Alla inlägg den 12 januari 2016

Av mamma-tilda - 12 januari 2016 19:08

igång o jobbar efter ledigheten o det känns som jobbet kan bli "fullt".

försöker hitta energi till annt. inte fastna i bara jobb o besöka pappa.

hade en fin helg förra veckan hos dottern o så nu i lördags med sonen när han åkte snowboard(chaufför o matsäcksfixare) men trevligt! 


hjälpt syster lite m hästarna. o nu fixar ja ju mest de kvällar hon jobbar ... 2 stor inne o de andra ska kollas.ja en hage ska köras ut hö till. men hjälpt henne lite under ledigheten m o gå före när de unga rids o tömkört 1 gång


men vill ha energi. känns glädje. känner mig tom på ngt vis. får lite gjort men känns inte så. o tycker jag sovit konstigt med nga dagar. känns som jag inte sover utan är i ngn slags dvala bara. ve tinte när jag vaknar om jag drömt el "slumrat"o bara tänkt.känns jobbigt o konstigt. jag hoppar moringan ikväll... får se om de känns annorlunda imorgon.

den verkar iaf ha stillat sötsuget o jag blir mer mätt . nöjd på maten d ta rliksom stopp... god mat o jag kan inte äta mer såå håll tummarna nu att jag kan minska portioner o klara mig från sötsaker!! kankse vikten kan ändras sakta igen!!  '

trivs på jobbet när jag är där, m vill  int egå upp o åka iväg på morgnarna.

m hela livet är liksom i stilltje.... 


fått frågan från soc om nytt uppdrag som kontaktfamilj. 1 helg i månaden. ja de kan jag tänka mig . m hade kanske tänkt mig en typ 7 åring;) inte en snart 18 åring. m visst är det så att "landet" passar o jag kan ge det som uppdraget kräver så...  vi får se det skulle återkomma. gällde oxå typ heldygns o an  bli o köra in till psyk oxå så då får väl ersättningen oxå vara lite bättre....även om jag inte gör det för pengar m är det hel jobb så . lite skillnad i en mindre unge som behöver omsorg o sysslesättning vanlig mot ngn som mår psykiskt dåligt.

men vi får se som sagt. m utrymme har jag ju numera jhär i min ensamma stuga;) saknar ju ungarna rätt ofta.


ska tydligen bli kallt igen. så bärt in ved ikväll:) o eldar. m disken får nog vara till imorogn.! 


var hittar man energi o livs glädje? framtids tro el glädje framåt? trött på o vara seg.... o samtidigt tänker jag att jag säker t har detta retroaktivt.  en del oro o ta igen. en del saker jag gjort för andra som krävt energi i perioder. o nu har jag bara typ mig själv. livet går vidare

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards