Alla inlägg under december 2022

Av mamma-tilda - 27 december 2022 18:44

bestämt mig att nästa jul ska firas bortrest långt bort.

klarar inte en jul o oro igen. funderar på en månad i grekland.... 

jag orkar inte en jul till med massa oro, stress o bara känna saknad av vad julen ska vara 

kom hem idag efter 2 dagar hos släkt. 



sonen kvar i Närke. o jag orkar inte, han får ta ansvar nu. för sitt eget liv. 


var kul att träffa xa barnet o hans son, hur mycket det hänt sen sist <3

röntgade knäet idag . får se om de visar ngt. jag är ju mkt bättre så håller tummar att de inte är Artros. 


måste ta tag i vikten med nu.  som vanligt.

summera 2022 oxå 

ta tag i inlämningsjobbet....



Av mamma-tilda - 26 december 2022 10:38

Åkte "hem" igår. 

Snabb lunch hos storasyster som bor efter vägen.  Kul iaf o se de flesta syskon.  3 saknades. Idag träffa mitt xa barn innan de blir hemåt.


Röntgen av knäet imorgon efm. 

O lillasyster kunde inre låta bli o komma med ngt förslag om diabetes sprut för o hålla böodsocktet i schack o kanske då gå ner i vikt jo tack jag vet hur tjock ja blivit! 

O jag har lyft de m vården. Avbokade ju iof mötet förra veckan då ja var helt slut. 

Ska försöka komma igång. 


Lånade systerdotter lägenhet då sonen är med. O han sov iaf hos en kompis så de var väl lite onödigt fast skönt  semester ;)

Ska strax duscha o åka förbi min ena lillebror o sen till graven. 


Ska väl lämna nyckeln med till syrran till lägenheten.  Har inte bråttom.  


Av mamma-tilda - 24 december 2022 22:34

julafton känns som ett avslut , som livet stannar upp en dag

en paus från verkligheten.


jultomten, förväntningar på magi, glädje, saknad, mat, ljus ja många bitar o känslor.

saknar mamma o pappa idag. saknar tiden som gått. saknar sonen som inte tog sig till 

mig idag. / (vi ses imorgon) 


barnbarnens glädje och spänningen när tomten knackar på fönstret.

hemmagjorda köttbullar. julklappar

tröttheten i kroppen. 


imorgon bär det av till gamla hemtrakterna för några dagar.

sen blir de återhämtning, vila o lek med barnbarnen


o summera året. fundera rejält med plus o minus på framtiden

röntga knäet 

men nu är det sängen. trött. 


önskar er alla en god jul!

Av mamma-tilda - 20 december 2022 21:01

livet rullar på . i vissa perioder i väldig fart

vad är viktigt i livet? 

vad ska plockas bort för balansen? varför tycker andra hela tiden att jag har för mkt ?

ligger ganska ofta i soffan i min ensamhet...


jag brottas ju allt som oftast med vad jag ska jobba med.  är det ren feghet som gör att jag

inte klarar o ta mig vidare? bekvämlighet? har ju sökt nga tjänster på 7-9 men ej fått dem

 så vad gör jag istället ? hur går jag vidare?  jag vet inte vad jag vill i livet 


nu fick jag tips från bästa V- sök annat o ta tjänstledigt- de var ju faktiskt en bra ide så har jag säkerheten kvar 

alternativt säg upp mig o gå som vikarie..  måste nog få ordning på lite utgifter först för o känna mig trygg i det 

vet ju inte om jag vågar prova äldreomsorg. som vikarie... 


ska göra en lista på jullovet. vill? . tänkbara alternativ.  alternativa jobb. 

summera utgifterna. 


imorgon ska ja avboka vc. jag orkar inte gå dit även om möjligheten till träning på recept finns. jag orkar bara inte

hade egentilgen ett samtal kvar på hvc med som ja avbokat tidigare men orkar inte nu. orkar int egå o bara inte veta vad jag vill o gråta över mitt inre.  jag orkar inte.

fick ett fint brev igår av en kollega. mina tårar rann. o idag en present fårn en elev.

o alla "spå "kort på fb som jag får nu handlar om att göra "bokslut" värdera framåt . gå vidare osv. 


så hur går jag vidare ?? 

vad vill jag göra? 

jag vill hjälpa barn i behov. jag tar dock på mig för mkt dr ibland o får en större oro utöver uppdrag så den vägen vet jag inte om mitt mentala mår bra av- leker ju med tanken ibland att bli jourfamilj. 


fokus. sortera . lista efter fr. plus  o minus. 


god natt! 





Av mamma-tilda - 2 december 2022 17:04

3 veckor kvar till jullov.

jag har önskat ledigt o tar ut mina sista semesterdagar!

de ska bli skönt med ledighet. 

dock hade jag ju tänkt stanna längre hos släkten men idag kom kallelsen till röntgen o den blir den 27

så bara gilla läget. varit bättre i benet men tänker att de är lika br ao uteluta o kolla upp.

håll tummarna att de inte är artros! 


extra barnets pojke har fyllt 1år! lilla gullungen . jag ser dem vid jul igen hoppas jag! 

jag skickade pengar så de fick beställa presenten själva 


min nya gosse kontaktbarnet har haft en tuff vecka så han stannade hemma idag från skolan. 

jag har inte pratat med han än idag . får se om han hör av sig jag har provat o smsa o ringa.

vi skull ehaft uppföljningsmöte på skolan igår men jag är hemma o förkyld o den ena från soc hade 

förhinder så de ställde in.  3 v till jul kändes lite synd. vet inte hur vi ska få skolan att fungera i dagsläget. 

o kompisar som mår dåligt påverkar. konflikt m en kompis nu oxå. glad att han har sin träning

jag betaalade nya skor dit . det är han värd! o jag ger så gärna de jag kan! älskade barn.

det gör ont i mig när han inte mår bra.


sonen har de lite bättre. kämpar o får kämpa. 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards