Alla inlägg den 1 januari 2016

Av mamma-tilda - 1 januari 2016 16:32

åter hemma efter en kväll/ natt borta hos bekanta. var  en alldelses lagom trevlig kväll med nya o gamal vän. jättegod mat o dryck. grannarna stod för fantstiskt fyrverkeri! nu är jag trött o fryser. Inte van o vara vaken till 2,30;) o så upp ca 10. o nu lyckades jag ändra storlek o text... utan o veta hur. men det får väl vara olika typ idag!

kaffe hos pappa en kort stund. o så hem o sätta på en häst täcke o lite mat till nga. 

Eldar nu för fullt i kaminen o köksspisen. nästan så jag tar på mig vantar...skitkall! siitter m tjocka sockar och under filten. 

 

lite orolig över sonen, de brukar ju bli osams när de festar. han skriver att allt är ok. så då får d väl vara det då. m han är inte så "pratsam" idag o då blir jag orolig. m jag kan inte leva hans liv. o jag kan inte oroa mig varje gång. jag jobbar på det.......

 

ska åka till min älskade dotter imorgon! längtar efter henne! 

 

mat idag? orkar inte åka o köpa... annars hade de blivit kebab! nackdelen el fördelen m o bo i skogen! 

 

trött ! 

ska ta till vara på året som nu startat. se allt långsiktigt! det är mitt mål;) inte fastna i massa ältande. 

 

sedan kan jag inte riktigt släppa känslan att jag tappat en bit av min vän. jag vet att d blev mkt känslor o hur vi går vidare vet jag inte. m det känns som att jag släppt d mer m ngt hindrar emellan. känns som en liten barriär o lite som saker trycks undan. ärlighet är viktigt m samtidigt har jag svårt o sätta fingret på vad det är, o då är d svårt o prata om det. känner mig tom. är det mitt fel att det blev så här? för jag blev så sårad?  tiden får väl utvisa. o då kommer tankar om vad vänskap är o vad den består av. sörjer o saknar. sakanr det otvungna. den ordlösa tryggheten på ngt vis som fanns. svårt o sätta ord på det.

 

nya tag! nytt år! jag kan inte göra annat än ta ansvar för mig. o jag har gett åt mina nära o kära .o jag vill känna att jag får oxå för att jag är jag. inte för ngt jag gör. utan för min egen skull! att vänner hör av sig för de tycker om mig för den jag är! 

 

Gud giv mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.Mod att förändra det jag kan.Och förstånd att inse skillnaden. 

 

Gott nytt år!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards