Direktlänk till inlägg 19 januari 2024

omvälvande

Av mamma-tilda - Fredag 19 jan 20:17

ibland går det fort.

efter 8 månader kommer gossen och säger att han vill flytta hem.


så på torsdag ska vi ha planeringsmöte. idag sover han hos mamma för första gången på 8 1/2  månader.

så jag fick en chock. men tydligen är föräldrarnas skilsmässa klar. så det kanske jag hade kunnat misstänkt.


men i dec sa han att det verkar inte hänt ngt hemma så "jag blir nog kvar 1 år" 

o efter nyår var mamma sur o sa att han behövde inte höra av sig o de pratade inte på över 2 v. 

o så nu kom detta ! jag hängde inte med... chocken o min mentala status blev väl inte helt stabil .

fokuserar på att jag gjort ngt bra och att han mår bättre efter de 8 mån. än skicket i maj. 

jag har gråtit 3 kvällar redan... men lyckats hålla mig inför honom. självklart har tanken varit hela tiden en hemflytt!

o placeringen var utifrån hans val och vh gick med på den.  


jag överlever nog . men oroar mig redan för skolan. sista terminen i 9an.

jag har längtat efter lite egen tid . att kunna åk abort utan att tvinga han. el försöka lösa ngn som bor här.

2 lediga helger på 8 mån känns... men herregud kunde de inte säga 2 dagar i v hemma resten hos mig. 

älskar den ungen så det gör ont!  


jag ska på ngt vis hitta min vuxenhet! hålla ihop mig. överleva. i första hand i natt o sedan till torsdag. 

sen vad planeringen blir. fokus , jag har betytt , jag betyder ngt. jag har gett en tid för att läka, må bra,

sedan fattar jag att familj är familj. 


jag känner mig för klen för o vara familjehem! tårarna rinner.  herregud, jag ska släppa iväg honom hem till mamman som har rätten  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Av mamma-tilda - Torsdag 7 mars 21:08

börjar bli helt återställd efter influensan el om de nu var covid!  3 veckor drygt . sängliggande 1.5 typ.   gossen flyttat men bar här inatt. mest för o få köra Atraktorn skulle ja tro. han vill övertala sina föräldrar o få köpa den. jag sag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards