Alla inlägg under november 2020

Av mamma-tilda - 27 november 2020 19:42

veckan har varit rätt ok samtidigt som tuff . 

haft ont igen i de jag trodde var muskelbristning men vet inte längre . de kommer o går 

behandlade med laser i tisd o var nog för mkt så  natten efter trodde jag jag skulle svimma av smärta.

blev vc .så de skriver nu en remiss för ultraljud o kolla magen!  för säkerhetsskull


hade samtal med beetendevetare i to fm då allt för många tycker jag stängt in för mkt o 

pappas bortgång i maj o mina skuldkänslor över flytten legat o pyrt lite inombords belv väl droppen 

chefen ville ju jag skulle lyfta d epå företagshälsovården o sköterskan tyckte jag behövde samtal. 

så ... de är väl inte den första på 10 är som sagt det .. de är rätt många- 

samtalet blev ok . jag tog mig iväg ! o tips på SOAss  = stanna upp, observara, Acceptera o sen välj litet s svara( förändra ) el Släpp ( gå vidare) var tänkvärt. jag ta rmed mig detta . likaså frågan hur skulle du svar aen 8 åring vad skuldkänsla , dåligt samvete betyder ? o är det det du svarar dig själv på den frågan? 


att acceptera o släppa bli nästa steg då. jag har ju svårt att släppa! jag ät inte oxe för inte! 

men nu är processen startad.  


har funderingar på att anmäla mig  som kontaktfamilj igen. har en elev på jobbet som jag verkligen har funderingr på o känner att jag kan kankse göra en insats.  vet att jag tidigare sagt inte barn från arbetsplats, men känner starkt för detta barn måste jag erkänna.  


nu fredag kväll! golven fixade , en tvätt fixad , jobbet fixat - nästa veckas idrottsplanering klar ! så nu tar jag nog kvällsmat o filmtaim! 


ha de gott alla därute i mörka november men nu får vi pynta med lite adventsljus  o njuta av friden o jesu ankomst :) 

Av mamma-tilda - 22 november 2020 19:59

hej kära dagbok ! 

det var väldigt väldigt länge sedan jag skrev . året 2020 har varit tungt . att fylla 50 år , förlora pappa 

och vara corona sjuk samtidigt satte liksom ribban för året.  

jag har inte riktigt fungerat. jag har jobbat på , stängt in en del , mått bra där emellan. 


alla kommer minnas corona året 2020 . för mig blev det ju som sagt extra med att pappa insjuknade och gick bort .

att fylla 50 hade ja lite ångest över men allt liksom bara dog iom med att jag då låg sjuk o fick "tårtan" av dottern på trappen!

uppskattar nya vänner o familjen som tog sig tid att komma o gratta mig utomhus en kort stund. 


jag har efter 2 år landat i mitt boende o byn. trivs rätt bra även omjagsaknar familjen , vännerna så klart. 

att få nya vänner vid 48 var lite "konstigt" men det gick ju det oxå. även om ingen kan ersätta V. 


nu har vi sålt pappas hus och tömt det sista. känns oxå konstigt. så mkt grejor som mamma samlat! o nu är vi faktiskt klara efter 5 år. 5år sedan mamma dog o nu 6 månader sedan pappa . skönt det är klart och tomt. nästa resa "hem" blir tid till annat.  tanken känns blandad. blandade känslor. haft skuldkänslor att jag flyttade o pappa bara fick 2 år efter det. de åren kunde jag gett han. men vem visste??? jag vet att pappa tyckte de var tråkigt att jag flyttade men han accepterade det. o han var 2 ggr till mig! 


sonen mår rätt bra. så skönt. 

hade medarbetarsamtal på jobbet o min chef tyckte jag behövde prata med någon... så nu ska jag träffa en beetendevetare på torsdag. känns splittrat. jag hanterar ju livet.  så jobbigt o dra fram o gråta. syrran tyckte för ett tag sen at tjag behövde då jag fortfarande efter 13 år kan bli förbannad o aggresiv bara ngn pratar om exet...

jag kommer aldrig förlåta men jag har efte rhon sa de släppt en del . lagt de åt sidan o accepterat . jag mår gott utan han o har skapat mig ett liv som jag trivs med till stora delar. klart jag ibland saknar någon att dela det med men jag är inte där än.! jajja vi får väl se vad ett samtal kan ge . vem vet jag kanske får frid i sinnet :) skämt o sido jag vet att jag stänger in lite för o inte belasta varken mig själ el andra. men mitt liv fungerar o jag mår rätt bra!


börjar tom fundera på heminredning / pynt / fix efter 2 år --- aldrig  varit mitt intresse men att fixa o få lite mer ombonat , andra gardiner o lite i möbel ev . jag har iaf börjat fundera! helt otroligt vid 50 år ! nu vila ! 


på återseende


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards