Alla inlägg under juni 2021

Av mamma-tilda - 27 juni 2021 19:58

jag vet att jag sagt flera gånger att de räcker. 

nu räcker det. ja avgår som mamma.

jag släpper taget. jag orkar helt enkelt inte riskera att ramla ner för stupet.


jag orkar inte klättra upp igen.  så då kan jag inte ramla 

dax att släppa. dax att flytta hela ansvaret.  känns blandat. känns som de finns inte så mkt kvar 

jag orkar helt enkelt inte. vi har gått igenom mer än vad andra gör på ett helt liv under drygt 14 år. 

så de räcker . jag orkar inte. 


jag orkar inte att de handlar om när behover finns.  tystnaden, ja vet han är vuxen. ja vet. 

tårarnaligger på lur.  han överlever. överlever jag? men ja orkar inte. 

så det var det satt på pränt. 


nya tag . mitt liv. min framtid. titta rpå min tatuering o försöker känna styrkan från symbolen. 

imorogn är det 6år sedan mamma gick bort. imorgon skulle hon fylla 77 år . jag saknar att jag förlorat både mamma o pappa- bruakr var pappa ja saknar mest då jag tillbringande mkt tid med han efter mamma gick bort

men sista tiden kommer ja p mig med att sakna att mamma alltid fanns där. alltid bara var där, oavsett vad de gällde.  


jag hoppas ni har det bra däruppe ! <3 

Av mamma-tilda - 25 juni 2021 21:09

haft en fin midsommar afton med dottern o familjen, vänner. ätit o myst. 

skönt med sommar o långhelg! 

2 veckor till semestern. 

ta tag i livet , göra saker för bara min egen skull. ibland snurrar ju vardagen på o det känns som man tappar bort

sig själv- o ibland behövs det landas i vad vill jag ? 


tacksam för en del , oro för annat. ensam ibland. ibland tacksam för ensamheten o ibland blir den tung. 

tänker då att jag kanske är på väg framåt. dax att faktiskt känna att jag gått vidare.

sörjer fortfarande saker. klarar ja att  släppa in någon i livet igen?


låter tårarna rinna o tar kväll nu 

på återseende

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards