Alla inlägg under maj 2022

maj

Av mamma-tilda - 12 maj 2022 18:59

maj månad är en fantastisk månad som jag älskar . allt blir grönt, liljekonvaljerna kommer.

förhoppningsvis värme. men numera förknippas maj oxå med corona, min inställda 50 årsdag 

o pappas bortgång. 


för 2 år sedan låg jag i Corona , jag fyllde 50 o pappa dog nga dagar innan.

igår den 11 var de 2 år sen pappa gick bort , på lö fyller jag 52! 

jag är just nu sliten.  o allt ska tydligen ske denna lö. svårt att välja just nu.

men inser att jag har inte energi att åka till Nerike för o träffa lite folk. fast de hade varit trevligt. 

fest här men just nu känner jag mig splittrad. 

sakanr ju mitt bonus barn men orkar inte köra.  

mitt "andra" xa barn fyller år den 20 så klurar på present el upplevelse, 


tufft på jobbet,. händer mkt nu kring elever. organisation mm 

planering för hösten osv. 


funderar hur jag ska fira min födelsedag.  




Av mamma-tilda - 9 maj 2022 22:30

vaknade med huvudvärk. övervägde stanna hemma 

men av hänsyn till kollegor åkte jag o med facit i hand är de frågan om de var de bästa...


irriterad, grinig. ungar som oxå haft " måndag" - så trött på idiot beetenden. en dle av våra barn i dag tror att

man kan göra hur som helst. 

de tjurar när de inte får som de vill. de ska ha... de ska ... jag kräks idag! 

npf ja de ger bekynmmer men fasiken inte rätt att kasta o ha sönder allt när de inte går som de vill el 

de får som de vill!


fick inte tag i polisen . kö kö, kopplad ny kö. på station sa d e.. ring.. be o bli kopplad.. .

men kom in om de inte löser sig en annan dag . hallå jag står här nu. ge mig ett direkt nummer!!!


tog en överdriven fika med kolalatte... massa grädde och cheescake, bara för att ge mig själv en mental 

bryt. tycka synf om mig , tycka jag är värd detta fika!!!


fick sms från skolan. de var orolig över ngt...  vad lyckades jag få veta när jag fick tag i gossen. 

får tala med läraren imorgon. i detta fall tror jag på ungen.  

o så hamnade hans lillebror i slagsmål . på hemvägen från skolan. 


telefon med hans lärare... o e stöd. 

kvälls möte politiken.


hem ljuva hem! 


pratat med chefen. 

nu blir de over and out !!


nog för idag o det är bara måndag! 

önskar nästan jag ska rasa helt o bara ligga o grina i 2 veckor,





Av mamma-tilda - 8 maj 2022 21:34

jag har sagt ja tidigare till en återträff från 9an! 


men nu kommer de bli en invigning o fest här i stan... så känns så svårt att välja.

känns lite taskigt o hoppa av de ja sagt ja till samtidigt som jag inte vet om jag vill missa här.

ibland känns de som åk . bara var  - paus. ibland känns de som så onödigt pengar träffa folk ajag inte sett på 

typ 40 år el 38 iaf.. nga har jag ju sett men långt från flera o iof har jag inte sett dem på typ 30 år så ...


2 år sen pappa dog. 

2 år sen min 50 e födelsedag som tillbringades i covid o isolering 


varit slitigt på jobbet. många frånvarande. rätt nära o sjukskriva mig...


oro av o till för sonen. jag jobbar o släppa...'tankar kommer o går.


lite fix med "min" elev /  extra unge... han blev av med sin skol dator o nu är de anmälningar mm.


sommar . semester. vad göra ? hav? slöa? vandra? inget planerat än..



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards