Alla inlägg under juli 2012

Av mamma-tilda - 30 juli 2012 00:05

Jag kollade runt lite o tryckte på slumpa bloggar o först dyker andlig vägledning upp...

o sen erotix...


vad innebär det? kan ju fundera på vad vår herre tänker? tyvärr för trött så orka inte läsa vad det stog på dem!

får väl återkomma ngn dag!

nu börjar d bli läggdax här!


Av mamma-tilda - 29 juli 2012 23:37

skrev ett inlägg o så hopapde nätet ur...

jaja det viktigaste med denna blogg är ju att skriva av mig så. det hade jag gjort....

Av mamma-tilda - 26 juli 2012 22:39

Haft en skön dag idag! fick visserligen upp strax efter 7.00 då min systerdotter dök upp.

Vi  hann en tur till skogen o plocka kantareller innan övriga vaknade.


Sedan en slö dag fram till em då vi åkte till Wadköping. Våra smålandsbesökare ville se lite turistmål.

Blev en runda minigolf oxå på gustavsviks äventyrsbanor.


Dagen avslutades med grillning i lugn o ro!

känns som en helt ok semdag!


Fick nu frågan från mitt <3 barns syster om hon fick komma imorgon. Imorgon går inte m lö funkar.

fick messa han o tala om det ...han tycker ju att de är lite jobbigt o att tycker inte att hon ska få komma till mig. jag är ju hans kontaktfamilj!Men jag talade åter om att jag räcker till för fler. Men han är absolut viktigast!och att ingen kan ta hans plats!Herregud jag älskar den ungen överallt annat! o ibland vill ja ju knappt köra hem han!Så han har inget att oroa sig för! men visst kan förstå känslorna oxå. rådgjorde med hans mamma o hon säger så klokt att han får lära sig o så kommer han inse att det påverkar inte vår relation! måste åter säga hur skönt det är att kunna bolla o ha en så öppen dialog med biologiska mamman!


Min son ska åka iväg på kryssning imorgon o jag hoppas det blir lugnt! o roligt för han!

Av mamma-tilda - 24 juli 2012 22:45

Fått undan lite mer ved! lämnat in bilen för service el rättare sagt genomgång av bromsar o lite annat.

Mobilen slutade funka....så lämnade in den oxå!

Lämnade mina "gäster" hemma  och är iväg och är barnvakt.Tilll en 2 månaders och en 3 åring!

Just nu sover de båda 2 som små änglar.Gick jättebra o mata den lille med flaskan!

Känner mig rätt stolt över det:)Lite oroligt att somna när man är 3 år o mamma o pappa är borta.

Dubbelkollade att de tänker komma hem sen!


Storasyskonen är iväg till sina resp. föräldrar ....så nu är det väldigt tyst i huset!

Lite data o sport på tv. Läsa ut min bok oxå.

De enda jag kan klaga på är barnvaktsgodiset...men fick ju andra presenter så ska väl vara nöjd då!

de öppnas hemma;)

Och inte tänker jag snoka i datorn, här vet man ju inte vad man kan hitta;)Jag håller mig till mina sidor....


Får se hur det går att sova med järnvägen utanför knuten.Hos mig är det ju knäpptyst.

Men är glad över förtroendet för o få vakta på en sån liten plutt!Fast saknar mitt<3 barn!

sov gott nu i cybervärlden

Av mamma-tilda - 23 juli 2012 20:13

Hemmadag o fm fick jag inget gjort....

sedan tog jag iaf tag i en del fix och förberedde husvagnen till dotterns svärmor med familj som är på

besök! Fick in en del ved i boden oxå, med hjälp av svågern!


Annars har jag mest varit seg efter gårdagens strul/tjafs med <3 barnet. En del tankar i efterhand som dyker upp.
Chattade igår med en vän till sent så det kan ju oxå vara en orsak till att jag är trött!


Tycker att det är skönt med semester! att bara strosa. men skulle nog behöva rycka upp mig o göra ngt!

El så ska jag bara strunta i det....har iaf bestämt att gå ut o roa mig på fredag!

Just nu känns det som livet står o stampar lite grann. o alldeles för mkt tankar på barnen.Mitt liv vad ska jag göra av det då?? Barnen är ju det bästa jag har så det är väl rätt att de tar störst plats.men måste ta mig ikragen o göra lite mer för mig själv oxå... känner jag..kan ju inte skylla mina val på ngn annan!

Snart löning! då ska jag klippa mig iaf! lite pengar till mig.)


Ser fram emot att vara barnvakt imorgon till 2 små godingar en bebis o en härlig 3åring! kommer bara sakna storebror som inte vill vara hemma;) mitt <3 tyckte det var jobbigt att jag ska vara i hans hus...

livet  rullar på trots allt! och känner en sån tacksamhet för alla barn som fyller och ger glädje! och deras föräldrar som delar med sig! för alla barn är ju inte mina....på riktigt!


Nu ska kvällen avnjutas med en cider:) lite vuxen tid iaf!




Av mamma-tilda - 22 juli 2012 23:52

gick ju lätt att börja med detta men måste väl kika runt för o komma underfund med en del.


fick tips om sidan fast då hade jag ju redan hittat hit:)

 ska väl krypa ner nu.

Men tankarna snurrar lite grann! tänker på mitt <3 barn o mina egna stora.

hur livet kan bli som bäst för dem. Att inte älska för mycket.Kan man älska sina barn för mycket??

Min stora son vill inte att mamma lägger sig i el oroar sig!

Han vill stå på egna ben. Men efter det som varit anser jag mig ha en mammas rätt till oro!

o så kommer det dagar när mamma får bry sig el påminna om saker o han ber om hjälp! Då ska man bara vara tacksam!Dottern planerar att flytta hemifrån. Att ge vingar där samtidigt få in en realitet i allt.Att jobb o en inkomst är viktigt.

Mitt <3 barn vet ibland inte vilket ben han ska stå på. han älskar mig men sen kommer funderingarna ibland om han får det , om jag kommer älska han vidare.Att älska  mamma o pappa samtidigt mm så tolkar jag det iaf ibland.

Att förstå att han alltid kommer ha en plats hos mig. Även om jag släpper in andra i mitt liv!

Att som vuxen samtidigt backa o ge han utrymmet och fortsätta visa kärleken utan krav på svar!


Herregud att vara mamma o ge utrymme o samtidigt visa vägen och ösa över dem kärlek i lagom dos. snacka om att man ska kunna balansera!Klart som korvspad att de blir tok ibland! Som mamma skulle man behöva få se framtiden,historien och vara superkvinnan allt på en o samma gång!



Livet är svårt som vuxen ibland klart som sjutton det är det för ungarna!





Av mamma-tilda - 22 juli 2012 22:43

Haft en del att fundera på under de senaste åren. Det är väl det som alla mammor gör.Att skriva har varit ett sätt att rensa tankarna och provar nu detta m blogg. Det är nog mest tänkt som "egen dagbok".

Att bli ensamstående hade aldrig ens funnits i min fantasi. Att få ett barn som gör sen revolt o hamnar fel hade jag aldrig heller trott. Men livet bjuder på sina överraskningar! Vad vår herre menar med alla prövningar har jag än inte kommit undefund över.


Jag har sen en tid ett kontakt barn som jag älskar som han vore mitt egna barn.Det är bland det bästa jag gjort på flera år tror jag!Ångrar inte en sekund  det beslutet! Sedan kommer det ju stunder som inte är ngn dans på rosor. Att ha en tonåring som kommer och ska testa var man står med allt vad det innebär. Att fortsätt tala om att jag står kvar o älskar men samtidigt visa att vissa beetenden inte är ok!Samtidigt är det så lätt att skämma bort när man inte har hela vardagen! Är ju så otroligt glad när jag har mitt <3 barn här!Jag jobbar på min snällhet!! Är oxå glad att mamman finns o vägleder oss fast vi måste ta våra strider själva!Har hört från andra håll att samarbetet med hemmet inte alltid funkar så är glad att vi kommer överens! Att det funkar gör ju att allt blir så mkt bättre!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards