Alla inlägg under april 2021

Av mamma-tilda - 28 april 2021 20:30

haft en bra dag på jobbet men orken tog helt slut ikväll. bara supertrött

orkar inte göra ngt!. int ens plocka ur diskmaskin. inte gå en runda! 

kollat handboll o fastna i soffan! 


åt rester till kvällsmat o chokladbollar.

måste skärpa till mig igen ;) 

inte idag bara  . pizzza sugen. choklad sugen. trött 


schema förslag till hösten men är lite tom just nu så kan inte se vad som r bra el dåligt 

får vänta nga dagar o kolla på det. 


nu masa mig till duschen! 

budget dag imorgon o besök för remissbedömning ang gallstenen på dagen oxå.

Av mamma-tilda - 24 april 2021 21:16

idag har jag varit ute o gått o vandrat . tog med kaffe o matsäck :)

var fantastiskt härligt att bara gå o vara . ingen brådska , satte mig där det kändes bra.

kaffe, sol , fågelkvitter ! 

blev en dryg mil till slut :) 5 olika slingor i ett naturreservat :)

doppade tårna i vattnet - kallt! 


livet har varit rätt fullt o jobbet likaså. 

jag mår bra. snurrar till det i perioder o funderar så klart .

analyserar o utvärderar på jobbet . en styrka säger chefen - ibland känns de lite för mkt bara. 


dotterns tävlings häst ha råkt på en mindre skada i ett fäste så tyvärr inget mästerskap i maj. utan rehab nu 

så jobbigt , tråkigt . bryta ihop - ta nya tag .


lite film nu imorgon till sonen ! dottern med familj följer med o ser hur han bor :) 


kram på er alla utei världen

Av mamma-tilda - 4 april 2021 11:18

det känns som ja hamnat  i en återvändsgränd.  

jag går o går o kommer bara till stoppet , o cirklar åter . när man går vilse i skogen så 

går man ju i cirklar. hela mitt liv går i cirklar. jag kommer bara tillbaka till samma 

återvändsgränd känns det som.

jag intalar mig att jag är gammal o måste styra upp mitt liv. jag planerar i tanken men går bara runt.

ja kan inte ens åka på en jävla utflykt själv! ta med kaffetermosen o åka men nej de blir bara i tanken- de 

sista veckorna har jag bode vandrat, suttit vid en sjö o bott på hotell, men bara i tanken! 

jag kommer ingenstans. jag tänker att jag behöver vara ledig. jag beundrar er som klarar av att styra upp 

era liv.  jag mår dåligt över min svaghet. min oförmåga att åka med kaffetermosen. 


varför är det så svårt ? varför hamnar jag bara i cirklar?  ja tänker att min gräns är nådd o de har jag tänkt

flera ggr. jag tror knappt på mig själv längre.  jag bara går o går runt runt. cirklar som en jävla gam som väntar på spillrorna av  mitt eget liv. 


tänker ibland att jag skulle köpa en husbil o åka . men jag vet inte om jag törs åka o sova själv efter en väg . ja visst finns ställplatser o campingar. de får ja väl välja. läste m en tant 70 år vars gubbe dött o hon åker. modigt ! jag lurar min omgivning att jag är tuff , modig .stöddig  men innerst inne är jag en fegis. ett vrak av svaghet.


jag trivs i min lägenhet men känner mig ensam ibland.  men jag tar mig inte för o träffa vänner . ja orkar inte ta steget. 


klarar inte ens o åka till ikea o köpa gardiner till uterummet. el ? 

varför ska det vara så svårt , varför är jag så jävla svag?  varför klarar jag inte mitt liv? 

ja har iaf storstädat i fredags , bytt lakan idag! alltid ngt :) 

ibland tänker jag hur klarade mamma 10 barn ? jag klarar inte o släppa 2 från oron. 


nu tog jag slut 


Av mamma-tilda - 2 april 2021 14:38

så jäkla skönt med lång helg! skulle definitvit kunna tänka mig att jobba 4dagars vecka!

jag har faktiskt sagt att jag kan /vill gå er 10 % i höst o vara ledig en dag varannan vecka. 

har inte råd o ta 20 % så en dag varannan vecka får allt räcka så länge! 


idag har jag storstädat!! dammat, torkat golv mm. rensat hela diskbänken -den är tom o glänser!

riktigt skönt o få det gjort! 

o sa till dottern att jag kommer inte till stallet idag.

hon får mocka själv så gör jag de imorgon då hon jobbar o vi sedan ska äta lite påskmat när hon slutat.


jag känner att jag behövde en ledig , bara vara dag! köpte lite blommor o planterade i min utebalja

penser o nga andra. det kändes som nu när våren är här beövdes ljungen bort ;) köpte lite eget påskgodis.

var ju dumt iof. men men. är inte så sugen faktiskt, men tog lite grann nu. ska strax koka ägg. 

köpte påskpresent/ godis till barnbarnen. 


är sugen nu när jag städat o göra lite fint med ny inredning men flyttade lite små grejor o påskliljor till rumsbordet o böt duk.. o fick byta igen då kattskrället rev ikull vasen o allt vatten!  åker ingenstans idag . o har ju kanske inte riktigt råd. men o andra sidan ska väl ngt gå till mig själv....vet ju dock inte riktigt vad jag vill ha . vill bara liksom få lite "fint" 


nu är frågan - gå en promenad el flytta ut i uterummet med en bok ? det var länge sedan jag läste . väldigt längesedan. hade egentligen lust o åka på en utflykt men nu är kl 15 o de är skönt med  en dag utan att åka. att bara vara ! 

 önskar er alla en fin påskhelg! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards