Alla inlägg under juli 2021

Av mamma-tilda - 18 juli 2021 10:17

det känns som det är andra semesterdagen bara. 1 v har gått men då var jag hos syster

efter att de behövde köras hem. igår var jag själv hemma! dammsög. tvättade ,läste o kollade serie!

blev ingen motion. idag har jag matat in räkningar o förberett handling.

tvättar stallskor- o mina vanliga tenniskor som blev använda i systers stall. 


ska bädda sängen o ta mig ut en promenad. lovade o vänta in dottern om de ville ha ngt handlat.  

så ska gå innan ... måste komma igång så. svalare idag. 


skötte maten ok igår. blev lite för många salta kex . o en glass på kvällen. den satt i hjärnan o inte i magen egentligen

skrev ut 2 bilder att titta på så jag ser själv hur fet jag faktiskt är.  glassen var inte de bästa men annars ok dag.

sallad står överst på listan nu. kvarg ska väl köpas med. 


nu stannade tvätten. 


Av mamma-tilda - 17 juli 2021 10:42

åter hemma! varit i Närke under veckan o hos en syster i Östergötland. 

må-lö räcker för mig :) idag ska jag ha en bara vara dag! utan människor. 

redan tvättat 2 snabba maskiner o plockat in de jag hade på torkställningen ( hängt under veckan)


badat i värmen. träffat vänner el 2 iaf :) . inser att min ambition att kontakta männsikor i Närke försvann iom 

värmen! orkade inte helt enkelt. o nu idag har ja behov av att vara eremit. tackade tom nej till dottern o barnbarn o glassätande.... 


var ju ett tag sen jag skrev . tanken idag var att nu under 3 v semester skriva mer som tränings o matdagbok o så ploppade de upp annat i huvudet.  jag måste nämligen inse nu attjag är smällfet! uppe på 100 kg igen! de var många många år sen typ 25 år sen jag har ju alltid nästan varit överviktig men nu är jag smällfet!! ser kort o blir rädd. 

kan ju int eens titta på kort bakifrån....så att skriva om att jag rört mig var tanken. ja idag har ja ju bara rört mig mellan tvätten o torkställningen. min syster sa cykla 1 mil om dagen . tar 1 timme. du har semester! så nu laddar jag för cykel el 5 km promenad i skogen. lite svalarei dag så.. finns som hon sa inga ursäkter om ja vill gå ner. o ja måste ju de.. när ja inte kan stå på ett ben el svårt m balans pga av fetma... doktorn sa 5 kg innan gallop, o ja gått upp 2 istället.. fy fan vad ja är värdelös. nu blir de o försöka rensa systemet! tömma socker... ingen glass . så lite kolhydrater som möjligt . 3 v. rörelse till o börja med. ställa larm vet jag inte m dagbok på vad jag gjort . o nu är ju då frågan ska ja cykla idag el gå???  ska bädda sängen o sen ta tag i beslutet. laddade ner life sum appen igen iaf! så. o så måste ja ladda ner bilder så jag kan titta o se med egna ögon hur jävla fet jag är. sanningen svider . 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards