Alla inlägg under augusti 2022

Av mamma-tilda - 9 augusti 2022 12:44

då var det dax igen o få ner lite av alla sommarens tankar som jag samlat på mig.

jag har ju inte kommit mig för o skriva men nnu kändes det dax! 


Jag skriver ju mest som "dagbok" el månadsbok för att själv kunna titta tillbaka.  därför jag är anonym med 

även om ett fåtal vet att jag skriver och under vilket namn, men de är få och mest för att jag någon gång ska få feedback i jobbiga ältande perioder.


Idag är sista dagen på semestern. trot el ej men jag har tvättat fönster! fast jag har 2 kvar. så sparat 300-500 kr som en firma skulle kostat.. fast de kan nog bli en före jul så det blir riktigt tvättade - förnste är inte min starka sida.

Igår tog jag o tvättade täcket och madrassöverdraget! plus golven så klart de är ju alltid lättast att städa...

har lite jag inte gjort  i vanlig ordning på semestern. träna tunghäst... inte kommit mig för. sommaren har rullat på

nu lutar de åt att vi ska försöka boka inridning  dottern hinner inte riktigt med o även om jag kan göra mer markarbete så kan jag inte rida in. och jag har inte haft energi / intresse nu till det . 


jag sysslar ju med lite politik igen.. så nu finns de saker innan valet som tar lite tid. för första gången känner ja lite oro var ska världen sluta med alla som tror att de extrema förslag som höger extremister runt om i världen tar fram? usa är ju helt ute o cyklar som gör abortförbud i många delstater. Var är männskligheten i de beslutet? jag är för mer kunskap om preventivmedel och att sex  kan leda till graviditet. men de händer ju att någon av olika skäl behöver göra abort . ska de då inte vara möjligt ??? hur blir de med människors rätt att älska o leva med den man vill ? 


o att kasta ut ungar ur skolan bara leder ju ingenstans, sätt in stöd på plats i möjligaste mån. 

man pratar om att årets val är lite av ett värderingsval. jag hoppas innerligen att väljarna tänker till.

jag för egen del är centerpartist och håller tummarna att moderaterna tar sitt förnuft nu och att vi kan hitta samarbete i "mitten"  vi måste lösa saker gemensamt. inget parti kommer kunna klara framtiden själva.


nu börja fundera över mitt schema... men först lite lunch 

o så sista fönstrena. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards