Direktlänk till inlägg 19 juli 2023

hemma

Av mamma-tilda - 19 juli 2023 11:30

hemma igen efter 2 dygn lite drygt hos syster. 

skönt med lite semester men nu känns de efter 5år att detta var hemma.

skönt o vara " hemma" men skönt att komma hem! 

i början efter flytten var jag ju inte hemma ngn stans och lite vilse men att komma hem 

till sina egna grejor o sängen var skönt.  så nu får jag nog säga hemma här även om de var skönt o vara tillbaka i stugan 

o även hinna hälsa på o snacka lite med bästa V. o hälsa på Z o leka med hans lille pojk! 


jag som inte gillar "badland" måste säga att Gustavsvik faktiskt var roligt!  jag åkte t.o m vildforsen och dessa ringar 

i den röda banan!!  skräckblandad förtjusning!  jag hade ju inte varit där på säkert 25 år...  o inte efter de byggde lost city.  jaja de var ju bara o ställa upp för gossens skull o hänga på o ge det en chans o så var de roligt ;) 

och så roligt att få ge gossen detta , denna upplevelse. nu är vi hemma igen o rätt nöjda o ska bara försöka få ordning på traktorn. gasen verkar ha hängt sig el ngt . tokvarvar o går bananas. bett en bekant om hjälp. hoppas han kan komma idag. 

behöver köpa nga däck med.  vi får se om han får sitt am kort imorgon! 

pappan säger iaf att han ska komma så vi får verkligen hoppas han gör de så pojken kan skriva upp.


snabbstädat idag. dammsugit o torkat golv. snabbdammat lite o strax är första tvätten klar! 

iväg till dottern o lämna grejor sen. men nu paus så min valp får vila lite ;) 


ibland förstår jag inte hur jag kan älska dessa extra barn så mkt. älskar Z o nu älskar jag denna gosse så enormt. vill ta bort allt de onda o bara få ge lugn o ro.  han hade lite samtal med min vännina o de är bra även om jag blir lite avis , jag vill ju ha alla samtal.  jobbar på att han behöver tillit till fler ... men inser att jag vill vara "viktigast" 

o de är jag väl just nu även om han pratar med andra. o jag måste släppa lite taget. älskade barn. jag vill bara hållaom dig o få dig må gott. jag hoppas du känner hur mkt jag älskar dig! hur viktig du är.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards