Direktlänk till inlägg 20 december 2022

december

Av mamma-tilda - 20 december 2022 21:01

livet rullar på . i vissa perioder i väldig fart

vad är viktigt i livet? 

vad ska plockas bort för balansen? varför tycker andra hela tiden att jag har för mkt ?

ligger ganska ofta i soffan i min ensamhet...


jag brottas ju allt som oftast med vad jag ska jobba med.  är det ren feghet som gör att jag

inte klarar o ta mig vidare? bekvämlighet? har ju sökt nga tjänster på 7-9 men ej fått dem

 så vad gör jag istället ? hur går jag vidare?  jag vet inte vad jag vill i livet 


nu fick jag tips från bästa V- sök annat o ta tjänstledigt- de var ju faktiskt en bra ide så har jag säkerheten kvar 

alternativt säg upp mig o gå som vikarie..  måste nog få ordning på lite utgifter först för o känna mig trygg i det 

vet ju inte om jag vågar prova äldreomsorg. som vikarie... 


ska göra en lista på jullovet. vill? . tänkbara alternativ.  alternativa jobb. 

summera utgifterna. 


imorgon ska ja avboka vc. jag orkar inte gå dit även om möjligheten till träning på recept finns. jag orkar bara inte

hade egentilgen ett samtal kvar på hvc med som ja avbokat tidigare men orkar inte nu. orkar int egå o bara inte veta vad jag vill o gråta över mitt inre.  jag orkar inte.

fick ett fint brev igår av en kollega. mina tårar rann. o idag en present fårn en elev.

o alla "spå "kort på fb som jag får nu handlar om att göra "bokslut" värdera framåt . gå vidare osv. 


så hur går jag vidare ?? 

vad vill jag göra? 

jag vill hjälpa barn i behov. jag tar dock på mig för mkt dr ibland o får en större oro utöver uppdrag så den vägen vet jag inte om mitt mentala mår bra av- leker ju med tanken ibland att bli jourfamilj. 


fokus. sortera . lista efter fr. plus  o minus. 


god natt! 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards