Alla inlägg under juli 2014

Av mamma-tilda - 29 juli 2014 19:19

haft en bra dag. började m att åka o handla lite. hade best hjullager till bilen då svågern ansåg att mitt var "sönder". jajaj jag har då inte märkt så mkt m ansåg han att jag inte fick åka utan att det skulle bytas o han ville fixa då var d bara o köpa! tyvärr fick han inte loss d gamla så fick ha sönder bromsoket...så då åkte han iväg  till biltema o köpte ett sånt! får vi se om han får ihop min bil ikväll! o där rök månadens pluspengar... jajaj så är det o ha bilar! o så började jag fundera på kamremen..hm  den behöver bytas. kul kul. får ta in prisförslag på det efter semestern nu! melan 4000 -10000 kr står d på nätet beroende på var jag läser! slapp jag ju tänka ett tag till på hur d vore o ha pengar över;)


jag har trots det haft en bra dag! 

skurat mina köksluckor på utsidan... insidan får vänta till nästa hjärnblödning. för då måste jag verkligen ha ont om jag ska orka tömma skåpen!!men fint blev det:) var ju dottern som lurade mig o köpa ngn klorin spray på Gekås...o kaffeburken min gamla tupperwear den blev som ny på utsidan!

hjälpt syster i stallet o fyllt vatten.tom lagade jag lunch idag!

o lyxade....när jag handlade köpte jag med jordgubbar o grädde:)tur jag handlade innan jag visste att de skulle gå åt mer bildelar...2000kr på bilen under 1 dag! blä!


misstänker att jag missat samtal från sonen. ett vid lunch o 1 när jag duschade. ja inget o göra åt. får se om han hör av sig imorgon. har ju fått lämna min mobil på lagning. o vet inte vad för ringsignal på denna...har inte hört den idag!


får se om bilen blir fixad så jag kommer iväg till dottern imorgon el om jag får åka på tors, ivärsta fall skulle jag få ta syrrans bil på tors, hon jobbar ju bara imorgon o sen ledigt till mån.

varmt ute, m rätt behagligt nere inne. dragit för allt! o kört lite kyla på luftvärmepumpen..m bara pyttelite idag;) '

orkar inte åka o bada! duschade kallt....


seg i skallen m är väl vätska o värmen...

o så ska jag köra ner till dottern typ 3,5 timme utan ac...inte fixat den.o nu vet jag inte om jag har lust o lägg amer pengar på bilen!

Maja tycker d är varmt hon däckar så fort jag är still!. Hon saknar pojkarna -igår var vi på kalas o systers 18åring han fick sällskap så fort vi började fika! o hon kunde fortfarande tacka;) fast sonen nu varit borta länge! så jag tro hon saknar de lika mkt som mig.o nu ha rju inte gossen varit här på jättelänge heller...stackars oss;)

vi lever trots allt!! rätt konstigt känns det ibland...att vi överlevt !;)



Av mamma-tilda - 28 juli 2014 14:24

att få bekräftelse på bloggen värmde o fick mig o le:) satt o var lite småsur o tänkte att jag skriver lite när jag sitter i massagestolen. o då fanns d en kommentar från Lina! att ngn hittat min blogg o regelbundet läser mitt svammel...ja d fick mig att le! satt som sagt o var lite sur, att skicka en fråga till ngn man älskar o inte få svar, skitsamma att det är en unge o jag är vuxen d gör mig iaf sur...iaf ibland. o då få se att ngn gillar ngt jag gör värmde mitt hjärta! ibland behövs det inte mkt för o göra ngn lite glad! Tack!


haft besök av en vän m barnbarn o fick ägg hemlevererade det var kul! är ju inte så ofta ngn utan uppgjort dyker upp ute i skogen här!

ska på barnkalas ikväll. funderar om jag orkar cykla? 1 mil ca dit o så hem...lite svalare idag iaf.


nu kom ett svar....har inget internet..nej visst m om jag nu ser att personen i fråga är ute ibland o läst d jag skickat då kan man väl svara oxå?? även om man inte har internet alltid?? skitsamma. jag överlever! jag är ju vuxen el hur d nu var m det..iaf 44 år gammal numer;)


Dottern jagar ett hotell i Polen,m de svara inte. syrran tyckte jag skulle provringa.. får väl ladda för det...prata på min knaggelengelska m polacker på lika dålig eng .kan bli spännande!


Bokat besök till sonen på sönd. en vän till han ska åka med. d blir roligt för han! nu har det ju varit lite jobbigt i värmen o han var lite avis när jag var till havet! m inte mitt fel att han är där han är!!fast visst lider jag m han....

hade lite skuldkänslor att jag badade i havet.... m jag måste ju leva vidare. suck, vill bara att han ska klara det sen!! få resa ,bada ,fiska hitta kärleken o få jobb. ja allt som ger glädje i livet! en mammas dröm såklart! att barnen får ett bra livmed dess glädjeämnen. Jag älskar mina barn överalltannat på jorden m det har kostat på de sista åren med sonens problem!


nu fick jag le igen! livet är rätt ok trots allt:) skicka till en kompis igår om grillning ngn kväll..nu har hennes dotter svarat idag!! hahah goa unge:) då får d nog bli cykeltur innnan o bilen ner till byn.


det gäller att fokusera på det bra i livet o dess glädjeämnen:) lätt som en plätt....


ungar!! jag blir galen!! att få tillbaka att jag inte lyssnar när jag talar om att jag blir glad för ett svar... att alltid komma dragandes med att jag inte lyssnar...jag blir galen o faktiskt ledsen!! är det meningen för jag inte ska sakna ungen??? känner att jag blir så där irriterad o frustrerad så skit i mig då!ring inte o be om pengar heller då.för då går d o höra av sig! jag vet ju att jag får släppa det- det står ju för att han är borta.o då blir d jobbigt .... m d är så svårt! Andas----vara vuxen....mm ibland skulle d vara skönt o vara liten o kunna få ett utbrott! utan att behöva fundera på nga konsekvenser!


hänga tvätt o cykla då!

Av mamma-tilda - 27 juli 2014 22:29

kommer tankar o funderingar. svårt o släppa i hjärnan ibland.snurrar

håller mkt för mig själv.ibland vill jag bara skrika! då jag skriver anonymt är det för jag ska få ur mig

men har avslöjat detta för flera stycken nära vänner så  därför kommer inte en del här iaf!

just nu kom d över mig massa o jag kan inte riktigt sortera i hjärnan.vad är min frustration? vad är bekymmer?

vad är inte ens mitt?? 


sitter o skapar listor i huvudet 1: vad gör mig lycklig? o vad är lycka? 2 : vad vill jag nå? vad har jag för mål? har jag nga mål i livet numera? 3: vänskap vad är vänskap? den frågan har kommit ofta d sista åren . är det att veta att de jag har närmast alltid finns där? utan krav? el är det de som ibland frågar efter en? ensamheten? att trivas med sig själv?

att bli sedd för sin egen skull? inte bara bekymren? el som hjälp?


att ge o känna att det betyder ngt. spelar d ngn roll? livet går vidare även utan mig...att vara tom inombords-

tvivlet på sig själv.inte betyda ngt.att släppa taget o gå vidare med mitt egna. o där kommer punkt 2 vad har jag för mål? finns det ngt jag vill ? har uppfyllt d jag tänkt i livet till stor del...vad har jag nu för drömmar ? mål för resten av livet ...har väl iaf typ 40-50 år kvar o leva!

resa i alla ära menn jag får ju hemlängtan efter 4 dagar;);)så jorden runt tror jag inte i dagsläget hamnar så högt på min lista ....o jobb utomlands ryker nog det oxå.... hade ju tänkt bli pensionärsbarnflicka m då måste jag få bukt m hemlängtan;)


bli skuldfri o "halvrik! är väl ett mål iof. slippa tänka på pengar.

kanske är tur i oturen att jag snart har slut på sem! få ordning på livet lite grann!!fast tycker om o sova länge o äta frukost ute i lugn o ro! splittrad vad gäller sem...


torka tårarna o ta nya tag!

Av mamma-tilda - 27 juli 2014 15:15

idag kör  jag en slödag! kollade film inatt o sov sedan länge:) 

sov nere i bäddsoffan halva natten o gick upp sedan. har ac nere via luftvärmepumpen...m var så obekvämt isoffan.

nu har jag bäddat om o lagt en xa madrass så kör lite slött o ligger o kolla tv.. el gjorde! orkar inte ligga still....

så skriver lite funderar om jag orkar skura sista i köket. m blir nog massagestol o bok:)


hjälpt syster i stallet. hon har verkat nästan alla hästarna.skulle behövacykla el gå långt. inte tränat på snart 1 vecka!behöver komma igång o få bort nga kilo till...el många m tar nga i taget!


fick lämna min mobil på rep. hoppas d kan laga den o att det går på garantin. best hjullager till bilen oxå kommer hem  på tisd,svågern snäll o byter!sedan ska jag ju åka till dottern är det tänkt.

boka tid imorgon till sonen oxå. måste ju lämna in hans skor . var ngt som släppt under.


idag tänker jag inte tänka så mkt. bara slöa:) skulle kunna fastna i massa depp...m mår ok!livet är bra


ekonomi o pengar är inte så viktigt för lycka, m känns bra att vara i ganska bra balans. lite pengar över o kommer nog räcka trots bilens reparation. tror inte jag behöver ta från sparkontot!

saknar barnen m fösöker ställa in mig på mitt o jag är ju" gammal" fast inte " gammal"  m m måste få ordning på mitt liv utan barnen.... d upptar stor del av mina tankar. jag har det bra d är inte det men saknaden o tomheten som kommer är ibland stor. går ju inte o backa tiden m saknar o ha barnen hemma! jag erkänenr det. 

igåt fråga syrran om jag inte skulle anmäla mig till o ta emot ensamkommande flykting barn.m det vet jag inte om jag klarar... m kommer d ngn yngre flicka kanske? vet inte . ta emot kontaktbarn igen har jag ju funderat på. m kan jag klara det? vet inte. iof tror jag inte att nästa blir "mitt barn" på samma sätt....  klarar jag o hålla mig proffessionell? just nu saknar jag min älskade gosse så d gör ont. småsyskonen saknar jag ju inte lika mkt så kankse  klarar det m ngt nytt barn... gossen stal ju mitt hjärta direkt!


suck . nog.... jag har d bra o jag har nu tid o pengar att göra d jag vill;))

nu ska jag få i mig lite vätska o se om jag orkar ngt! funderar på en tur o köpa glass m vet inte om jag orkar åka ;) 

slödag som sagt! sänkt hela kroppstempot...gått in i dvala;)

Av mamma-tilda - 26 juli 2014 14:18

skönt o vara ledig! trodde inte det innan semestern...ledig utan barn brukar vara jobbigt;)

haft det bra så här långt trots allt. varit nere till varberg o havet hela veckan el ja rättare sagt ti - fre;)super skönt. 

sedan får jag ju alltid lite hemlängtan.... så nu är det skönt o vara hemma!! trodde de skulle växa bort men...

 gjorde slut på lite pengar på ullared oxå. nöjd med inköpen! måste bara fixa lång tröja till mina blommiga thigts;)

 jacka typ soft shell o en väska oxå!ny fotfil! o lite annat smått o gott.o nästa vecka ska tydligen bilen bli lagadett hjullager upptäckte syrran när hon hade den! fint 1500kr!! där rök överskottet! o mobilen in på lagning! de la av igår el strular i displayen kul ..blir väl 750 i självrisk! så tillbaka på o känn att jag har typ 0 kr i vanlig ordning...


när bilen är fixad blir deten tur till dottern oxå.

sen är semestern slut... skulle faktist kunna vara ledig lite till! tror jag;)

tog bort mitt "nya" virusprogramm o nu funkar ljudkortet....måste jag fixa nytt virusskydd....


släppa ut hästar sen o fylla vatten.hänga tvätt . ngt annat blir inte idag!!


o nu är de så kallt inne attt jag fick en chock av att gå ut!!kom ju på att min luftvärmepump gick o köra ac på:) 

jäkla kallt inne nu!! 

 nu går det nog tom o orka tvätta köksluckorna! köpte ngn klorinsprej på gekås...efter dotterns tips. den var bra!



Av mamma-tilda - 21 juli 2014 18:11

var en snurrig natt....när jag skulle somna så kom massa jobbiga bitar. fick först låta d vara en stund alla tankar o sedan fick jag jobba på att förtränga o stänga av! lyckades efter en stund o sov ganska bra.

gillar inte när det kommer...o var på väg upp inatt för o skicka medelande till min "hjälptant" m lät bli....tar de efter semestern;)fast hon är ju ingen tant....m jag gillar ordet tant:)

var nära o gå upp o dra igång datan oxå...skriva av mig. m lyckades som sagt stänga av o somna. tack o lov att jag har den förmågan!


matade in sista räkningen idag o de ska nog för ovanligehetens skull faktiskt bli en hel del kvar på lön!!stoppa undan på spar o köpa skor oxå.gissar att gossen oxå faktiskt behöver skor snart- vet att det har jag inte med o göra ...han är ju min bara till låns....o nu har han varit borta jäkligt länge! saknar han så jäkla mkt nu!!


imorgon blir det en tur till havet! härligt! o kompisen ska åka så tidigt...m 06.00 är det absolut tidigaste har jag sagt!! borta till typ fre...

är lite fest på lö.. m jag tänkte ju stanna hos dottern! jajja skit samma fester kommer flera! 

sedan vi fick besök av grannens hund igår är maja på sin vakt!

 kväller m fortfarande jäkligt varmt! tänkte cykla m får bli sent!! blir nog dusch ändå innan o köra en tvätt.

vet inte heller om jag ska packa om i annan väska....tror det.

efter gårdagens skogstur fick jag lite energi.. så dammsugit o diskat o skurat bakom spisen idag!!är bara o inse att röra på sig är det enda som hjälper! fast idag har jag bara varit hemma o gjort lite itaget!  o nu fick syrran ta min bil generator lampan börja lysa i hennes.så blir ingen glasstur ikväll!! 


Av mamma-tilda - 20 juli 2014 20:01

skönt med semester! slöa o få lite smått gjort.varit till skogen idag o plockat massa kantareller:)

sedan en tur till sjön! på tisd blir det en tur ner till broder o varberg! bada i havet nga dagar:)

att vara "tant" ger en rätten att välja!!

försöker landa i mig själv.vara nöjd med det jag har! 

tankar far vissa dagar o en del konstiga drömmar.


funderingar på framtiden.vet att jag inte kan styra över mer än mina egna val.

jobb,bostad, barn,djuren ,vänner ,kärleklite blandade snurriga tankar.

en del jobbiga o andra trevliga.

tar det lugnt o gör d som känns bra för stunden.

lite oro finns för sonen o vad som ska hända sen. idag mådde han inte så bra.d var jobbigt...

trots allt har jag kommit en bit på väg... m kommer över mig ibland!


träningen har stått still...hittar inte energin i värmen.får var tjock ett tag till...

nu fick vi besök av grannens hund... m idag lyckades jag fånga han o kunde gå hem med han. el vi möttes då husse var ute o leta!!

Av mamma-tilda - 17 juli 2014 21:19

njuter av ledigheten. tog en dag m en god vän o gossens syster på dagsutflykt. bad o glass o lite turistande.

hundarna fick följa med! haft en underbar slö dag o bara tagit d lugnt o njutit!!


nu kommer känslor över mig...om allt möjligt. disken odiskad...inte handlat- har inte ens ngt schampoo...

konstigt o vara ledig.o samtidigt går tiden fort o jag njuter....första fullmatade veckan är slut o jag har oxå hunnit sova ut.. så nu kommer väl allt ifatt;) o samtidigt känner jag de där jobbbiga känslorna som jag trodde var under ordning...depp o tårar. vill inte . m kan ju inte bara leva avstängt.


men saknaden över barnen dyker upp från tomma intet.kommer skuldkänslor att jag har tid över o lite pengar nu...

sonen är ju inget jag kan göra ngt åt nu. m det kommer över mig. hur ska d bli vad ska jag göra??vad ska jag göra med mitt liv...hur ska jag kunna njuta utan han?

dottern är rätt ok o livet i ganska bra balans.ska ta en tur till henne under sem.

gossen saknar jag så d gör ont. kommer tankar vad har jag gjort för fel? o samtidigt vet jag att jag inte gjort ngt.o blodsband är blodsband, unnar han släkten ! m tomrummet i mitt inre är stort o gör ont. jag erkänner d för mig själv.

'o samtidigt ska jag bara finnas. inte synas el höras för mkt...


semester planer m en vän . blir väl kusten nga dagar.övernattar hos brodernga dagar. sen får vi se.vi slänger m hennes tält...


min gamla tv lever ngt konstigt ikväll....blir kolsvart rätt som..o sedan kommer bilden igen.tittar ju inte så ofta m blivit lite nu nga kvällar.o datan verkar oxå vara ngt...säger att jag inte har ngt ljudkort...jättekul. får ta o kolla d .har ju garanti kvar.laddade hem ett virusprogramm vetinte om d hände ngt då....


kolla om jag kan "låna " schampoo av syrran ikväll....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards