Alla inlägg under oktober 2022

Av mamma-tilda - 31 oktober 2022 20:47

blev uppringd idag och fick lite att fundera på.

partierna har förhandlat färdigt om de olika nämndsplatserna och uppdragen.

så fick frågan om 3 olika uppdrag. det första kan jag direkt säga ja till. de är ett spännande 

uppdrag. de andra är frågan om de tar mer tid än de "smakar.."  sa att d evill jag fundera över iaf till imorgon!


splittrad . de ena kan ja tänka mig de andra nja. men de hör liksom ihop.

frågan är hur mkt tid borta från jobbet de blir.. el är de bra för mig att " vara borta" då jobbet kännts så där?

splittrad. har ju kommunfullmäktige oxå. ..  velar. velar. 


jobbet är väl ok . funderar vad ja ska söka om ja ska söka annat. går ju nyfiken på chefsjobb kurs nu i kommunen

den har jag nytta av oavsett jobb. de rekomendera att våga söka chefsjobb på andra områden får väl ta det i beaktande. mailat lite frågot till chefen om råd. vi skulle prata imorgon


plugga med handeledarutbildningen. måste försöka ta mig igenom de 3 böckerna o massa artiklar. knappt börjat.

men ska sova / ta ledigt dygn i en sommarstuga jag hyrt av jobbarkompis mamma on -to min dotter kanske inte vart helt glad men beetendevetaren sa att ja skulle boka date med mig själv så,... nu gjorde ja det! ska bara läsa o mysa 

får se om jag badar i sjön! har dock inte bestämt vad ja ska äta ;) om ja ska skjuta viktkämpandet ytterligare o köpa chips... färdig  kyckling o potatis sallad .....  vet inte om jag vill dra igång ngn grill även om de är trevligt.


lite oro för sonen. men ja orkar inte ens ta de nu. stänger av lite . exa barnet svarar inte . så de får väl vara idag då med . 


over and out! livet fortsätter.


Av mamma-tilda - 26 oktober 2022 21:24

idag blev en lång dag. så nu är jag mentalt efter trött.

det har åter varit en del långa dagar. ganska många saker som är självförvållande.

helgen till sonen med möbler han fått o sön hjälpa dottern i stallet


må fullmäktige, ti extrabarnet o så lite extra med han ikväll oxå. 

imorgon "kurs" o så fr stängningen på jobbet. 

helgen som kommer har jag inte tagit fullt beslut om . skulle åka " hem" o besöka min älskade Z o hans familj

men jag är rätt sliten.


mitt ben har ju spökat el haft ont i i 3-4 veckor nu .jag vet inte att jag gjort ngt. haltat svårt att böja

på höger ben. kännts som muskel el ngt i knäet. varit rädd en del dagar för propp. men var på vc idag

o propp trodde han inte , o då jag inte vet att jag gjort ngt i samband med att jag fått ont

så trodde han mer på artos. så tid hos sjykgymnast , remiss till röntgen,

hvc tyckte ju att jag skulle kolla lite värden i kroppen då jag varit ut gängorna av o till o de gått ut över dem på jobbet

så träffade en sjuksköterska idag. o hon tog 2 rör blod för o kolla b.l.a ämnesomsättning o annat. 

o blodtrycket. o idag llåg undertrycket för högt... så beroende på provsvar o vad blodtrycket visar vid ny provtagnng

så f¨r vi se hur vi går vidare. jag vger ju typ 30 kg för mkt o åldern ökar... alltid varit "frisk" men nu är det väl bara o bita i det sura äpplet o inse att de håller inte längre att vara tjock, o inte träna ngt längre. 

blir lite rädd ska jag erkänna. jag har ju gått upp 5 kg på typ 6-7 månader. o de sitter som berget.


de på jobbet säger att jag stressar o gör för mkt . jag hör , jag tycker ju inte jag stressat  men jag får lyssna o fundera på hur jag väljer . vikten måste ju på ngt jävla vis sjunka. hur ska jag få in träning?? vad ska ja träna? 

benet verkade ju iaf inte vara själv till att inte träna enligt doktorn. 


extra barnet upptar mina tankar många timmar det är jag medveten om. imorogn uppföljningsmöte på hans skola. älskade barn.  jag vill bara hålla om han  få  ta hem han, jag jobbar på min balans. 

jag är trött . jag har högt undertryck nu. jag måste fundera på vad de innebär. leker ibland med tanken på att sjukskriva mig  hade semester en dag i fredags men den gick ju till politik, xa barnet o handla mm åt dottern. en skön dag men inte direkt " min semesterdag"  


hur lever man ett liv i balans? hur hinner folk med massa cafe besök? träning o nöjen ? jag lever själv o får hela tiden höra att jag gör för mkt ? jag är rådvill. vad gör jag egentligen? vad ska jag ändra? ska ja ta en ledig dag igen snart? 

trött , trött efter vc o den små tunga biten om blodtryck. övervikten. jag ha ralltid varit stark nu känne rjag mig bara gammal , trött , sliten o att mitt bäst före datum gått ut. 


Av mamma-tilda - 15 oktober 2022 19:47

känns som veckan varit lång men nu är det helg.

jag skulle till sonen men nu var han genomförkyld så då stananr jag hemma !

rätt skönt med en ledig helg. el ja lite hästfix imorgon men inte så mkt mer.


röjt av idag, tvättat o tagit golven. 

vattnat blommor, plockat mm. 

tog faktiskt en promenad oxå ner till sjön. 


2 möten nästa vecka. 

måste börja plugga nästa vecka till utbildningen.. första jobbet ska vara klart runt 20 nov.


nu film o slöa innan läggdax! 


Av mamma-tilda - 6 oktober 2022 15:49

jag blev smittad av  min dotter i lö. nu ligger ja här med skit ont i halsen.

trodde ja skulle klara mig.


snart slut på glass o halstabletter. 

paket att hämta ut . xa barnets mobil som redan kommit. hoppas ja kan hämta ut den imorgon

egentligen får man väl inte gå in i affärer så håll tummar att jag är bättre imorgon. 

dottern åker på tävling på lö kväll så har ju stall 1.5 vecka med . o ska på fotbolls match på tis

o utbildning på ons. så ja tack halsont försvinn!!!


skönt att luftvärmepumpen är installerad. nu kanske ja kan få lite billigare el.

räkningen för sep var inte kul 2700kr!!  gäller o brörja snåla om ja ska överleva vintern...

 hade ju haft på värme o xa varmvatten. nu har jag stängt av allt. 

el satte på elpatron på fm så jag fick varmvatten till duscha i men stängde av igen....

min son tycker jag ska sälja o ta en hyresrätt . vet inte om ja vill bo i hyreshus. men får väl fundera kanske om elen ska var aså här dyr.  


o diseln ökat . skulle ja bo i "stan" kunde jag åka buss till jobbet.

funderar på jobb igen.. har ju inte råd o byta innan vintern. men finns en syo tjänst ute . funderar på att söka den.

vill ju helst jobba med äldre elever känner jag nu. trött på fritids jobbet, lite trött överhuvudtaget på skolans värld egentligen.  vad ska jag jobba med ? 

svårt o tro att jag kan skriva min "bok" o bli rik.


nu honungs vatten igen

på återseende kära dagbok

Av mamma-tilda - 3 oktober 2022 19:15

första måndagen i okt. var tar tiden vägen?

i den här takten är jag pensionär snart :) 


fick ett medelande i morse på messenger. ett långt medelande om från en vän som inte mått bra.

känns då att jag flyttade en bit bort. att inte vara nära el ha förstått hur det var med livet.

sjukdom visste jag ju el anemi? räknas de som sjukdom? sömnbrist mm.

jag tog till mig medelandet samtidgt på något vis känns de lite abstrakt, förlåt S. 

jag har inte varit "hem" sedan i somras. en valrörelse som tog all tid. o diselpriser

jag kollade med min älskade Z o han mådde ok efter det som blev. 


jag har ju tänkt på han den sista tiden då mitt "nya" extra barn påminner om han så mkt. 

med Z var de enklare på ett sätt då jag kunde få han han hos mig, tack S för att du delade med dig o gjorde de enklare. 

nu har jag kulturkrockar o möta samtidigt som jag bara vill ta hem pojken.  De blir en annan balansering i allt

jag är tacksam att de gick med på mig som kontaktperson och att jag får finnas där. jobbat nära 1.5 år nu o sen juni som kontaktperson.   tacksam att de skrev in skolan i uppdraget denna gång de hade ja ju inte officelt på Z. sedan spelade de ju inte så stor roll men nu kan jag trycka på skolan lite mer o förhoppningsvis löser rektor att jag kan vara där om personal lite med. mina älskade barn. de dyker upp med några års mellanrum. ibland tar oron o alla känslor över . men jag hade inte velat vara utan dem!! 


ibland inbillar jag mig att jag ska byta jobb långt bort från alla barn ;) just nu kan jag ju tänke mig jobba med utveckling av resursgrupper men då kankse de dyker upp en hel drös till jag bara vill ta hem ;) 


sonen mår rätt bra jsut nu . de är skönt. de räcker med oro för xa barnet...  dottern ska iväg o tävla snart så då blir de xa jobb  o sköta hemma hästarna. jaja jag överlever nog . 

lite fotboll iaf o se fram emot snart. 


nu grädda frallor till kvälls"mat" inte sugen på ngt. mer än pizza m de blir o äta ute med xa gossen imorgon så 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards