Direktlänk till inlägg 26 oktober 2022

efter trött

Av mamma-tilda - 26 oktober 2022 21:24

idag blev en lång dag. så nu är jag mentalt efter trött.

det har åter varit en del långa dagar. ganska många saker som är självförvållande.

helgen till sonen med möbler han fått o sön hjälpa dottern i stallet


må fullmäktige, ti extrabarnet o så lite extra med han ikväll oxå. 

imorgon "kurs" o så fr stängningen på jobbet. 

helgen som kommer har jag inte tagit fullt beslut om . skulle åka " hem" o besöka min älskade Z o hans familj

men jag är rätt sliten.


mitt ben har ju spökat el haft ont i i 3-4 veckor nu .jag vet inte att jag gjort ngt. haltat svårt att böja

på höger ben. kännts som muskel el ngt i knäet. varit rädd en del dagar för propp. men var på vc idag

o propp trodde han inte , o då jag inte vet att jag gjort ngt i samband med att jag fått ont

så trodde han mer på artos. så tid hos sjykgymnast , remiss till röntgen,

hvc tyckte ju att jag skulle kolla lite värden i kroppen då jag varit ut gängorna av o till o de gått ut över dem på jobbet

så träffade en sjuksköterska idag. o hon tog 2 rör blod för o kolla b.l.a ämnesomsättning o annat. 

o blodtrycket. o idag llåg undertrycket för högt... så beroende på provsvar o vad blodtrycket visar vid ny provtagnng

så f¨r vi se hur vi går vidare. jag vger ju typ 30 kg för mkt o åldern ökar... alltid varit "frisk" men nu är det väl bara o bita i det sura äpplet o inse att de håller inte längre att vara tjock, o inte träna ngt längre. 

blir lite rädd ska jag erkänna. jag har ju gått upp 5 kg på typ 6-7 månader. o de sitter som berget.


de på jobbet säger att jag stressar o gör för mkt . jag hör , jag tycker ju inte jag stressat  men jag får lyssna o fundera på hur jag väljer . vikten måste ju på ngt jävla vis sjunka. hur ska jag få in träning?? vad ska ja träna? 

benet verkade ju iaf inte vara själv till att inte träna enligt doktorn. 


extra barnet upptar mina tankar många timmar det är jag medveten om. imorogn uppföljningsmöte på hans skola. älskade barn.  jag vill bara hålla om han  få  ta hem han, jag jobbar på min balans. 

jag är trött . jag har högt undertryck nu. jag måste fundera på vad de innebär. leker ibland med tanken på att sjukskriva mig  hade semester en dag i fredags men den gick ju till politik, xa barnet o handla mm åt dottern. en skön dag men inte direkt " min semesterdag"  


hur lever man ett liv i balans? hur hinner folk med massa cafe besök? träning o nöjen ? jag lever själv o får hela tiden höra att jag gör för mkt ? jag är rådvill. vad gör jag egentligen? vad ska jag ändra? ska ja ta en ledig dag igen snart? 

trött , trött efter vc o den små tunga biten om blodtryck. övervikten. jag ha ralltid varit stark nu känne rjag mig bara gammal , trött , sliten o att mitt bäst före datum gått ut. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards