Alla inlägg under september 2021

Av mamma-tilda - 25 september 2021 11:25

igår dök helt plötsligt bloggen (dagboken) upp i huvudet. jag hade inte haft en tanke på

den på evigheter och nästan glömt bort den. 


jag skriver ju bara sporadiskt och med ibalnd långa mellanrum. 

ibland när livet är tungt oerhört tungt el jag är deppig ibland när ivet vänt o känns rätt bra.

så att de bara dök upp att jag skule skrvia förvånade mig själv.


men jag har haft en deppig period så ur den aspekten är det inte konstigt.

tyckt jobbet varit tråkigt . stampar på samma fläck , börjar om hella tiden , fastnat i eget gnäll

så fick besluta mig för några veckor sedan att ha som mål o sluta gnälla. de började gå ut alldelses för

mkt över alla andra på jobbet. jag var nog ingen person någon ville vara nära!


hade ett promenerande samta med chefen , att gå o prata kan jag rekomendera! hon kunde sätta en del

ord på det som jag själv inte kan/ kunde. jag önskar att alla någon gång i livet får ha en sådan fantastisk människa 

runt sig! 

jag vet att jag har många fördelar i livet. bra vänner bra chef. hyfsat betalt på jobbet, rätt bra på mitt jobb oxå.sen kan de ju alltid gå åt mer penger   men de ta rju o andra sidan slut :)


Min bästa V som alltid finns där. fina S som betyder mkt o finns även om de är avstnånd numera, o spec då ja flyttade från dessaunderbara personer.  o så min bästa chef som är någon som lyssnar o förkarar, stöttar, sätter ord på o ser mina pedagogiska förmågor . lyfter mitt jobb trots mina " gnäll" perioder. 


mina barn som kämpar med olika saker . mina egna biologiska mitt älskade bonusbarn o så min älskade elev. jag får väl kalla han elev även om han inte är mitt jobb längre. nu sker de mest på fritiden.  

mina underbara barnbarn,


saknat min pappa denna vecka när jag blev sittandes efter galloperation. o samtidigt ska nu arvskiftes papprena göras klara, jag tog ju en del möbler efter pappa o mamma . soffgruppen o bokhylla o litet bord så mitt 

vardagsrum är nästan som pappas var . o här sitter jag i hans fotölj o har kaffekoppen på hans bord o svårt o röra mig. el nu kan ja börja röra mig rätt bra. men tankarna på pappa o hur han satt gör saknaden denna vecka stor.


vil klippa mig o börjar fundera på kort... vi får se vet inte om jag orkar än o sitta för klippning. 
vill åka till sonen men orkar inte köra så långt inser jag , 


pratat med fina M om städning el via hennes mor, hon kunde tänka sig städa här,. ska ja boka städhjälp? känns lyxigt 

när jag bor själv men så trött just nu o sulle behöva få en storstädning o lite pyntat :) den flickan har blick för sånt ! o är hon som numera klipper mig oxå! dottern fixxa bra släkt :) 


nu ska jag försöka orka komma igång lite här. så trött efter operationen. helt seg. 


kram o ha en fin dag o ta til vara på de medmänniskor som betyder något!






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards