Alla inlägg under april 2018

Av mamma-tilda - 8 april 2018 20:25

jag har jobbat i helgen så nu när ensamheten och tystnaden la sig i stugan njuter jag ! jag uppskattar ensamheten ikväll!

även om uppdraget/jobbet som kontaktfamilj inte är jobbigt på jobbigt vis så tar det ju mitt fulla fokus, 

att ta hand om och göra saker ur inte bara mitt perspektiv en helg efter en jobbvecka . jag känner ibland att ljudet och sedan tystnaden att bara vara jag o ladda om batterier är värdefullt även om "jobbet" är på hemma plan och ger massor! att kunna få ge vuxentid, natur , djur och en lugn stund.blandat med aktiviteter:) 


idag hade jag besök av 2 fantastiska skolelever oxå, de ville kolla fölungen. så roliga tjejer. de hade med ett brev däe det står att de kunde flytta till mig för vägen till skolan blev inget problem efterosm jag iaf åker dit:) dock tror jag att kravet på hotellfrukost blir svårare att uppfylla. o  betyget A får de nog jobba sig till!  hur ska jag kunna byta jobb o lämna så här fantastiska elever? jag älskar denna klass ! det är underbart att få jobba med barn! 

o igår träffa jag en gammal elev som säger efter jag fått en kram att han blev glad att få se mig!  det värmer !o han skulle komma på "saft" drack inte kaffe!! 


flyttplaner håller på o landar i mig men så svårt! hatar ju uppbrott . vill närmare dotter o barnbarn . m så svårt jag har redan nu i tanken. o nytt jobb, ny plats. lägenheten är fantastisk o kommer bli så bra att bo i.o fantastiska ungar finns ju så klart där oxå! 


hungrig. äta o sova. imorgon ny jobbvecka!

kolla pris på sommardäck! urk så tråkigt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards