Alla inlägg under februari 2013

Av mamma-tilda - 28 februari 2013 20:18

är lite alla möjliga tankar i huvudet.

om jag skulle flytta? hur ska d då gå? jag som pratar o ser min son 5 min snart varje dag....passerar på väg från jobbet

som det är nu. ses för lite allt möjligt även om d ofta är "mat" det handlar om!

o så messar vi dagligen....fast det går ju överallt i världen.


funderar på att åka ner till dottern ngn helg. visst kostar bensin m inte så mkt mer...får se om syrran åker nästa vecka då tar jag väl lite längre fram....


funderar på om jag skulle spara pengar o åka över till Eva i USA framåt hösten...liet sugen måste jag erkänna.


trivs hemma m skulle vilja hitta på lite just nu! o det är väl iof positivt då jag en låååång tid bara suttit hemma o inte haft ngn lust med ngt!


fått tillbaka första inlämnade skoljobbet,blev godkänd...fast hade lagt in för lite litteratur;) det visste jag ju...har dock inte lyckats öppna återkopplingen får se om jag får upp det utan o spara ner det i annat format.så jäkla jobbigt m olika program!ska bara ta tag i nästa nu då...


detta m o bli sittandes har jag oxå funderat över...alla kvällar blir sena hem känns det som o då blir inte så mkt mer än kolla hästar o elda..känns som det o jobba är allt i livet just nu!+ lite dåligt samvete över studier o dottern...


o tonåringar.... ska förhöra syrrans grabb på spanska ikväll...fast det tydligen "suger kuk" hur nu ett språk kan det..trodde det var levande varelser som gjorde sånt....;);)

o så lite tankar på gossen...så klart:)

o fyllapå ved igen...

tankar på S o hennes eländiga värk just nu.önskar jag kunde göra ngt. men behövde ju hem ikväll.så kunde inte avlsata ngt. Mannen får dra lasset nu.

tvättat bilen o fyllt på spolarvätska. nu ska jag bara fixa glödlampan oxå.resten får nog vänta 1 månad.oljebyte o tändstift.

 

näpp spanska nu då...

Av mamma-tilda - 27 februari 2013 21:32

ja vissa dagar blir bara fulla! typ...ungarna på jobbet har varit oroliga,snurriga o högljudda.sviterna efter sportlov möjligen!

har knappt suttit på hela dagen på jobbet...fick iaf ut min rast!tack o lov!

o så hem o köra nästa jobb! men det går ju det oxå...ska väl inte gnälla, slipper jag ju sitta i soffano dega;)


nu ska jag iaf sitta en stund!! innan sängen:)

el ja måste ju resa på m o fylla på ved! skönt att d är varmare ute.är ju inte iskallt när man kommer från jobbet....o förhoppningsvis mindre elräkning nästa månad:)


handlat lite idag..fasiken vad fort pengarna bara försvinner!känns som det vore hål ngn stans...m kruxet är väl många små hål!!jaja ska sluta gnälla om pengar...försöka iaf!


fått in en hösticka i fingret..trodde ja fått ut den m har blivit en svullnad..fick ur lite var o förhoppningsvis det sista från stickan! m gör faktiskt  ont. o hittar inte alsolspriten, ja överlever väl till jag kommer till jobbet..får lägga om det då!


önskar ibland att ja kunde göra mer för mina vänner!

önskar att jag fick ordning på min ekonomi oxå....el vann lite pengar;)

nu ska ja greja lite...sen läggdax!


Av mamma-tilda - 26 februari 2013 19:30

då var det dax för månadens höjdpunkt...betala räkningar! alltid lika roligt;)

lika bra o göra innan lön kommit in...slipper man tro ens för en dag att man har nga pengar!jnej då ska väl inte gnälla...att jag har "skulder" får jag skylla mig själv...m nu är iaf sedan nga månader kreditkorten klippta!

ja inte bensin o konsum men det som var sådana där extra! bara o betala igen o ha i minnent vad de pengarna var till !

jag ska försöka o ha is i magen o inte behöva låna upp pengar...vet att det kan bli tufft vissa månader men det blir bättre o bättre! o sedan kostar sonen en del  o måste ju hjälpa dottern m tävlingar...m det får oxå vara så!

m det gör ju att mitt "fri" utrymme inte finns...m vad är pengar???tak över huvudet o mat i magen o rätt ok liv är väl viktigaste? o att barnen har d rätt så bra?


o min stackars son som dejtar ngn ny tjej...o inte har pengar...stackars han. bio kan ja sträcka m till o bet...tror jag!

o dottern tycker d är tufft nu...m d är hon som inte bet bla. sitt hö i tid! dyrt o bo själv o jobba timmar...o ha hästar.

m jag ska hjälpa så mkt jag kan.

o mitt <3 barn som nu dumt nog blev ihop m tjejen igen...hoppas han fixar nästa smäll lättare! trodde han skulle skippa henne faktiskt! jaja tufft o vara tonåring.mitt lilla <3. jag vet inte riktigt vad jag ska säga...var nog tur jag fick veta d nu när du är hos grannen....


nu gick luften lite ur mig.

elda o diska kankse...

Av mamma-tilda - 25 februari 2013 21:46

kommit igång m studierna ...lite grann... ska göra första observation till denna uppgift på torsdag har jag tänkt.


efter lång tid o flera ggr som d inte funkat så, nu har vi .....


druckit kaffe ikväll....o det var trevligt! ska väl ge det lite tid o sedan visar det sig vad det blir. trevligt o fika iaf!

ska inte ha för bråttom...sist jag hade det ångrade ja mig lite efteråt.


sonens tele la av ikväll...m kunde få låna av sin kusin. m jag kan inte ladda...har 0kr! el rättare sagt minus...

så han har iaf en mobil just nu...även om han inte får den laddad ikväll. el om morbror kan..d visar sig.


däremot fick jag inte reda ut med chefen idag då hon var sjuk...jag hade gärna fått det gjort!men men allt kan man inte få klart tydligen!


dottern har upptäckt hur dyrt d är o bo själv..o ha hästar...blir inga pengar över. hon funderar på att lägga av m tävlingarna..är så dyrt... mm jag vet!! varför tror hon jag ligger minus???o har jag klarat av d borde d väl vara lättare nu ? när vi kan hjälpas åt? m hon väljer själv! jag tvingar inte henne o satsa på vm!


o så min lilla goda A har fått öroninflamamtion.usch stackaren. klart d var jobbigt i fredags kväll , men snacka om goo unge.måste haft ont o ändå så glad o nöjd!


summa sumarum dagen har varit rätt bra idag!


nu läggdax snart börjar ju tidigt imorgon!



Av mamma-tilda - 24 februari 2013 20:29

har slöat en del idag. läste hela fm o käkat rester.o läste ut boken nu ikväll...var länge sedan det var en "läsdag"!

små läser ju mkt men nu har jag varit inne i en läsperiod igen. men måste säga att jag är lite stolt att jag kunde lägga ner boken o ta mig ut!!


bestämde mig i morse för o strunta i mobil o dator idag! har varit rätt skönt- jag kommer ju på mig själv att vara uppkopplad lite för mkt. sitter o chattar o dumsurfar....nu har ja oxå spelat ngt jäkla skitspel på fb en del kvällar...

det är väl en jäkla tur att jag aldrig spelat massa datapel! skulle nog i min ensamhet bli sittandes alldeles för mkt!


har gjort det vanliga sysslorna...hästvatten,ved ,disk o tvätt! tvätten är snart klar i tumlaren så ska väl hämta den.

har ridit en skritttur oxå.fick vända för den väg jag tänkt gick inte att ta sig fram var alldeles för djup snö.

o min lata hund sprang hem...så tog bebis sedan på en promenad för att få med hunden...fick ta koppel...o när jag släpper henne tänker hon vända! men när inte jag gjorde det så dröjde det en stund sedan kom hon iaf efter!

var kanon skönt väder fast jag kom ut så sent.o blir ju lite gladare o mår bättre faktiskt av att gå ut o få lite gjort..ändå är det så jäkla svårt att komma ut.


funderar hur jag ska fördela pengarna när lönen kommer...om det blir ngt att fördela vill säga. men det visar sig om 2 dagar!dumt o ägna det ngn tid nu!

fått ett sms igår kväll som jag inte svarat på...jag har ju varit utan mob idag;);) har ingen energi att svara nu...tar det en annan dag..taskigt ...el jag vet inte..lite kankse.sitter o tycker synd om mig ibland att mitt sociala liv är lite på sparlåga o så svarar jag inte...men orkar inte... o jag vet inte ens om jag vill rycka upp mig. förut i dag kom tankar på om jag tom skulle resa själv..bara åka iväg..gå o strosa ,sitta på fik o inget göra...jag vet inte. måste väl ta tag i livet el fundera på vad jag ska någonstans...dra till Eva i usa??vore lite kul.el bara rycka upp mig o ta tag i fritiden...el bara vara nöjd med det jag valt just nu! för det är ju jag som valt att ligga lågt o bara vara! har ingen större energi...kände det när jag var i Stockholm...var trevligt o jättekul men jag vet inte...jag bara flöt med.

o dumt o gräva ner mig själv...pratade m V om det . livet blir inte bättre än vad vi väljer att göra!o det är ok att vara seg! men inte för länge.


ploppar i skallen:

nytt jobb?? vet inte...kollade lite häromdagen på annonser.visar sig imorgon efter pratet m chefen....

tv-dosan spårlöst borta.

trivs i min stuga, men ibland önskade jag att ngn städar...el håller ordning. fast vill ju egentligen inte ha mer ordning...bara fint ibland;) invecklat...skönt o bo själv! o göra som jag vill! trivs. fast d blir rörigt ibland...m jag är ju sådan!

studierna...jag SKA...

att bo i skogen..fördelar o nackdelar.

att börja om? nytt liv vad innebär det?

barnen

vänskap

kärlek

pengar


nog med att sitta o tänka massa sega tankar!


jag har det bra! o 3 barn som betyder massor i  mitt liv! o vänner som finns för mig! bra arbetskamrater!




Av mamma-tilda - 23 februari 2013 18:35

ikväll är jag bara! sitter o mår rätt ok. har valt att stanna hemma o bara vara!


äter upp resterna från barnvaktsgodiet:) lånade 3 barn fre till lö! det ända som var lite svettigt var när lillen inte ville sova utan skrek hysteriskt! annars har vi haft lugnt o skönt, myst m lite film o godis.Idag hann vi rida lite o leka i snön!annars har vi bara haft en skön stund i hop!tack för lånet S!

än så länge har jag ju inga barnbarn!så då får jag låna....

Nu sitter jag o lyssnar på musik. funderar på en film el bok?? 


hade tänka att för första gången kolla melodifestivalen..m boxerdosan är bara spårlöst borta. så antingen får jag kolla i datan el skita i det.för jag har ingen lust att gå el åka ngnstans.....vi hade ju igång tv i tisdags, gossen o jag...m nu finns den bara inte!jaja jag överlever, blir väl jobbigare för gossen på tisd;)


diskat direkt efter vi ätit o fått in tvätten oxå!fixat hästvattnet. så känns rätt ok. 

imorgon ska jag börja om...invägning o minskat med mat mm...stått lite still el rättare sagt går upp o ner 1-2 kg...m kommer inte vidare. så nu blir det minskat o sedan blir det lite hårdkörning..varit inne i lite godisperiod....

vill iaf ta drygt 5 kg till o börja med!

imorgon ska jag tydligen rida oxå!


sonen är sur...för jag inte körde tillbaka han till Kumla...skulle träffa ngn tjej.han har fått ett erbjudande om att åka med till Gambia oxå. ngn kompis som skulle jobba där hade sin moster  där.så de skulle få bo gratis....jättekul men jag har inga pengar till flyget...klart det vore super för han o få komma iväg o känna o uppleva ngt annat.

nu tog tankarna slut:) ha en skön lö!

Av mamma-tilda - 21 februari 2013 19:28

varifrån kommer känslor? hur kan man känna som man gör? o varför tycker man om en del mer än andra?

vad är det som gör att man älskar en del? jag har aldrig funderat riktigt över vad som gör att man fastnar för en del personer. vänner hittar man o antingen synkar man bra el så är det bara ngt som gör att det funkar o man gillar varandra.

 hur det kommer sig vete tusan...personligheter.? gentiskt? vad är vad? 


fick frågan idag vad det är som gör att jag tycker så mkt om mitt <3 barn.om jag kunde förklara det...

jag kan inte svara på det...han fastnade i mitt <3 från början. jag har ju via jobbet mött en del barn som fastnat direkt.

o gossen är en av dem!sedan visst får man lära sig släppa dem. Denna gosse fick jag ju förmånen att "slippa" släppa. o jag bara älskar han. kan inte säga varför...emellanåt undrar jag ju själv. spec när han är på sitt "strålande" supersura humör!

o jag bara skulle vilja vrida nacken av han. sen kommer det  dagar när han behöver stillheten,tryggheten o bara få vara ,när han slappnar av här o kryper nära o småpratar. då är jag så tacksam att jag får ge han det. att jag får finnas till för han.

att få vara en del av hans liv.men hur det kommer sig att jag bara tyckte om han från början o sedan älskar han som mina egna barn. det kan jag inte svara på....nu är han min;) ....även om jag vet jag oxå att han bara är mig till låns!att jag har sådan jäkla tur att hans mamma delar med sig!


o från början fick jag ju frågan vad ser du ? hur hittar du det där goda?han är ju så tjurig...vad som gör att jag ser förbi det "tjuriga " hos barnen vet jag inte men jag är tacksam för den gåvan. att jag kan se deras fina goda sidor. sedan ska jag erkänna att de finns barn jag oxå haft svårt att "hitta" . jag har ju i jobbet haft förmågan att få möta så många goda barn o det finns en hel del jag bara vill ta med hem....jag sa det idag -ja det är kankse för att jag bara fick 2 egna barn?? 

jag kan inte svara på detta.jag älskar barn o sen del mer än andra. 


jag bestämde mig ju redan som 6-7åring att jag skulle bli fröken...till min lillsysters förtret...ngn var ju tvungen att sitta i skolbänken;)när jag var 13ca började jag som barnledare i kyrkan...o på den vägen är det. det har liksom aldrig funnits ngt annat. o nu när ja är "sur" o funderar på  livet o jobb osv så kommer jag fortfarande inte på ngt annat än barn. alt, ungdomar...som jag vill jobba med!


sedan vet jag ju inte om detta m kontaktbarn egentligen funkar...jag har svårt att släppa. vill ju veta varje dag att han mår bra...mm. tack att jag får det!! men om jag senare i livet ska ha nya barn kommer d kankse inte funka...så jag skulle behöva ha ngt krympmedel el iaf få gossen att sluta växa!alla vill väl inte ha en utomstående som vill ha dagliga rapporter....el "kidnappa" barnet;)tack S att du är så snäll mot mig....jag vet att jag är superjobbig o "kliver över"  ibland!


men jag kan ju liksom inte bry mig bara 4,5 dag i månaden.....jag skulle vilja träffa ngn annan som jobbar som kontaktfamilj tror jag...hur hanterar de detta?el är det bara jag som är som jag är...obotligt knäpp??el ligger det i mitt omedvetna att få göra världen bra för alla barn?


men vad som gör att jag älskar han det kan jag inte svara på!jag bara gör det! trots hans supersura sidor...berättade för syster att jag fått frågan...hon  skaka på huvudet..hon fattar ju inte heller  egentligen..m sa bara - han är ju lika tokig som dina andra barn så...

hon fattar ju inte ens att jag vill jobba m barn...

o massa människor tycker att jag är fantastisk som tar emot ett anant barn..för mig skapar det bara frågetecken..vad är det för fantastiskt med det? det är ju jag som har vinsten!!!jag tycker det är fantastiskt att jag får ha han !!

men tydligen så kan inte människor till största delen tänka sig att ha "andras" barn på det sättet...deras förlust säger jag bara!jag sörjer ju mest att det är för få tisdagar i veckan...saknar min gosse!


så varifrån uppstår känslor? o vad är det som gör att vi funkar med vissa? vänskap? kärlek?hur kan man älska andras barn lika som sina egna?

detta blev en diskussion mellan oss vuxna idag.

Av mamma-tilda - 19 februari 2013 17:38

sitter o myser av att ha min gosse här igen. 

fast han var skittrött o sover nu i soffan;)ont i foten oxå...lilla gubben. ska försöka få liv i han snart...lite tidigt för o sova!


livet rullar på. går upp o ner o händer en del grejer. jag känner mig dock rätt tillfreds just nu. 

o har beslutat att litar inte chefen på mig o mina beslut så söker jag nytt jobb.

så enkelt är det!


tänker på S ikväll! o jag står för mitt o finns här för evigt så oroa dig inte för mig!

skickar massa kramar!!!o tankar på ert tonårsjobb nu hemma!jag önskar ja kunde göra mer!


ska prata klart m dottern nu.

elda mer.

o väcka han nu....


ha en bra kväll!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards