Alla inlägg under oktober 2014

Av mamma-tilda - 14 oktober 2014 21:08

Idag har d varit full igen....känns som d blir d titt som tätt! Jobbat sedan 7..o sen grupp o så möte...var hemma 20.40 Så lång dag blev det!


Skulle åkt m dottern på tävling m sjuk häst.så nu fick jag helt plötsligt semester! ! Fast åker ner till dottern o umgås lite.:) nga dagar iaf!


Gossen ville med m tror jag åker själv. ..tror jag skulle behöva det! Fast är ju första gången han vill med till henne så d är ju också kul...


En gammal jobb kompis ringde.roligt när han hör av sig:) 


Drömde inatt om en gammal kärlek. .bara så där helt plötsligt. ..väcker tankar..dax för o gå ut o ragga kanske. ..


Te o tända ljus nu! 


Så tacksam för hur jag kommit .mår rätt bra igen!Tack sunilla! ! Hade inte repat mig utan dig! Jag kommer skicka dig en present snart!!


Nu prat m sonen....

Av mamma-tilda - 8 oktober 2014 19:38

nöjd med veckans saker jag fått gjort! det enda jag inte lyckats med är o boka klippning!

är ju lite halvtaskigt m pengar så tänkte boka en billigare frisör...


bilen lämnad på lagning,2 nya dubbfria däck beställda- får de på samma faktura!tar avbetalning nu på det.

varit o startat med viktprogram- känns väldigt bra! ska bara bestämma om jag ska köra halvfart l helfart. Börjar lite halvfart...

bokat tid på blodcentralen för o bli blodgivare!

ikväll har jag röjt av o dammsugit, diskat o tvättar! kastat in lite av veden oxå! känns bra att fått lite gjort o fått undan röjt!


syster jobbar så hästarna ska in ikväll oxå. m allt klart o de släpps bara över stallbacken!

fått in kulturanalys brevet som skulle in i dag på jobbet

barnen vill alltid ha massa! o nu börjar d vara tomt denna månad..delar til fiddyn,ny hjälm då gossen krasha.resa till sonen o lite smått till han. o nästa vecka m dottern på tävling till tyskland.så lite bensinpengar..o annat går väl åt då! min mat blir ju billig när jag nu kör viktprogrammet:)


var på min grupp igår o det är faktiskt rätt skönt att jag kommit så här långt nu! tack o lov!!


livet är just nu (idag) helt ok!!

Av mamma-tilda - 5 oktober 2014 16:15

andras känslor o mina. att bli med dragen i hur andra mår. att d som kändes bra snabbt kan svänga med att ngn annan har en tuff dag.

att som vuxen få ta emot "skit" el dåligt humör. att hålla stadigt o ta emot. o veta att d handlar inte om mig!


det kan vara svårt! att stötta o finnas när barnen har d tufft. jobbiga dagar. ibland är d svårt att vara mamma! hoppas dagen idag känns bättre för sonen. alla har vi bra o dåliga dagar.


ny crosshjälm inköpt till gossen idag. han mötte sin pappa igår o d påverkar efter låååång tids frånvaro. mamma får ta emot pratet o allt . tacksam att de har en bra relation o att han kan till henne sätta ord på hur d känns o är!

jag just nu får ta emot det via humöret istälet;) att finnas som stadig vuxen! är svårt emellanåt..hur man ska säga o när man ska vara tyst! jag har ju sagt att d är ok att vara grinig...m det påverkar mig! han har växt enormt sedan i somras o d är kul o se! sedan tycker jag att jag iblnad får ta emot o vara hans ventil här. hemma vill han ju ibland inte belasta mamma när hon har ont. han är så omtänksam. o då blir d lite ventil o utlopps plats hos mig. o d är ok! m ibland skulle jag vilja ha kramarna oxå;);) jag erkänner det. älska rdig pojken min!


dottern har ju sagt upp stallplatsen då hon fick nog av gubben. en komis ställer up så länge m lösdrift tills d löser sig! livet går vidare!


nu iväg o köra kompisens flicka till skolan. 2 tim enkel....snäll som jag är;);) fast var gossen som tog beslutet..han får då köra!

Av mamma-tilda - 4 oktober 2014 13:27

Har lånat broders lägenhet i stan.var ute o tog en öl m en vän igår o snacka! Idag har jag strosat över stan. O varit på alanon anhörig grupp.


Nu myser jag o slöar i lägenheten!  Mat o kaffe.ska på fotbollsmatch sen innan jag åker hemåt! Jag behövde en paus o lite rekreation!  Bara att vakna upp här var så jäkla avslappnande!  


Har tagit ett första steg mot o få ordning på vikten.bokat tid hos kostdoktorn!  Får kosta lite...m måste ha hjälp bara stampar utan energi!!


Gossen kommer sen o han har hemstudier nästa vecka.


Pratat m sonen idag. Mammas pojke...tänkte skjuta på tatueringen han funderat på o köpa mobil. O då ringer man mamma:) 


Jag mår bra!! Har fått frågan skriver du när du är glad??

Inte lika ofta...m jag mår rätt bra! Varit nga slitiga veckor o att få åka hit o bara vara o så mötet gör att jag faktiskt fått lite lugn o laddade batterier. Behövs inte så mkt!!

Av mamma-tilda - 1 oktober 2014 20:29

Hatar att d ska vara då jävla dyrt!! Lager i kopplingen gått sönder 6.00 kr! ! El är ju lika bra att byta allt m koppling o då är 8000! ! Hatar bilar. Ibland saknar jag xet. ....Han var bra på en hel del....El varför gick jag inte fordon på gymnasiet. .... måste ju få skiten lagat.


Hatar. irriterad. Huvudvärk. Gräver ner mig.är det inte d ena så är det ngt annat. 


Fredag är jag avstängd från världen!!  Tänker fly o Försvinn från jordens yta.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards