Alla inlägg den 1 maj 2021

Av mamma-tilda - 1 maj 2021 08:33

idag är det första maj! min månad :) 

jag älskar Maj ! våren , grönskan som kommer , liljekonvaljer o syren! framtidskänslorna 

kommer automatiskt med grönskan. lyssnade på lite valborgsmässotal igår o de föesta pratar ju om förändring

de kommer knoppar mer o mer . o så fyller jag år :) det brukar jag iof inte fira så mkt numera.


snart har en termin till gått i skolans värld.  avslut med en del elever kommer, förhoppningsvis finns en del kvar i 

mitt liv.  en del elever glömmer jag ju aldrig men inser numer med åren att en del glömms av . minnen bleknar. 


idag är det lite ruggigt , kändes som regnet hänger i luften. jag som ska ut o gå. 

sitter bara o funderar om jag ska ta mig till stallet o gå med en häst el ut o gå en runda i ett naturområde.


är uppe i tidigt idag! redan frukost o kaffet fixat! har inget o knapra på - skulle behöva köpa finncrisp el ngt som inte är så onyttigt :)


lyckades städa igår . röja , damma o så skura golv el moppa är väl ett bättre ord! o inser att jag behöver ny skurhink då sonen fick min hink. så nu är det rätt rent o tomma ytor i köker ett tag. all tvätt fixad o den torra inplockad :) så jäkla skönt ! jag har ju inte supermkt men blir grejor på bänkar iaf i perioder . har väl en hög i bokhyllan kvar o gå igenom- mest jobb papper o jobbböcker.  nu låter de som regnet kom. jag trivs i min lägenhet saknar ju fortfarande en hel del vänner , syskon o xa barnet , o jag är dålig att ringa. andra är ju inte bättre så vi pratar sällan. 


köpte lite frön igår . sallad o morötter att så men de får vänta nga dagar till. 


dax o klä på sig då kanske .. o ta tag i den där promenaden o resten av dagen! skulle kunna hamn i soffan med en film o glass o bara njuta med behöver röra på fläsket. minus 5 kg iaf ville kirurgen innna gallstensop.... 


önskar er alla en fin 1a maj! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards