Alla inlägg under september 2019

Av mamma-tilda - 17 september 2019 10:14

Börjar se slutet på denna jäkla förkylning. Fattar inte varför jag alltid ska få monster förkylningar o bli liggandes minst 1 vecka! Hatar detta! Är inte helt bra men imorgon tänker jag jobba! Är studiedag så förhoppningsvis lite lugnare. 

Annars är de som vanligt. Läser gamla inlägg o inser att ekonomi o vikten går som en röd tråd! Börjar fundera på pensionen ( ja vet är rätt länge kvar) men vill ju kunna glra ngt då....o då gäller det att på allvar få ordning på livet.  Kreditkort ska klippas nu!  Börja promenera o göra egen träning hemma! Hitta en grupp träna ngt du gillar sa kiropraktorn! Jobbarkompisen kollar om jag kan hänga på deras innebandy. Behöver få upp pulsen o blodcirkulationen.  För stel i muskler.


Nu är jag mormor för andra gången då vill jag ju inte ya i förtid av övervikt! Kollade på kort på mig själv o sedan på riktigt stora tjockisar på tv . Över 200 kg!!  De har suttit still o ätit.. väcker tankar över hur ja lever även om. Jag har min smärtgräns på betydligt mindre än 200! Men jag äter för mkt -rör mig för lite. Grundproblem! Nu kickstart med shaker o tittar på bilder! Se sanningen i vitögat. Jag är jävligt fet igen!! 


Gått ner lite i tjänst... njuter av lite tid utan jobb även om städning av ekonomin blir lidande.  Efter jul får ja nog jobba fullt igen.... el ? Pengar är trots  allt inte allt. Men lite mer buffert vore klokt! Nu orka städa el dammsuga iaf! Tvättar lakan igen - minska sjuldom.. hoppas jag! 


Ha en bra frisk dag! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards