Direktlänk till inlägg 4 april 2021

återvändsgrånd

Av mamma-tilda - 4 april 2021 11:18

det känns som ja hamnat  i en återvändsgränd.  

jag går o går o kommer bara till stoppet , o cirklar åter . när man går vilse i skogen så 

går man ju i cirklar. hela mitt liv går i cirklar. jag kommer bara tillbaka till samma 

återvändsgränd känns det som.

jag intalar mig att jag är gammal o måste styra upp mitt liv. jag planerar i tanken men går bara runt.

ja kan inte ens åka på en jävla utflykt själv! ta med kaffetermosen o åka men nej de blir bara i tanken- de 

sista veckorna har jag bode vandrat, suttit vid en sjö o bott på hotell, men bara i tanken! 

jag kommer ingenstans. jag tänker att jag behöver vara ledig. jag beundrar er som klarar av att styra upp 

era liv.  jag mår dåligt över min svaghet. min oförmåga att åka med kaffetermosen. 


varför är det så svårt ? varför hamnar jag bara i cirklar?  ja tänker att min gräns är nådd o de har jag tänkt

flera ggr. jag tror knappt på mig själv längre.  jag bara går o går runt runt. cirklar som en jävla gam som väntar på spillrorna av  mitt eget liv. 


tänker ibland att jag skulle köpa en husbil o åka . men jag vet inte om jag törs åka o sova själv efter en väg . ja visst finns ställplatser o campingar. de får ja väl välja. läste m en tant 70 år vars gubbe dött o hon åker. modigt ! jag lurar min omgivning att jag är tuff , modig .stöddig  men innerst inne är jag en fegis. ett vrak av svaghet.


jag trivs i min lägenhet men känner mig ensam ibland.  men jag tar mig inte för o träffa vänner . ja orkar inte ta steget. 


klarar inte ens o åka till ikea o köpa gardiner till uterummet. el ? 

varför ska det vara så svårt , varför är jag så jävla svag?  varför klarar jag inte mitt liv? 

ja har iaf storstädat i fredags , bytt lakan idag! alltid ngt :) 

ibland tänker jag hur klarade mamma 10 barn ? jag klarar inte o släppa 2 från oron. 


nu tog jag slut 


 
 
Amisa

Amisa

4 april 2021 13:40

Om man alltid hamnar i en återvändsgränd så gäller det att bryta dom gamla mönstren och testa med att göra lite annorlunda, för det gamla sättet har ju inte fungerat för dig, eller hur? Det är lätt att säga, men svårare att göra. Försök att göra det i små steg som du lättare kan klara av. Välj att gå en annan väg till affären än den du brukar ta, bestäm dig för att säga något vänligt till en medmänniska du möter istället för att vara tyst, meditera en stund och lyssna inåt. Många små förändringar leder till slut till att det blir en större förändring, så våga ta det där första steget i en annan riktning!

En av dom första stegen du skulle kunna ta, är att sluta tala om för dig själv hur värdelös och kraftlös du är. Berätta istället för dig själv att du är fin och bra och att du förtjänar bra saker i ditt liv och att kraften till förändring finns inom dig. Ta ett första litet steg idag!

Kram och ta hand om dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

mamma-tilda

24 april 2021 21:15

tack för de tipsen /

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards