Alla inlägg under mars 2020

Av mamma-tilda - 21 mars 2020 17:33

Äntligen sol o vårkänslor.  Försöka se det positiva i livet. 

varit sjuk en vecka o idag blev jag gnällig - men bästa V fick mig o byta perspektiv. 

jag har det rätt bra o frihet att gå ut även om jag som sjuk mest väljer skogen.

njutit på baksidan i solen nästan hela dagen! Så ska väl inte gnälla. O till de som tror att tvångsisolering

i Corona tider är utvägen så är jag mycket tveksam ojag vet att jag efter en veckas sjukdom är trött på detta 

o ont i baken! 


Tur jag är laglydig även om våra anstalter har sysselsättning så är jag glad att slippa 

jag går gärna ut när jag vill. 


Jag hoppas att våra skolor får hålla öppna!


plockat ris i skogen o skrivit fixar lista idag. Ofta när jag är sjuk o börjar bli frisk kommer jag på 

massa som ska fixas el borde ha fixats😀  nu är iaf en lista gjord! 

Gissar att jag börjar bli frisk när allt idag kännts tråkigt. 

Bara sista i halsen som ska ge sig nu!  


Skurat kylskåpet idag. Läser böcker o kollat lite filmer i veckan som gått. 

De finns de som har det värre. Perspektiv är bra ibland även om jag idag gett mig rätt till lite gnäll.

drygt 2 månader till min födelsedag o någon resa lär det väl inte bli Tal om. Fast oroar mig mer för konseren med Judas priset i Dalhalla i juni. 


Livet går väl vidare.  Nu fixa lite mat.

ha det gott o var nöjd över de små sakerna i livet! 

Av mamma-tilda - 6 mars 2020 21:30

det var länge sen jag skrev. Lättare att rensa tankar o skriva när man mår dåligt o nu har jag mått rätt bra!

tipsade en vän idag om att skriva av sig när tankar snurrar och man ältar. 

Vi har alla våra olika ryggsäckar och saker som inträffar i Livet. 

En knöl som ska opereras och kontrolleras, körtel? Cancer? El bara en annan ofarlig knöl de kan ge tankar som snurrar. 


Mitt liv fungerar. Jag jobbar fortfarande på mina demoner o min inre oro över sonen,

mitt tjockis liv, ekonomi ja allt där är som vanligt. Jag har ingen karaktär. Skulle behöva söka hjälp på vc 

men kanske dumt just nu med Corona... 


jag trivs där jag bor. Nära till barnbarn , dotter m familj. Sedan ber jag för  sonen . 


Nu sängen ! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards