Alla inlägg under maj 2020

Av mamma-tilda - 23 maj 2020 09:48

isoleringen fortsätter , nu börjar jag iaf känna slutet. lite snor kvar men ingen huvudvärk på ca 3 dagar nu.

det jobbigaste nu är ju eftersom jag aldrig fick ta prov- ska tänka bara covid -19 . o de börjar kännas jobbigt nu

lite snor o får inte träffa någon efter 3 v! o inte handla själv - vårens första glassar o mys! 

jobba?? när ?? kan snoret bara sluta! 


mycket tänker man på - handelsträdgård. köpa lite blommor. brukar jag sällan tänka på... 

få åka till havet. pengar. ingen fara men känns ju så där halvt tråkigt o förlora.

orkar jag köra bil 1 timme? sugen på havet! 

semester prat på tv nu.  3 konserter inställda. pappa borta. så blir väl o tömma hans boende i sommar.

resten blir blankt . vad vill man göra? hav o sol hoppas vi på. vandra? ska jag äntligen ta tag i det? 


drömmen om att orka springa. ta tag i ökad träning.  

Av mamma-tilda - 21 maj 2020 16:26

börjar efter 2,5 vecka i isolering bli uttråkad. har idag iaf tagit en tur till dottern

o lekt med barnbarn på 1.5 m avstånd! lite konstigt men det gick det oxå.


mår bättre men allt är inte borta. o ska ju inte börja räkna 48 timmar förens sista symtom 

det känns tröstlöst. men är iaf betydligt piggare idag! det känns bättre o är tacksam för det


drömde konstigt inatt. massa virrvarr o helt utan sammanhang.

saknar pappa men inget i drömmen om pappa. 

 just nu bara trött på isolering. 

försöker se framåt. o inte stressa på- idag fint väder


alla de konserter jag skulle gå på är nu uppskjutna till nästa år! känns lite tråkigt. men hjälpa till i år  städa efter pappa

o så försöka ha lite mini semestrar. njuta av de lilla. livet går inte i  repris.

viktresan fortsätter inte gått ner ngt el rättare sagt gått upp de lilla jag hade gåttner så ruta 0.

måste ta tag i det. kan inte vara så här överviktig.


ekonomin börjar iaf vara i balans. 

ta en tur med hunden. 

Av mamma-tilda - 6 maj 2020 18:41

jag har insjuknat men får inte lämna prov då jag inte jobbar inom vården.

ska räkna mig som smittad o vara isolerad. 

jag blev smittad av min far då jag hjälpte han. fick bryta avståndet då han ramlade o behövde

hjälp att resa sig o plåster. tyvärr tänkte jag inte på avstånd efter det . 

jag tog risken då vi visste att han troligen var smittad innan. 

han hade varit inlagd för hjärtat veckan innan så jag ville besöka han fall det skulle gå illa!


än så länge (dag 2 ) är jag snorig, hostar emellanåt, huvudvärk o lite feber, trötthet. sovit 2 omgångar idag.

mina barn är inte så glada att jag åkte o utsatte mig så håll tummar att jag får en lindrig variant. 

tänkte föra dagbok över dagarnas mående. de säger att dag 8-11 är värsta dagarna. 

pappa är inlagd o de har koll på han värden. får syrgas emellanåt . håll tummar o be gärna att han överlever.

vill ha min pappa lite längre i livet!! han är 75 år , pacemaker, diabetes, lite överviktig syresätter blodet dåligt men övriga värden på gränsen till ok. 


idag har solen skinit o jag fick förskott på min födelsedagspresent av mina syskon- 2 solstolar så njutit lite ute idag. 

lagat biffar ananrs äter jag inte så mkt. lite chokladbollar o fick leverans av cheeskake från min dotter då hon fyller idag! facetime o en stund gemensamt :)  


viruset smittade fort - o med kraft. jag tro att jag underskattade . hade ingen tanke mer än lite kort blink på skydd. 

hoppas alla i vården förstår vikten av skyddsutrustningen. 

nu ska jag försöka äta lite o se på tv . ha de gott o var rädda om er ! njut av vardagen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards