Alla inlägg under februari 2015

Av mamma-tilda - 28 februari 2015 09:45

börjar nysa o känna mig lite seeg. småsnorig o tung i huvudet! vill inte!! vill må bra o vara pigg! ska ju träna idag...

kollat annonser o hitta en ev cykel jag kan tänka mig. ska gå ut o mocka o fundera på om jag ska rinag o åka o kolla på den... vill verkligen ha en cykel! hade funderat på en ny... 


tvätten är väl klar med nu! bädda sängen idag;) känns ändå rätt bra att jag är i typ balans med alla vardagssysslor!

städ o disk o tvätt!


lagt mig tidigt flera kvällar o idag vaknade jag före 8! o kände mig piggare! vill ju sova länge m rätt skönt o vakan o vara "vaken".


skulle behöva tvätta bilen... m idag var d kallt ute, o har nog ingen lust o åka iväg för o tvätta! 

försöker hitta lust/energi för o göra ngt. m är så jäkla skönt o bara vara hemma!


Av mamma-tilda - 27 februari 2015 20:31

fy tusan vad veckan gått fort! har dock inget emot att det är helg! skittrött! m orkade handla iafpå hemvägen.


mår rätt skapligt! slarvat med mat o träning...m vikten har stått still iaf! 

ikväll har jag lyckats gå en runda,städat av golven ,diskat o fått in ved! så jäkla skönt! tror aldrig knappt jag städat en fre kväll! 

men nu är det gjort o helgen ligger som ett nästan blankt blad!

lite tvätt blir d väl... 

ska gå promenader o försöka köra ett pass på gymmet!

Alla räkningar bet o de "privata" skulderna!! lite pengar över ! känns bra. bara o se till att de räcker hela månaden!! 


bestämt mig för o kolla lite cyklar i helgen! är sugen nu på en rejäl cykelrunda! att få komma igång med det!

bilen fixad! o nu verkar den gå bra! tack! ska besikta på en gång tror jag;) 


ikväll måste jag säga att det är rätt skönt o vara själv... lite massage hade iof varit skönt! m får ta massagestolen!

har ingen bok hemma o läsa...kolla lite på konsum på bok rean m hitta inget som kändes lockande.

blir nog en film... över datorn här sedan. 


behöver få bilen tvättad.. får se om svågerna har någon avfettning hemma ananrs får d bli efter helgen.

kom på nu att jag skulle vara chaufför o hämta kompisen imorgon natt efter 50 års fest! 


over and out! nu tar jag kväller på riktigt!

Av mamma-tilda - 24 februari 2015 20:07

redan tissdag typ... varit på gruppen o pratat. förra veckan var lite jobbig. men fick ju höra nga tankeväckande ord som gjort ändå att denna vecka varit rätt bra! Känner när jag lyssnar på de "nya" att jag trots allt kommit rätt långt. ältandet o att inte kunna släppa i pratet. att jämföra o reflektera. Sedan kommer jag alltid att ha bitar o sjunka förmodligen i perioder... o fortsätta "skämma" bort;) men" jag är jag" o det är mammas gubbe;) jag är medveten om  d mesta...  känns iaf bra att jag kan se framåt!! jag vill ju ha ett liv igen!! ngt som jag tycker är roligt o göra! känna riktig glädje! kunna slippa ha ont i magen. sovit oroligt hela helgen typ för båda pojkarna... tankar . på gott o ont.


Livet går vidare!

nöjd med att jag skickat in en ansökan på ett jobb;) funderar även på att jobba som sagt på kusten under sommaren!

blir väl inget m d kankse m har iaf börjar fundera på vad jag vill göra!


bilen på verkstaden...se om d lyckas hitta vad som spökar! kollat lite billiga bilar så länge... ska allvarligt fundera! ingen panik idag iaf. Snäll arbetskamrat hämtar mig imorgon o så tar jag S bil hem o tillbaka to.. sedan buss el hämtning hem! fre är ju syster ledig...el nej d var hon kanske inte? jobba kväll? hm får kolla det...jajaj d löser sig.


godissugen! så in i bomben! chokladkaka. fasiken går rätt bra under arbetstid m kommer på kvällen! hm baka lite chokladbollsmet kankse....


elda o läsa lite innan sängen!

Av mamma-tilda - 23 februari 2015 21:33

framtiden vet vi inget om... o det sägs att de blir vad vi gör den till!

så vad gör jag med min framtid?  kollat jobb ikväll. här "hemma" o vid kusten där storebror bor! kan ju jobba där över sommaren...o bada i havet...  lite utomlands aupair jobb! m är rätt rutten på engelska...


lämnat bilen igen då en larmar för samma fel! blir galen. så har faktiskt kollat på billiga bilar oxå! känns som jag behöver en reserv bil!! m ska lösa buss kort tror jag,... åker väl buss då! köpa cykel... orkara inte riktgit ens bli irreterad ikväll. vill bara ha miljöombyte el ngt annat i livet! göra ngt!!

lagt fram läxa iaf till morgondagens grupp.


Nu lyckade sjag få iväg en ansökan på jobb!! inte det jobbet jag hade tänkt...men men.. iaf lyckats m en ansökan! 

tror knappt d är sant....    läggdax! upp tidigt. måste tanka verkar d som.. lånar ju svågerns bil imorogn! avskyr o tanka så tiidgt!

fasiken vad tiden rullar iväg!

Av mamma-tilda - 22 februari 2015 20:50

Nu har jag gjort min läxa.  Tungt. Svårt o tänja på sig själv.hitta framåt .lust o glädje över saker. Glad att jag går anhörig grupp. M d är faktiskt tungt. Sätter fokus på mig..

vad jag måste släppa. Klippa navelsträngen. ... 


Jag vill bara få känna riktig glädje. Lust att göra ngt för jag vill!! Ngt jag ser fram emot.många tankar Far i huvudet. 


Jag kräver inte mkt för egen del.vill ju bara få höra ngn gång att jag betyder ngt. Att ngn hör av sig för min skull.  Jag har bra vänner o folk som bryr sig. M jag känner mig ensam.  Saknar barnen .ja d har sitt liv.  Alla 3. Jag vet. Känner mig rutten. Kommer jag hitta mitt liv igen??? Saker o glädjas åt på djupet??


Frustrerad.  


Av mamma-tilda - 22 februari 2015 09:38

I natt har jag sovit dåligt.vaknat flera ggr. O svårt att slappna av. Ont i arm o höft. Inre oro. Jobbar på mitt liv. ....

känner mig ensam. Ena gången jag vaknade så bara kände jag mig fullständigt ensam . Känslan av tomhet. Den är inte kul. Tack o lov ärvd värsta åren över. Gillar inte natt spöken. 


Då orkade jag inte gå upp o skriva.har ju lånat ut dator. ....skriver just nu på mobilen.  M skickat till sonen att jag hämtar datorn senast imorgon. ..ska skicka en jobbansökan! !  


Kommit igång o tränat.  ! Nöjd. O tagit 2 kg på vikten denna vecka. Nu tar vi 2 till.... ;) ska gå promenad m syster idag säger hon:) o2 hästar på släp. .... 

skönt o vara igång! 


Bil jäveln krånglar igen!! Jag blir galen!   I fredags gick hälften åt helvete.  Leta ny bil trotsallt? ? Lämna in på märkesverkstaden? 


Fundrar på mina egna födelsedags presenter.....2 månader kvar ;) 


 Ut i stallet o bota ensamhet känslan. Saknade efter barnen . Att vara vara behövd frågad efter när d behöver ngt. Känner mig  betydelselös. O viktig. Bara "plånbok " typ.....



Av mamma-tilda - 15 februari 2015 12:02

fy tusan vad skönt det är o sova länge! ligga i sängen o läsa o bara vara!

fattar inte att jag sov till över 9.00 la mig inte så sent igår...

håller på nu o förbereda mig för nästa veckas hårdkörning! slut på småätande o massa onyttigt!

vägde mig nu på morgonen så kan väl säga att starten får räknas från idag... så nu ska bara det absolut sista i hjärnan klicka in! har bestämt o åka o kolla in träningsstället idag oxå! fick m syster m den innebar att d blev lite senare .. men men .  har ju köpt träningskort i idrottsföreningen o medlemsskap. de har inrett ett lite gym i församlingshemmet!

d duger åt mig!! prtatat m sonen han var ok! lite ledsen över sina grejor...m får väl låna min dator imorgon ... jag får se om jag köper en annan;)  m har ju som mål o komma i balans m ekonomin i år . det är mitt nyårslöfte!!

o få ihop en buffert! bli av med billån o skulderna till verkstaden är nr 1! funderar på om jag ska ta från spar till bil räkningen ... el ? 2 månader kvar o bet.o 4 månader på billånet.... så till semestern senast!! 

 vill ju bli av m billånet nu!! vill ha buffert nu...


vill på resa... åka iväg o njuta av livet!finns billiga resor...faktiskt!

weekend m en vän el m tonåringarna??  ungarna vil ju åka igen..

bara o besluta ...el ska jag dra själv;)  bara boka o dra...  lite sugen på ett sätt.. m vet att kompisen jättegärna väntar att jag ska säga- att vi åker !

tvätten inplockad. ska diska... funderade på o dra av golven oxå...m har ju inget rengöringsmedel kvar! tänkte försöka hålla rent nu efter förra veckans "storstädning"!


solen skiner! verkar vara en fin dag idag!

dax o byta om o gå ut... diska först kanske...

Av mamma-tilda - 14 februari 2015 11:06

tusan vad skönt o vara ledig!!

var ute o käka med en kompis igår o lyssnade på lite musik! trevligt!

var skönt o vara ute o bara ta d lugnt!käka o snacka skit:) släppa allt!


njuter av slö förmiddag nu. satte på tv:n faktiskt  lite sport o kaffe!

ska fylla på o få in ved. tvätta lite ...

får se om jag orkar åka iväg o kolla innebandy sedan. sonen ville ev hämtas i såfall o även låna datorn.

d vet jag inte idag... då har ju jag ingen ikväll!

m förstår han att d är jobbigt utan ... 


vill bara sitta lite till! ingen lust o komma igång ;) fika sugen... har inga ägg o baka på... o knappt margarin!

kankse tur..el ? m har lite godis i skåpet då gossen inte varit här;)

laddar för o komma igång m nystrat på måndag! Jobbarkompis ska köra igång igen o tyckte jag skulle hänga på.. så ska nog d .. m håller på o hittar d sista mentala styrkan till d.. vill ju få bort ca 9 kg till iaf! m framförallat 3-4 o komma under 85...o för det krävs ett nytt ryck!

mår iaf rätt bra o känne rmig mer i balans o lugnare i mitt inre.


just nu känns d som lite go fika bakning o bara vara dag skulle duga!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards