 19:12

jag har bytt lite arbetsuppgifter på jobbet. en omställning 

jag har haft samtal med beetendevetaren å HVC , ( företagshälsovården )

de var lite jag behövde hjälp att släppa . gå vidare. en del efter pappas bortgång. 

skuldkänslor.  samvetet. 


fick lite bra tips. 

o nu med annat på jobbet var de bra att ha, 

ska vara stöd åt en elev . de startade andra proseccer.  oro över sonen.

mitt älskade xa barn o gamla saker jag upplevt

 saker jag kanske inte helt bearbetat trodde chefen.  

men med ett " nytt" barn att knna starkt för gör även att lite ( mkt ) oro kommer igen. 

det har snurrat en del hur jag kan hjälpa han

 vaknat på nätter o snurrat.  tar sällan med jobbet hem men nu har det blivit så. 


dessa älskade barn! jag hoppas att det jag ger underlättar ditt liv. ibland springer jag på dessa barn som jag bara älskar lite xa! de jag bara vill ta hem o få hålla om o ge allt jag kan. 


o på fre fyller mitt xa barn . herregud 23 år om jag räknar rätt! 10 år sen du kom in i  mitt liv! 


o sonen har idag fått besked om lägenhet! så skönt !! mammas älskade unge! 

dax för kaffe 





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards