Alla inlägg under november 2014

Av mamma-tilda - 10 november 2014 20:55

Orkar inte med mer.

Dottern ska köpa hus bara d löser sig m banken. De hade fått muntligt så gott dom m nu verkar första banken backa. Håller tummarna för bank 2!


Sonen vill ha det enda efter d andra .småsaker m mamma mamma  .... mamma Orkar inte! !

 Gossen på uselt humör o nu börjar jag tro att jag gjort ngt! Vet inte. El ska jag orka bara o ta emot? Gissar ju att d varit för mkt m jag har inte lust/ork o ta emot allt utan o veta vad d handlar om!  

Jag blir sårad! Ledsen.  

S mår inget vidare. Kan inte göra så mkt.  


Känner mig bara ledsen. Mitt liv är bara en soppa .

Tacksam för gamla vänner som tog m mig på en trevlig lö kväll!  Vet varken in el ut.


För första gången överväger jag att säga nej imorgon.  Vet inte ärligt om jag orkar m en sur vrång tonåring.  Jag är exa o lovat o finnas för evigt.m jag är inte ngn soptunna.  Känner mig värdelös. Orkar inte bara ta emot o ta emot.


O gnäll från förskolan. .. blir så trött!! Jävla idioter.  

Snart är min gräns nådd o vad som händer då vet jag inte. Antingen brakar jag åt helvete.  El så får jag bara ett utbrott. .. just nu vill jag bara grina o inte finnas. 


Orkar inte. 

Fattar inte varför d aldrig kan gå bara vara ?? 

Funderar allvarligt på sjukskrivning.  Vad är pengar? ?


Hatar



Tom.


Av mamma-tilda - 9 november 2014 15:19

skönt o vara ledig! känns som denna helg gått alldeles för fort! vill vara ledig 1 dag till....

hade småbarnen i fredags till lö lunch, varit duktig o hjälpt syster i stallet o samtidigt tränat;)

igår var vi iväg o några kompisar o bowlade o käkade! skitkul alldels för länge sedan vi sågs!


fart kameran blinkade på hemväg...får vi se om d dyker upp ngt! vi hade lyset i bilen på o grejade m fm-sändaren så...m med min sista månads otur m bilen så blir d väl fina böter!


ska in o duscha o bestämma om jag ska åka en sväng på innebandy el bara vara hemma  njuta! hade ju sagt jag skulle åka m just nu vet jag inte. o fuska lite nu...snodde en bit chokladkaka syrran bakat! 

har iaf gått ner ca 8kg nu! blir skärpning i veckan! 2-3kg till är ju första målet...då har jag tagit 11 kg!

sedan kommer de andra...har lite olika delmål sedan! till slutmålet....


dottern på g o köpa hus nu! håller tummarna att d blir klart i veckan! vore så jäkla skönt för henne o få eget stall!!


saknar gossen...m försöker ligga lågt!.





Av mamma-tilda - 5 november 2014 19:41

Känner mig totalt misslyckad ikväll! Hur kan småsaker bli till osämja? Få en o känna att man överreagerar?  Jag måste få ha rätt att bli irriterad o lite arg. Och då skriker jag.jag ber om ursäkt!  M jag är bara människa!  

Att älska gör oxå att man blir ledsen,  känner sig sårad.värdelös att inte räcka till. Jag försöker ge det jag kan.m nu blir jag så jäkla trött på mig själv ! Varför ska jag göra fel? Vara så dålig? Misslyckad? 


Jag vet ngn stans att jag är bra...att jag gör massa bra o att jag visat att jag finns .Att d går o lita på mig.

M känslan av misslyckande o tårar kommer! Känslan att inte räcka till. Jag vill ju bara att alltså bli bra.kunna bidra till stegen framåt. O ställa normala krav!  


Mata hästar o duscha varmt. Låta tårar rinna ...

Kan inte sluta älska barnen.


Jag tror inte att jag har ork att älska ngn annan... orkar inte bli sårad.  Misslyckas i en relation. D är väl omedvetet därför jag inte har hittat ngn. Vill inte misslyckas mer.

Räcker o misslyckas m barnen. 

Av mamma-tilda - 4 november 2014 20:40

livet känns rätt ok!

mår bättre som en vän sa idag jag mår jämnare!visst fortfarande bra o dåliga dagar o en del inre oro m överlag jämnare o jag mår definitivt bättre!

läser ibland mina inlägg tillbaka i tiden o mkt lika/ samma tuggande!


har haft nga oroliga nätter o haft svårt o somna om . vaknat framåt 4 snåret o d har snurrat lite i skallen. gillar inte när d blir så! 

vill kunna sova! o kan d ju nästan alltid... jämför jag m andra så sover jag bra! m gillar iaf inte när dessa perioder av tankar dyker upp. oror för pojkarna! dottern har jag inte så stor oro för.


gossen m hem idag! saknat han:) mitt hjärta! m har njutit av ensamheten...behövde den! 


bet biljetter till qwer! ska till stora huvudstaden i nov o lyssna på musik o sova hotell!! nice! 

biljäkeln lagas...bromsar .handbroms,bromsbelägg,bromsskivor o så ett jäkla bromsok! nästan 3000kr!!! kommer få ha den jäkla bilen till jag ruttnar!! förlorat så mkt penga rpå den! uppe i 20 tusen under hösten... ångrar bittert att jagböt kamrem..o beslöt att behålla d till feb! just nu vill jagha en ny!! m garanti!

det tär på sparkontot! 


varit på grupp ikväll anhöriggrupp. tycker om att gå dit! prata o få lite råd/hjälp! 

Av mamma-tilda - 3 november 2014 20:18

Är måndag efter en bra helg!  Fått en hel del gjort o vilat!  Nöjd o faktiskt rätt avslappnad! 

Gillar jobbet m skulle kunna tänka m lite mer ledigt.

M att mötas av glada barn som delar ut kramar spontant!finns det ngt bättre??


Var så trött o grinig förra vecka  så sonen tänkte sluta ringa... har fått tänka till...på både d Mental o återhämtning! !


Tända ljus o värme i kamin! Inte alltid mkt som behövs! Mår gott.


Saknar barnen. .. en tur till dottern snart. ..

Får se hur gossen väljer imorgon! !

Av mamma-tilda - 2 november 2014 10:49

Sitter m kaffekoppen o mår gått!  För jag är värd det! !

Har redan diskat o plockat in tvätten. Bytt gardiner i rummet! Ska hjälpa syster m hästarna sedan.m just nu ska jag  bara sitta en stund!


Lite sugen på Ikea.  Små strosa o köpa ljus.blomma till trappen.m tror jag tar d en kväll efter jobbet.... dyrt m bensin; );)

Så jäkla nöjd att jag fått städat! ! 

O varit själv hemma sen i onsdags. Tomt . M skönt behövde få bara vara. Blir splittrad .saknar gossen m njuter oxå av ensamheten. M samtidigt nu börjar d krypa lite... kommer på småsaker jag vill göra ..... o d är  väl positivt. För d känns som d bara snurrat ett tag.

Behövde backa m själv få inre balans,stillhet.


Försöka behålla känslan! 

Försöka hålla i nu utan slarv...ta 3 kg till....o sedan 3 i taget typ;);) 

Bestämt när jag klarat -11 ska jag handla ngt klädesplagg.... 


Köpa hästskor!  Ska jag till Stockholm duger kanske inte tenniskor; );)


Ha en fin söndag! 


Av mamma-tilda - 1 november 2014 18:01

Städat o grejat halva dagen o sedan hjälp syster i stallet ! Nu är jag skönt trött i kroppen!  

Ska nog kolla om jag har ngn halv bra gammal dvd...El om syster har.blir nog film slöande ikväll! Utan gott.... åt jag ute igår o slarvat lite 2 kvällar. .. fast känner mig oerhört duktig!  Kunnat stoppa!


Har inget fungerade internet. Blir lite mysko ibland när jag skriver i mobilen. Ser inte alltid att den ändrar orden! Funderar på mobilt nät m sticka m kontant ska kolla det.vore lite skönt o kunna använda datorn ibland!! 


Eldar i kamin o köks spisen blir så skön värme! 

 Orkar inte byta sida o snurra på sängbottnarna så tog nu tag i o flyttade sänglampan o skarv dosan. ...så inatt blir d sidbyte;)


Så grymt nöjd att jag äntligen fått dammat o skurade golv!! Ja nästan helt dammat....m nöjd!! 


Nu ska jag njuta !!  Känns lite konstigt utan godis... 

Ska försöka låta bli ostbågarna. ..finns kvar sedan småbarnen var här!  Åt ju som sagt ute igår. ..vill inte gå upp!stå still nga dagar är ok m inte upp.... 

Vill få bort 3 till...så första 10 nivån är nådd!  Har faktiskt tagit ganska precis 7 kg nu!! Nöjd....m vill ju ha bort allt;),) är ju 20 minst som ska väck!


M rom byggdes inte på en dag! O idag är jag dom sagt oerhört nöjd m mitt dagsverk! !  



Av mamma-tilda - 1 november 2014 10:10

Jag har en helt ledig helg!! El ledig. ..måste ta tag i städningen. ..skura av golven! Skulle behöva damma oxå....m d får vi se om energin räcker till! Ska börja m o sätta igång tvätt o diska! 


Skulle behöva tömma lådor o garderoben. .. m d har jag inte lust med!!har så mkt skit !! Efter 6 år....skulle ju inte dra på mig skräp;) hyllan i köket är oxå full .. m där tar jag nog undan lite o så sopsäck! !


Så jäkla skönt o ha ledigt!  Ska städa idag o hjälpa syster lite i stallet o ikväll bara vara!! Funderar på om jag ska slarva idag oxå el bara mysa ner mig under filten.... m bara vara!! Ska vara njuta! Ingen som är beroende av mig i helgen! ! Jag gör vad jag vill!!


M skulle vilja få undan lite...o ha ny duk o kanske gardiner i rummet o måla iaf en vägg;)

M det tänker jag inte göra nu!!


Älskar alla mina barn m denna helg är min ! Har behov av det.... visst en man under täcket inatt o gå krypa intill en varm kropp hade varit ok..m jag har tjockt täcke:)


Städning nu då...





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards