Alla inlägg under augusti 2023

Av mamma-tilda - 6 augusti 2023 18:51

under våren var jag sjukskriven först 100 % sedan 75% , 50 5 o så 25 % innan jag de sita 2 veckorna innan 

semestern jobbade heltid igen. de sa att det var utattningssyndrom. o så trött mentalt o fysiskt önskar jag ingen.


nu har sonen haft en riktigt tuff 1,5 vecka vilket påverkar mig mycket.

jag är irreterad på extra barnet som sover bort dagarna o vänder dygnet fullständigt.

vill inte bråka för mkt , men de kryper i mig. o min semester känns som vakkum. skönt o vara ledig.

men jag har anpassat o gett för mkt. jag gör ju de alldeles för ofta.  jag är så korkad. gör så mkt för andra 

o glömmer som psykologen sa vad blir de långsiktiga konsekvenserna av det du gör kortsiktigt??

de är jag jävligt dålig på att komma ihåg.... ens hinna tänka. 


så nu går semestern mot sitt slut o jag får varningssignaler att jag är på väg upp i stressen!!! har inte en lagt

till jobbet då.... ibland hatar jag mig själv- o vad jag sätter mig i för situationer.

har mått hyfsat så jag glömmer alla lärdomar. alla strategier jag måste ha. all egen fri tid ( inre vila) 


ororn för barnen som kommer o går . den äter upp mig ibland - då håller jag inte ihop mig. blir aggresiv. kort i tonen.

tål inget . gråter för mig själv. alla taggar ut. 


så tacksam för M o A o V som finns där . som säger till! 

har gått ner 20 % i tjänst från 21 / 8 när skolan börjar . jag får ju ett arvode från soc. så räknade på de. visst jag hade behövt extra pengarna men pengar har jag ingen nytta av i graven. möjligtvis barnen.


gråtiit i 2 dagar. orkar inte. orkar inte oroa mig. orkar inte med mig själv. 

vill bara fly ibland.


nu serie ! over and out





Av mamma-tilda - 4 augusti 2023 21:21

idag o igår har jag varit på dåligt humör. ur gängorna helt enkelt. irreterad.

trött. sur. vet i tusan om jag klarar " av att vara tonårsförälder"


nu har vi iaf hämtat ut gossens idkort, köpt nya jeans 

men orkade inte / ville inte köra till kompis. så trött på att vara snäll .

inga andra föräldrar verkar köra ungar. vad är de egentligen för vuxna? 

igår var en tjej kompis till gossen här o inte kommer pappan in el visar sig andra gången han hämtar här.


lyssnade 1 timme på hårdrock efter 1 timmes promenad , nu börjar ja må bättre!





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards