Direktlänk till inlägg 25 oktober 2021

depression?

Av mamma-tilda - 25 oktober 2021 19:55

jaha kan det vara depression jag lider av ? 

min uttråkighet? min gnällighet ? min vantrivsel med olika saker ? 

svårigheter att vara nöjd? oro för barnen? trött på jobbet? 

inte känns ngn glädje? 


hade medarbetarsamtal idag o chefen vet ju hur jag har mått av o till

min önskan att göra annat än b.l.a resursen åt en yngre elev som ligger ev inom särskolediagnos

tidigare har vi mer pratat om skillnaden mellan tonåring o 6 åring... o min saknad av den gossen jag resursa i våras

men jag har sagt att det är inte de riktigt o han har ja ju kontakt med varje vecka o besöker o stöttar

även om jag såklart hellre fortsatt min insats där trots skolbyte,


idag sa jag att ja ser mönster o börjar funder på hösten påverkan? 

jag borde ju vara nöjd. bra arbetskamrater, bra schema världens bästa chef visst jag ser inte samma nöje att "leka" på fritids längre o ja jag saknar den store gossne men den är jobbigt o gnälla vara missnöjd . o när ja sa tt ja ser mönster , jag har gått igenom detta ngna gånger känns d som vantrivsel , vilja till ngt nytt , utmaningar el vad de nu är. då sa hon att hon sett mönstret oxå o att de även kmmer på våren... så hur jag än avskyr att vara "svag" o prata med proffsen så skickar hon nu mig till beetendevetaren på företagshälsovården ja fick ju nga samtal i våras efter covid o lite andra förkylningar under ett år som översteg de % som är gränsen för de ska titta på frånvaron.


känner mig bara misslyckad. o korkad . jag har de ju bra. visst jag oroar mig för sonen regelbundet men vet att det finns inte mkt mer ja kan göra o landar i det oftare.  sen påverkar de mig . de vet jag. oron för mitt xa barn , min dotter , min "skolpojke" jag ja tänker p de alla olika mkt olika perioder. men när mitt "gnäll" ilska går ut över andr ao min arbetsamrater har de gått för långt. jag tycker inet om mig själv. just nu . o där börjar jag gråta. 


nu kommer jag även få ändrade uppgifter o förmodligen vara ca 2 dagar på gossens skola . de behöver ngn kunnig som kan "barn"  o de kan jag. där är jag trygg även om jag aldrig jobbat på åren 7-9 i skolans värld. jag vet bara att chefen tittar på en lösning med den rektor då han bett om mig nu... jag har ju önskat tiidgare . jag inser at tmin abesök ger gossen ett lugn, sen var det inte bara han nu men vet inte mer innan min chef hittat hur / när hon kan släppa mig, vilak tider / dagar ., jag är så tacksam för möjligheten till kombination! inser att inte alla har dessa fantastiska människor runt sig o möjligheter! o de k

änns fruktansvärt att må dåligt trots förutsättningarna! 

sakanr pappa oxå, så fick frågan om serontin brist kan vara möjligt ? klart de kan o då blir man tydligen deprimerad lättare? läste om de o omega 3 kan visst hjälpa o d vitamin. så nu får ja beställa hem det . hon skulle be hvc titta på det oxå.


fick för mig o bka bullar . degen blev inte helt bra. men bullarna blev ok trots allt. 


vill inte  vara svag . misslyckad  gnällig. tjurig . 

 
 
Amisa

Amisa

25 oktober 2021 22:18

Alla människor har bra och dåliga perioder, det gör dig inte till en dålig människa - bara till en alldeles vanlig och normal människa.

Kanske skulle du prova att ge dig själv en kram och mycket medkänsla, istället för att slå på dig själv?

Här kommer i alla fall en kram från mig!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

mamma-tilda

1 november 2021 21:00

tack! klart jag behöver ge mig själv en kram ibland :) ibland behövs de att ngn säger till en så tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards