Alla inlägg under oktober 2014

Av mamma-tilda - 30 oktober 2014 19:04

Är fullständigt genomtrött! Har varit grinig när sonen Ringt.m talat om att  d handlar om mig!! Emmellanåt vill jag bara grina. Av ingenting utan bara trött!  Lekte tom med tanken på sjukskrivning!  M ungarna på jobbet ger mig glädje! !

 

Sagt nu att jag orkar inte fixa o vara duktig!  De räknar med att jag ska fixa allt! O säger jag nej. Blir d tjurigt. .. ja sonen bidar tid o återkommer ju... han vet när han ska backa ;);) men nu måste säga nej!! Jag orkar inte. 

 

Ibland känns d som att d är bara därför jag lever.  För att fixa åt andra. Vem bryr sig om mig för min skull????

 

M nu är mitt bryt nära.

Sonen bad mamma idag o ta d lugnt o le:)

Livet är bättre nu...m det handlar just nu bara delvis om honom.det är mig o mina trötthet känslor! !

 

Jag sitter fast i ett ekorre! Typ!  O bet för mkt åt son o gosse. 

 

Orkar inte med mig själv längre! 

Vikten går rätt bra just ni iaf ner 7 kg!! 

Börjar synas lite grann!! 


Ut m en kompis o käka imorgon.  Trött m behöver ut! Göra ngt annat!!

S



Av mamma-tilda - 27 oktober 2014 20:59

jag känner mig trött! kan inte hjälpa sonen - får inte ringa personalen... han tycker d är jobbigt o jag är korkad när jag försöker hitta lösnigar. nu sa jag iaf att jag kan ju inget göra mer än lyssna o säga det jag tycker...


skollov för gossen. slarv m mat idag o jag tvingade han till o äta lite före nya tvspelet.... varpå utbrott! han bad iaf om ursäkt ganska fort.


vänner har fullt jag skulle behöva lite nöje...fotboll på onsd. m ngt aktivt! el fest...träffa folk!! inte bara jobba o ungar o mat o hästar- det lilla jag nu hjälper till med.


var tar mitt liv vägen??


hoppas dottern o de får klart m huset. funderar på de oxå...


emigrera??? brukar vara så i min tanke när jag inte hanterar livet!!

vi prata på alanon i lö om just d att ta ansvar o göra aktiva val... skitlätt. trodde jag var på gång m ikväll vet jag inte. jag har svårt o säga nej. känner mig bara trött o grinfärdig!


iaf handlat hundmat o kattmat!

bromsbelägg till bilen...kvar!

funderar hur mkt jag har kvar på mitt lån o studielånet...o bilen..vill vara skuldfri!! ta pension;)

typ!

möte imorgon på jobbet om frukostsituationen... får vi se vad det handlar om! blir anti...m ska försöka följa mina förberedda punkter o hålla mig lugn!!


trött på allt!!

tur d är lov el nej visst ja...massa nya jobbiga människor oxå;)


over and out!

plocka in tvätt o diska...

Av mamma-tilda - 25 oktober 2014 20:48

Haft en bra dag. Kom precis hem o landat o då kom en olustig tomhetskänsla. Blir nog tidig kväll o bakgrunds musik... hade nog på känn att det skulle kunna bli så ikväll.sonen i trakterna på första permission. Jag kan inte låta bli o vara orolig.  Fyllt dagen m alanon o sen kaffe hos vänner. Stall fix o så skulle gossen iväg till sin pappa. Åkte till bästa S o gosa med de små o pratade. Hem o kvällsmat till hästar o då kom så klart det jag försökt förträngt idag.... min oro. Får numera ont i magen när d blir jobbigt. På gott o ont... tårarna tränger på o jag känner mig skit löjlig!  Liten som ett övergivet barn... vem ser min smärta?  Mina tårar? Min oro?  


Vågade inte riktigt ta m de små då jag måste ut till hästarna imorgon bitti.o utan gossen blev d alldeles tomt här!! 


Blir nog tidigt i säng! !usch hatar denna känsla. 


Kolsvart ute så har ingen lust o gå ut o gå.försöka hantera min oro o överleva natten. ..nästan så jag hoppas gossen ringer o vill hämtas.. 

Av mamma-tilda - 22 oktober 2014 19:29

jag gör ofta saker o annat för andra! men idag har jag varit o klippt mig! äntligen! för en hel del är det inga stora grejor... m jag gör det i perioder inte så ofta o nu har jag inte klippt mig sedan maj! så d var långt o slitet! skitskönt o känns riktigt bra! o så blir jag lite nöjd inombords att jag gör ngt för mig själv! 

o har klarat av o säga nej idag... skitjobbigt.. vill ju gärna vara barnvakt o ha de små m är lite trött o ville åka på möte på lö morgon. m jag får faktiskt ont i magen efteråt! alla säger att jag är för snäll m jag vet inte... m har jobbigt o säga nej ibland o spec om jag egentligen kan ändra el inte har ngt spec.


efter de här jobbiga åren så har jag faktiskt på gott o ont börjat fått fysiskt ont i magen när saker är jobbiga!
 bokat o vara barnvakt sön-mån istället! o faktiskt äntligen bestämt kaffeträff m en gammal jobbarkompis!! d känns bra! så grupp/möte lö o sedan iväg til henne! ytterligare 2 saker för bara mig!!

o ska boka biljetter till landskamp nästa vecka!!


stolt över mig idag!!

sakanr veckans anhöriggrupp...o jag som "måste" försöka stå på egna ben...



Av mamma-tilda - 21 oktober 2014 18:36

Känner mig något starkare. Sonen har d lite jobbigt..m känner att visst är d tufft att tackla som mamma.m jag faller inte lika mkt nu.! Känns ngt lättare att parera hans känslor. Sedan är d inte sagt att jag inte kommer falla....m försöker hålla mig positiv o till det jag kan påverka! !


Lite annat snurrar i skallen. M drar inget här idag.


Eldar i kamin...lite rått efter allt regnande!blir så varmt o skönt m brasa:)

vikten stått lite still ...m visst 5 kg på 2 veckor är jag nöjd med. Klart jag önskar att det varit klart;);)


Ska klippa mig imorgon! ! Blodcentralen ! O torsd återkoll för vikten. Fre ev dotter som ska hämtas. O lö troligen sonen en stund!


Nästa vecka skollov!  Bara fritids! ! Skönt:)


Lön oxå;) får se hur mkt ungarna behöver l vad som blir över.... kommer väl snart en fin bil räkning oxå! 

Försöka bet av bilen oxå! !  Vill få ner skulderna! !


Slut för idag!

Av mamma-tilda - 20 oktober 2014 10:59

Börjar hata min bil!! Fixat kamremsbyte o nu senast urtrampnings Lager i kopplingen. ..

Varit halva sverige runt o allt funkat.  Igår började d skaka i ratten som fasiken!  Obs bara när bilhelvete blev varm..m skaka så mkt så inget att ignorera!! 


Har försvara min bil m nu kan jag snart inte längre!! Hade bestämt att ha d till sommaren då d kostat en del....m nu är jag i skrivande stund jäkla sugen o bara dra o byta in mot en sprillans ny! ! M nybilsgaranti. ....


Hatar !! O grinar!! 


Varför ska livet bara få kännas bra korta stunder? ??

O vad är material? ? M är halvt beroende av bil....

Kanske billigare o flytta o skita i bil???


Ut o packa hö....så blir iaf syster glad.

O skit väder o jag har slösat sem!! Just nu sugen på sjukskrivning. ....trött!! Livet är inget roligt!!


Orkar jag vara barnvakt fre??är tveksam just nu.vill bara gräva ner mig.

Av mamma-tilda - 19 oktober 2014 11:23

Är hemma igen efter en tur till båda barnen. Skönt o få se de o ha lite fina stunder.lite kvalitetstid! Älskar mina barn m är riktigt skönt o vara hemma igen!


Jag har bara en önskan nu för sonen tror jag...att han får eget boende. Känner starkt när jag kom hem att hemma är underbart!  Få ha sitt.landa o slappna av på ett annat sätt.det måste vara ngt av d värsta egentligen o vara bostadslös. Att åka bort o speciellt till barnen är kul el vad man nu ska kalla d.m komma hem är trots d underbart:)

Dottern har ju ordning på sitt o sonen på väg. Det glädjer mig som mamma.o att få se de korta stunder el nga dagar gör att man kan ta d lugnt.... att egna ögon l prat sett. Det får vara värt de milen i bilen! !


Sonen skulle jag nog kunna åka till varannan helg;)

Saknar dock min gosse rejält!! 


Nu är det o ta tag i mitt liv igen....utan att barnen finns o tar all tid. Jobbigt;);) att hitta egna glädjen o intressen... kan faktiskt förstå hur d kan bli skilsmässa när barnen flyttar. Fast just nu skulle jag gärna haft ngn att dela nästa steg med. Blir tomt ibland. Försöker sprida mitt behov av respons på olika vänner....jag har behov av att bli frågad efter...ngn som lyssnar på mina geggiga tankar. ... mitt inre.  O d är svårt ibland utan partner. hur mkt orkar vänner??  Varit ensam i drygt 6 år o trodde jag vant mig. O jag trivs för d mesta d är inte d ...m det att ha ngn o dela kaffe o lite prat med.mysstund.en kram i köket ibland. D små bitarna saknar jag.  O det gör mig ensam o ledsen.


M mår bra....för d mesta! 

Har iaf tagit tag i vikten;). O ska på fotboll idag m syster!  Livet fortsätter.....

Av mamma-tilda - 15 oktober 2014 12:46

Hade ju tagit sem för att åka m dottern på tävling.sjuk höst så nu blev det ledigt bara! Åker till henne imorgon o sonen på lördag. Så känns ok iaf! 


Idag är det bara vara typ:) 

Släppte ut hästar o mocka o sedan la jag mig igen....sov o slöa.nu är första tvättmaskin på o jag har dammsugit!  


Hämta bilen från verkstaden. O får se om jag åker m syrran o handlar el hem....lite sugen på att komma ut i skogen! Eldar i kamin o tänt ljus.gött o vara!! Skulle kunna tänka mig 1 dag ledigt lite oftare. ...skönt!



Tappat 4 kilo!! Sedan förra måndagen! Känns oxå bra!


Njuter av att vara själv.m saknar gossen. ..


Ibland blir jag galen på mig själv.

Ska sluta tänka så mkt tror jag.

Bara vara;);)

 Vad vill jag??

Känner iaf livsglädje igen. Tack .har varit tuffa år.o när man inte känner igen sig själv är d jobbigt.nät livet inget betyder.

Usch.

O nu ska jag försöka hitta framåt.... börja leva igen.

Det är svårare än man tror!



Glad att jag iaf vill leva!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards