Alla inlägg under juni 2023

Av mamma-tilda - 18 juni 2023 10:42

nu börjar det närma sig slutet på min sjukskrivning som varit sedan feb. 

trappat upp från 25 % , 50, till 75 % och om en vecka ska jag köra 100% 2 v innan semestern,

det kändes ok men just nu är jag trött. De säger att det kommer jag få leva med länge, kanske hela livet.


att lära mig balans, dra i handbromsen och förbättra mina återhämtningsbeetenden!


just nu är jag super irriterad på sonen och de är bara mitt eget fel från början!! 

jag orkar inte ens skriva varför! 

o med det så är ju mitt tålamod nere på 0! det drabbar andra nu så gäller att försöka få bort det innan tonåringen vaknar! o jobbet imorgon!!  o ingen choklad hemma :) lyckats dammsuga el Sven har dammsugit och jag torkat nga golv

gått promenad och kors i taket gjort några knäövningar!! fick påminnelse från gymmet att jag inte varit där!

när tusan ska jag hinna ? el motivera mig att åka dit? 


o tonåringens vh är sura , mamman skrev ett tungt sms häromdagen att hon inte ville se bilder el ngt! efter vi inte kom tillbaka en gång o han inte svarat .... vuxna! o nu skulle jag behöva uppgifter från dem .. men svara de inte får jag gå via en bekant o be han ringa pappan. 


nu ska jag försöak andas, tvätta andas!


suck. över mig själv.

Av mamma-tilda - 1 juni 2023 20:05

det har varit en resa under våren med utmattningssyndrom. 

att inte orka , att ta slut fysiskt o mentalt. detta önskar jag ingen

jag trodde aldrig jag skulle hamna här.

nu är jag tack o lov på väg tillbaka.  vi lyckades dra i handbromsen i tid sa Psykologen. 

nu jobbar jag på att lära mig egen handbroms och strategierna för återhämtning.


känslorna har gått upp o ner. orken jäkligt kort. 

första tiden sov jag varje dag. nu gör jag inte de längre , men sovit för lite så fått höra att jag är "arg".


nästa vecka jobbar jag bara 1 dag . tack lov. känns som jag behöver vara ledig. 

är uppe på 75 % o det är max . en del dagar 'r det för mkt om jag ska erkänna.

fått avböja massor på kvällar. 

det är inte kul när man inte känner igen sig själv! 


o nu omställningen hemma oxå . med mitt älskade barn här . så tacksam för detta även om vi fortfarande är " nya" i att bo på samma ställe. o ha vardagen ihop.

o nu drar det ihop sig till skolavslutning med snart.  Am kurs anmäld till!

nu önskas de Epa

!!


ja ja . vi får väl se vad vi kan lösa-

nu kväll! trött -ont i huvudet igen. haft spännigshuvudvärk i flera dagar.

så nu film o försöak varva ner.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards