Alla inlägg den 14 december 2020

Av mamma-tilda - 14 december 2020 21:36

ibland när jag jobbar så kommer de tyngre dagar. ibland är det bara underbart

en del i jobbet är ju oxå att hantera föräldrar. ibland blir vi ifrågasatta och ibland får vi beröm.

jag brukar tänka att de viktigaste är tydlighet. o relation har vi inte en relation så blir det svårare.

att ha en tillit till varandra. jag är ibland för rakt på o de kan bli svårt för en del. ibland underlttar det.

men allt handlar egentligen om kommunikation o relation. har vi en relation är det alltid lättare att kommunicera 

o få fram det viktigaste utan konflikt. 

alla gör vi fel ibland o då får vi stå för de! 


barnbarnet känner just nu inte tillit till sin förskolepersonal. när de inte svara upp mot barn o föräldrar o kan visa tilltro

skapa tillit o trygghet  bir det tungt- att lyssna på dotterns oro över barnbarnen är jobbigt. barnen är de mest värdefulla vi har. att känna maktlösheten då är int ekul. kan råda o uppmuntra till kommunikation, att uppmuntra till nästa steg att anmäla . bitar jag själv inte vill behöva i mott jobb bitar jag inte vill att föräldra r o barn jag jobbar med ska känna.


en kollega idag fick "ovett" ilska tillbaka från en förälder o sånt är ju oxå tungt. att stå bredvid o inte veta vad som är vad. stötta en kollega - senare stötta dottern mot andra pedagoger. livet har verkligen sina sidor ! 

imorgon ska jag stötta en elev o få försöka starta en process framåt för o skapa rätt förutsättningar i skolan , de är verkligen många sidor i detta yrke- jag valde de ju dock för att få ge till eleverna. få finnas o ge så mkt jag bara kan för deras framtid, tro på sig själva! 


idag har jag ätit alldeles för många pepparkakor! törs inte ens räkna dem... o jag griljerade julskinkan!!  aldrig gjort så här tidigt - men ur led är tiden detta 2020 med corona pandemi! 

nu hänga tvätt :) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards