Alla inlägg under november 2012

Av mamma-tilda - 29 november 2012 21:12

fick höra igår att man ska lyssna på sitt hjärta..

det har jag nu gjort idag!

Köpt hårfärg o best klipptid.

tog fram adventsljusstaken till köksfönstret o min underbara älskade snöstjärna oxå!

först lös den inte men så knacka lite på den o då tändes den! el en del smålampor är ju sönder..

men jag hoppas den får lysa nga år till! bara älskar den. var ett fynd på en rea för en himla massa år

sedan ,gav 19kr för den! ett av mina bästa köp någonsin! har letat av o till efter en liknade men inte

hittat...bara älskar den! den brukar få sitta fram till mars typ:)sitter bara nu o funderar på om den

ska få flytta in i vardagsrummet så

jag ser den ikväll!.tänt första ljuset ikväll oxå! advent betyder ju väntan /ankomst o jag börjar

min väntan ikväll.då måste det väl vara ok???har ju inga småbarn hemma som behöver lära sig

traditionen....

ngn liten fördel m att bo själv!jag väljer! o ikväll sa mitt hjärta att det var ok! 

saknar bara glöggen jag inte köpte.


satte upp mina julgardiner i köket med. längderna var lite skrynkliga..tur jag gillar skrynklor!

mitt hjärta sa ifrån om strykning för flera år sedan:) skönt beslut! ska nog följa mitt hjärta mer;);)

när jag ändå var på gång o tyckte det vart mer stämmning i köket så åkte det på en duk i rummet:)


så nu sitter jag här med duk o julmust o myser till mitt tända ljus:) 

fast saknar adventsstakar till fönstren el stjärnor. har ju i princip bestämt mig för stjärnor på fot

till rummet ...

men vet inte...gillar ju adventstakarna. ska väl ställa ngt i gäst/barn rummet oxå!

o lite mkt grejer framme för det där rikitga myset:)skräp med andra ord... men det kommer till söndag!!

o mer tomtar o dukar.


detta är iaf en härlig tid på året! ska bara få klart önskelistan till tomten oxå..

barnen på jobbet tycker jag är knasig!men hur ska tomten annars veta???

lämnat en önsning om en adventstake med 4 ljus till gossen att han kan göra i slöjden..men han vill inte:(

får väl köpa mig en då men inte lika kul ju!måste köpa massa ljus.de börjar tryta!o plockade  ju inte

mossa innan snön...får fundera om jag ska gräva el köpa?


o på sön är det första advent! pepparkaksbak på schemat. o ska nog ta en sväng på julskyltning oxå tror jag. wadköping kankse? varit på väg dit i flera år. kan ju vara dax då om jag nu ska lyssna på mitt <3!

skrivit nästan helt utan att nämna barn så dax o sluta då...innan det ploppar upp i skallen;)


Av mamma-tilda - 29 november 2012 19:11

lagat mat för andra dagen i rad! fast jag inte har några barn hemma! 

ska leta fram adventsgrejorna ikväll! o bara slöa ...nej fixa lite blir det väl. ved...tex.

ska ju bli kallare så bra o få in lite .skulle behöva lösa ved förvaring inne bara just nu står det som i upplag...

ser inte så kul ut. men det är ju så det får vara just nu. gäller ju o ha lite inne ..lärt mig att det är

bästa o elda ved som varit inne nga dagar.


varit mentalt trött idag.ska nog försöka komma i säng tidigt!jag brukar ju vara bra på det emellanåt iaf!

en vän la tarot kort för mig igår o det kom fram en del som jag redan visste men som jag förmodligen tycker är jobbigt o inte gör klart. tex göra mig kvitt xet o delade sommarstugan. men det hade jag ju redan tagit beslut om. att jag mår för dåligt varje gång där ute nu. o allt bråk o tjafs som blir.har ju hållit fast lite dels av mina känslor ,har ju älskat o vara där. o sedan för sonens skull.men det är inte värt all smärta o det har jag talat om för sonen o han tycker  ju inte d är ok.han vill ju få ta över en dag.o det kan han ju inte i dagsläget när hans liv inte är i balans.men mitt beslut togs i slutet av sommaren! men visst var väl kankse ok med en påminnelse att jag måste hålla fast vid det beslutet. ska leta efter ett eget lite ställe sedan är mina tankar!


nu var det prat o tankar på lite advent o jul igen.mysig tid som kommer!

sedan erkänner jag att den känns lite konstigt iår igen. Förra året var inte sonen med oss på hemma plan och nu har dottern flyttat..tar nog ett tag innan jag landar i allt det nya! men är väl så livet ser ut . förändringar nu när barnen är stora.o när jag tänker tillbaka på förra årets jul så kommer tårarna!den blev ju bra efter de omständigheterna.

o antar att sonen oxå har det jobbigt nu med tankar.han vill ju inte gärna prata om det.men vet att han har använt nga bra vänner till prat om den tiden.alla kloka han pratar med o att han överhuvudtaget försöker prata ibland blir jag tacksam för. tystnaden o egna tankar kan skapa ångest.sedan hade jag väl naturligtvis önskat att han tog emot proffs o prata med för vägledning.den tiden kommer väl....jag älskar han!fast just nu är jag orolig...fick inte svar på sms...o gick inte att nå telen.men han brukar höra av sig ...trots hans svårigheter/problem är det han som hör av sig oftast av alla mina barn!


o är glad o tacksam att <3 barnet för det mesta kan prata med sin mamma om känslor. jag får ju lite grann ibland. men tack o lov att han pratar med sin mamma!! det är så viktigt att kunna sätta ord o förstå känslor.

att klara av livets svårigheter!kunna möta motgångarna som kommer o relationer till andra.

att få finnas med i hans liv o steg framåt är så underbart.att kunna bidra till förhoppningsvis ett positivt liv.åtminstone få ge all min kärlek till han!

dottern är ju i flytt tagen o undrar om vardagssaker..hur går en adress flytt till? måste man göra de?? o länkar på soffor...mm så just nu hör hon av sig lite oftare:)är glad för henens skull! det är en härlig tid att få fixa sitt eget bo. minns min första flytt som det var för väldigt kort tid sedan..o det är kankse sånt som oxå fått alla tankar o känslor att komma nu.. är mentalt trött o har lätt till gråt...vore jag inte steril skulle jag kunna tro att jag var gravid!!!


nej in i garderoben nu då o leta ....kommer kankse mer snurr ikväll. kram till er som råkar läsa mitt svammel o min

röriga skrift

Av mamma-tilda - 28 november 2012 20:49

När snön nu kom så börjar ju adventskänslan infinna sig. har dock inte orkat leta efter adventsstakarna...

bestämt mig för o köpa en stjärna på fot iaf. men blev för snål idag...ångrar mig lite grann nu.

förra året hade ja tom tänt första ljuset:) tjuvstartade! skulle vilja ha både köksgardinerna bytta o ljusen framme.

blir så mkt ljusare!


har ju druckit glögg nga ggr men idag köpte jag första julmusten och skumtomtarna!mår lite illa nu...men var nog tur jag inte köpte årets första paradis ask som jag hade tänkt!är inne i en jäkla ät period nu tror jag!faan jag har ju bara drygt 1 kg kvar till första målet!

handlade julkalendern o pepparkaksdeg oxå!tänkte de små trollen skulle få baka:) tycker om att få ge dem! 

nästan lika kul som o få ge storbror! mitt <3.


inte lika kul med snön hemma som på jobbet. geggan i hästhagen o så ett lager snö över...blä! men ungarna på jobbet har ju haft superkul idag!


ved ved bara o bära varenda eviga dag...

känns som jag skulle vilja bygga vedbod med dörr direkt från huset.

hämtade ut tågbiljetterna idag till nästa vecka.har fortfarande splittrade tankar om detta men för tusan bara o bita ihop o göra det! ska väl gå bra,känns inte jättesvårt.egentligen bara o hitta första infallsvinkeln o lite mer motivation...


tankar på barnen ligger i skallen men kan inte riktigt formulera dem just nu. ...dotten fått tillgång till deras lägenhet nu på lö.sonen måste ha leg. skolan för <3 barnet.jag känner att de snurrar i bakhuvudet men kommer väl fram sedan.väntar nog med att skriva om det.


gick på rasten idag o tog bebisgos! älskar bebisgos med A. man blir så glad!att bara utan nga krav bara få pussa o gosa!<3 barnet får jag ju bara pussa på när det är läggdax...sonen får man be om en kram...o dottern får man ju både pussa o krama men hon är ju 40 mil bort!

så nu har mina pengar vandrat vidare igen...sonen låg minus o för att kunna enkelt fixa nytt leg så behövdes det 600kr...men nu har jag tala tom att detta är årets födelsepresent! så köper jag ngt blir det ngt väääldigt lite!!så för o ge bort lite mer när jag ändå var i gång satte jag över lite till det andra barnet oxå!jag ger gärna men hatar faktiskt känslan av att pengarna försvinner lite för fort från mitt konto!!!ja ja överlever o julklapparna går ju o köpa på nästa lön...


har ju inte ens kommit på vad jag ska köpa...till ngn! el dottern får nog presentkort på ikea. o sonen funderar jag starkt på att ringa o börja med avbetalning på skulder o så blir det bara ngt lite paket. gossen har jag inte kommit på än...ev presentkort..han vill ju ha pengar m de är så tråkigt! han vill ju handla lite kläder ibland så funderar på presentkort...men får väl se.tankarna har iaf startat.min mamma o pappa är ju inte så svåra. ger ju bara ngt lite.

nu kom jag på förresten, en julklapp är ju klar!säger inte till vem...men en av de jag ska ge iaf.

syskonbarnen får ev ngt lite har inte bestämt än vad. de har ju så jäkla mkt grejer...de är ju bara de på 4år o under som får!så 4 stycken småttingar ska jag väl klara o lösa:)o så till småtrollen då ...de är nog inte jättesvåra heller:)

ska kanske börja kolla lite o fundera. men har ju inte haft ngt lust till o handla än..hm måste nog gömma den julklappen som är klar! o jag vet nog vad dotterns pojkvän ska få...den kom jag på för länge sedan.

julklappar brukar lösa sig. ibland handlar jag långt innan o ibland dagarna före jul! beror lite på. nu har jag ju liksom inte varit iväg i nga affärer mer än mataffärer på länge så....livet bara rullar på känns det som!


o nu ploppade det uppe n länk från dottern.:)var om sängbottnar.kul o få flytta till eget! 


Av mamma-tilda - 26 november 2012 22:01

vaknade efter att sovit som en klubbad. det enda jag minns är att kossan skadat sig o måste 

till vetrinären o att vi släpar in henne i transporten. Första tanken när jag vaknar är att vi 

har ju för tusan ingen ko! har nog varit hemma för mkt på gården nu tror jag. höll kl 8 i morse på o smsa

en vän o be henne se till att jag följer m ut på fredag! har inte gjort det än men ska!

nästa känsla är att jag vill inte jobba! jag vill verkligen inte det idag. men vet att jag har en del som bör göras 

o har ju inte råd o bara stanna hemma. Halvvägs till jobbet slår det ner en tanke i huvudet.

var det inte idag jag tagit ledigt för studierna?? jo då visar  det sig när jag kommer till jobbet!!

fast har ju inte förberett ngt så bara o jobba o inte krångla till det. tar nästa måndag istället!

ska skriva det i almanackan! har jag ju ngt o se fram emot. sovmorgon o soffläge med skolböcker en hel dag!


nästa tisd bär det ju iväg till universitetet igen! känns rätt bra med övernattning ! sist sov jag igen en del sömn o bara

var på kvällarna! rätt skönt!vandrarhemmet var ju helt ok.o mitt lilla rum trevligt! hoppas jag får samma igen! litet enkelrum:)hann ju vandra runt lite i Trollhättan o kolla en del oxå. fin liten stad.


är halvlugnt på jobbet. lite måndags rörigt är det på barnen men regn o rusk o ut o spring så blev d bra!

 o min kära sons damp som gav mig damp o psykbryt! jag kan väl för faro inte ringa precis när han vill!hade faktiskt dåligt batteri o stalljobb! jag gick igång kan jag säga o känner bara jag skriver om det nu hur spänningshuvudvärken kommer ...fasiken vad han kan reta upp mig! jag har ju aldrig trott förut att han har adhad men nu börjar ja faktiskt fundera! sedan vet jag att omständigheter kan plocka fram idiotsidor hos de flesta av oss!men om vi nu pratat o smsat mer under 2 dagar än en vecka behöver han ju för tusan inte dampa sönder!! jag blir tokig o funderade starkt ett tag på att stänga av telefon o boka resa! bara "dra" ifrån...kommer ju långt på det lilla som blev kvar på lön;) fast ännu längre om inte ungarna får tag i mig el mina pengar!:)


alla räkningar betalda! o sonens el oxå på 931 kr! o matpengar finns det...är ju inga stora summor över som vanligt men så småningom kommer det ju bli det! dottern kostar ju inte så mkt nu iaf ....hoppas att det är max ett år till som sonen behöver "mina pengar" sedan kommer tanten här bli rik:):) drömma kan man ju iaf!finns ju alltid ngt o lägga pengar på el barn;)

o imorgon är det tisdag o dax för mitt <3 barn igen. vi har ju pratat idag 2 ggr i telefon! o så var han ju här xtra i lö!så nu har jag ju knappt hunnit börja längta;) känns så bra för har  märkt att det blir lugnare om vi hörs o ses "tätare" då finns inget o testa över. fast var ett tag nu sedan nga större tester.hm dumt o säga kanske för då kommer d väl ngt...o lilla gumman ska iväg till sjukhuset imorgon o kollas . kommer gå bra, synd jag jobbar...hade ju kunnat få en gosedag med lilla bebisen .som börjar bli stor!ja ja har ju jouren o kommer väl oroa mig ...nej då klart jag inte gör!!

o hann inte iväg på ljusparty ikväll m är ju inte jätteledsen för det...lite tråkigt o missa "pratet" men är inte ledsen för det heller!

dax o gå o sova nu..ska ju upp tidigt imorgon..blä!


Av mamma-tilda - 25 november 2012 22:20

nu ska jag gå o drömma om arga snickaren...nej tar min "raring" snickare istället!

hm tja om jag har kvar hans nr...

mamma natt nu nej inte mamma natt tar "kvinnonatt" istället i dröm världen!

mamman är färdig mammad för idag!


dröm sött där ute i livet!!

Av mamma-tilda - 25 november 2012 21:04

sonen har inga pengar.gossen vill ha massa...dottern ska flytta o skulle vilja ha lite ...

jag skulle snart behöva byta hjullager tror jag.o så bet skulder o ta en månads ledigt från jobbet!

julen är på ingång.o sonens födelsedag. o så hör gossens morbror av sig o vill ha jobb o lite lön...

ja pengarna verkar kunna behövas just nu.måste kanske köpa en lott så vinstchansen ökar;)

har ju 2 vänner jag mer än gärna skulle ge till oxå om jag vann!o dotterns svärmor oxå!känns så bra o veta att dottern har henne nära om d blir ngt nu när hon är så långt från mamma!


blev irriterad på både gossen o sonen då det tror att jag bara ska ge...jag har väl förmodligen satt mig i den sistsen;)

men nu är det faktiskt så tomt på kontona som det bara kan bli! minus tom så d ekar inte ens...lön snart så jag ska snart sluta gnälla o tänka på detta jäkla minus! börjar bli trött på mig själv nu.


jag ger gärna när jag kan men inte bara pengar rakt upp o ner! ger hellre kärlek....

men tror det fattade...känns som jag har varit tydligare mot dem. slutat sagt "vi får se" el "kanske" för de tror att det är samma sak som ja. man lär så länge man lever...sägs det ju! fast jag vill ju ge...men båda har hört av sig om ursäkt för sina tråkiga attityder. så ngt rätt har jag väl gjort....el för gossens del är det väl hans mamma som lyckats! men han ville nog be om ursäkt annars hade han nog aldrig ringt!så det känns bra.


fick ju ha min älskade gosse här ett xa dygn.o fick mysa igår o ha en bra dag idag m lite surt emellan. men han fixade till allt jag sa till om...nästan!men rom byggdes inte på en dag:)o han har nu lärt sig att jag menar d jag säger känns det som..o jag har lärt mig nästan helt hur jag ska säga:)min älskade unge!o vi  prata igår o nu kom det lite igen hur jobbigt det är att syrran fått vara här. men jag intygade igen att ingen kan ta hans plats! varken här el i mitt <3 hur många ggr de än hälsar på mig!jag får plats med fler utan att de kan ta hans plats!


tur att det inte är krav på rättstavning här...upptäcker ofta att jag skriver så fort så det hoppar bokstäver.nu börjar irritationen som uppstog lägga sig så ska väl koppla ner så ingen kan reta upp mig igen;)

försent!!! sonen skickar nu med...börjar få ångest tjejn fyller snart o han måste köpa present...o laga moppen o sälja..mamma mamma mamma hon kan tydligen fixa allt! jag gräver ner mig snart känns det som ikväll!men mamma kan inte o vill inte fixa allt! mamma orkar inte allt! o mamma vill leva lite eget vuxenliv oxå o inte bara behöva tänka på er barn!mamma vill ha lite av sina pengar o sin tid själv. jag vill vara lite ego ibland!!!iaf just nu i 10 min:) jag älskar mina alla barn o kunde jag skulle jag nog ta ner månen åt dem el skicka dem till en planet med fred o bara kärlek o fri mat:)o inga bekymmer!sov gott nu ungskruttar!

Av mamma-tilda - 24 november 2012 18:31

jag älskar min stora son! men ibland blir jag galen...mamma kan du hämta? i stan?

ja visst ikväll kan jag efter jag tagit in hästar o senast 20.00!kanske inte behövs fick jag tillbaka.

ok men säg till före 19.30 o respektera det!! ja men respektera mig får ja tbax...hallo!

jag kunde idag...brukar aldrig hämta längre under kvällstid o helg pga det som varit. där 

har jag numera satt min gräns!jag tänker inte utsätta mig för o hämta o må dåligt sedan.

o nu har jag lovat <3 barnet innan att hämta han kl 21.00 o tänker inte hämta sonen efter det!

han har ju varit i stan sedan igår o förmodligen festat o tänker inte hämta han bakfull el ev onykter

med mitt <3 barn! så nu har jag sagt en tid o jag hoppas han fattar att jag menar den.!!!fast 

det borde han lärt sig nu under de sista åren....men så vet han ju att mamma inte vill att han 

är med en del vänner så hans hopp om att hämtas kan ju vara större än förståndet!

fördel med mobil...man ser vem som ringer av de man har i telefonboken...fast han kan ju inte ringa!för jag har inte laddat hans telefon!....skämt åsido men jag har faktiskt satt upp vissa gränser. mkt gör jag 

o förmodligen för mkt för han. o jag vet att en del skulle vilja skälla ut mig för det av mina vänner o min bästa vän gör det ibland...men jag är faktiskt trots allt rätt klar över vad jag ställer upp på o var mina gränser går!

o han behöver inte sova på en parkbänk om han ändrar sig sent o vill hem. det vet jag!!för nga månader

sedan höll han på att få göra det..de hade varit på konsert o den kompisen han skulle sova hos försvann o så fick 

sonen inget svar av han. då åkte jag faktiskt för o hämta han.men han ringde sedan o hade fått tag i han

så jag kunde vända.ja så min älskade unge  provar mitt tålamod o som han  har gjort till bristnings gränsen ibland, har fått mig frustrerad!det var ju ett tag sedan nu..jag ngn vecka sedan:) ja som jag sagt förut ...jag förstår inte rikitigt vår herres prövningar! men ngn mening finns det väl??han gör väl inte massa saker utan anledning??


jag är jävligt snäll o gör väldigt mycket för de jag älskar o framförallt för mina barn. o jag ställer upp för dem med allt jag kan! o jag gör det med vilja o kärlek o glädje! men det innebär inte att jag inte har mina gränser o kan säga nej!däremot kan jag lova att de som gör mig illa el mina kära kan räkna med att jag verkligen tillhör oxens tecken!

mitt minne över sådana saker är lååångt! o räkna inte med att jag förlåter i första taget!nej när det gäller sånt har jag en envishet utan dess like det kan jag garantera!jag har en gammal vän som förvisso inte ens försökt bli vän med mig igen men det kan jag säga att när vi möts öga mot öga igen då kommer mina blickar vara "svarta" men istadiga....hon vet att hon la min sons problem på mig som mamma.el hon klarade inte av ärligt att fråga mig om ngt!! som om jag skulle godkänt det han gjort???det kommer jag ALDRIG förlåta! hon borde ha känt mig o vetat! så många ggr som jag ringt både polis,soc om hjälp!nej hon kommer bli varse att jag är en oxe!!mitt minne på sådana saker är stort!mitt x lär ha upptäckt det oxå;)

så jävla svagt!nu blir jag förbannad bara jag tänker på det! 


jag som hade vänt dagens känslostorm efter dotterns flytt!

kanske är tur mitt <3 barn kommer sedan så jag fär glädjas ikväll:)tur att jag inte hade ngt bestämt...annars brukar jag ju försöka "boka" det jag har när det är mina "barnlediga" helger.men har ju haft stallet idag o har ju inte kvällsmatat än o så syrrans grabb hemma genomförkyld inte för han är så jobbig så länge det finns ström till datorn!

de kör ju min dotter..så då har jag det andra med stallet o matlagning,så därför hade jag inte bokat in  el tackat ja till ngt i helgen!mening var väl att jag skulle plugga lite denna helg oxå....mm ja ska ..snart...el imorgon...nej jag har faktiskt börjat ,i tanken! med första arbetet som ska lämnas in!var ju på en idrottslektion o observera nu ska ja bara läsa lite o så komma igång att skriva:)borde jag nog klara på ett par dagar...


måst ju åka lite tidigare när jag ska hämta gossen sedan..måste in innan affären stänger..dottern påstog att det inte fanns ngt o äta här...att det ekade i kylskåpet:) finns havregryn o knäckebröd...o lite annat sa jag då!kanske ingen "lyx" mat men det kan man ju inte ha 3 -4 dagar innan lön:)

nu börjar min frustration släppa!!! tack o lov! gillar inte att bli irriterad...av sonen! el ngt annat heller fö den delen!

o hade sånt godissug förut m kunde ju inte åka bara för o handla..nu ska ja ju åka iaf;);) vilken tur! el??

nu ploppade tankar upp på detta med stjärntecken osv...skulel ju iväg o spå mig men det har inte passat...får prata med min egna spåtant;) o bestämma en tid!fast inte ikväll för om jag minns rätt är hon på ålandskryss...hm undrar när jag o min vän ska åka..blev ju inte i okt som vi tänkt. nu pratade hon om rockbåten i vår tyckte vi skulle ta den. o den är jag med på!...jaja vi får se.sitter ju inte i sjön iaf tack o lov!

Av mamma-tilda - 24 november 2012 11:25

ja då är dottern på väg med sitt första flyttlass till Småland. lite grejer o 2 hästar!

rätt mycket hästgrejer har hon packat med sig. Kul för henne o liksom "på riktigt" starta

sitt liv nu. Hon har ju varit borta i 3 år för gymnasie studier men nu är hon stor o detta är ju på ngt sätt

FLYTTEN! jag trodde jag var förberedd på känslan -hon har ju faktiskt varit bott där  drygt 2 månader.

men nu är det liksom klart snart med lägenhet o eget boende..o stallplatser. nu är det på riktigt! förmodligen har mitt mamma hjärta inte fattat att det skulle hända. min lilla tjej....som alltid varit redig o stor o stått på egna ben nu är ännu större!!!jag sitter här o tom tårarna rinner....helt galet!hon har som sagt bott borta i 3,5 år drygt på sätto vis. fast då visste jag ju att hon skulle komma hem. att hon bara flög en tur i världen!men trodde jag var mentalt förberdd på detta! o jag är glad för henens skull. att hon är så stark o modig o beredd på livet!att jag lyckats ge henne så mkt råg i ryggen, fast hon hade det ju på ngt sätt från födelsen..men lite ära kan jag väl ta åt mig som mamma!

jag har alltid backat upp mina barn o låtit dem få prova o ta eget ansvar för mkt saker, fast jag är en hönsmamma på en del plan....sedan har ju sonen sina bekymmer o han provade sina vingar på ett " sämre " sätt men kommer väl förhoppningsvis landa såsmåningom i livet på riktigt.på ngt sätt o all med all oro för han så har jag ju på ngt sätt alltid litat på min mamma känsla att det kommer sluta bra. o att han är mammas pojke...sedan har han inte landat helt än men tack o lov iaf mellanlandat:)

dottern är ju inte mammas på samma sätt hon är mer sin "egen" som älskar o hämtar stöd o energi el vad det är som behövs från mamma när hon behöver,men däremellan är hon sin på ett annat sätt än sonen. blev lite invecklat men jag tror att ni som är mammor fattar...sonen flyger ut på sitt utan att egentligen vara helt flygfärdig...fast han flyger stadigare iaf tack o lov numera!o tror sig om att kunna det! o det är ju iaf rätt viktigt!


skönt o få skriva lite vart lite för starka känslor nu! var nog tur att det är syrran o hennes man som körde iväg dottern o hästar. annars hade det blivit jobbigt ..o lite fånigt...hon har ju som sagt varit i väg rätt länge. o när mamma blir sådan här påminner hon om att hon åkte själv till usa...men då visste jag ju som förut att hon kommer hem!jag har aldrig haft svårt för o låta mina barn prova o åka utan mamma...jag ja lite ängsligt o mamma oro så klart hur det ska gå osv. men inte så jag har förbjudit dem. o senast nu när <3 barnet skullle åka tåg till Göteborg var jag stolt o glad att han vågade o ville åka! fast visst var jag lite orolig...men barn som är trygga o vågar sånt får det lättare i livet.än de som gör sånt för o fly bort o det är ju inte det det har handlat om för ngt av mina barn!


usch. det blir en jobbig dag känner jag kommer snurra tankar på flytten o barnen o deras liv nu.jag känner att det kommer bli så! får nog avsluta kaffet o jobba lite så kroppen får sitt o huvudet kan fokusera på ngt idag. får väl gosa extra med hästarna...

sista kaffekoppen nu då o börja sedan.nästan så jag ska ta en livlina " ringa en vän"...men ska nog inte ut i kväll brukar inte bli bra o gå ut méd sådana här känslor..slutar oftast med ngt man ångrar..men visst iof kan den mentala biten stängas av en stund o kroppens frustration få sitt utlopp;) men tror inte de är ngn lösning....bara o landa i känslan att min "lilla" nu har blivit stor o så vara stolt över henne o jag har ju mi <3 gosse kvar nga år till iaf:):)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards