Alla inlägg den 13 december 2015

Av mamma-tilda - 13 december 2015 12:45

De vi älskar är de som har förmågan att såra. att få oss må dåligt. vore det bättre att aldrig ha älskat? att slippa må eländigt? att leva i enkelhet utan berg o djupa dalar? 


kärlek till barnen är svårt att tänka sig livet utan. kan ja leva utan all annan kärlek? ha ytliga bekanta bara? skulle det funka? just nu känns det som ett alternativ. kanske flytta o 

o bara "leva" överleva. 


livets vägar känns just nu som djungeln.snårigt o svårt o ta sig fram. vilken stig är rätt?? vem följer? vem leder? läste sinnesro bönen o mina gamla mantran. gud ge mig mod att förändra det jag kan. förstånd att inse det jag inte har möjlighet till. ge mig styrka. ge mig lite framtidshopp. mening med livet!!!


har jag tillräckligt med kraft styrka för att älska igen? Det gör ont att älska. jag vet inte om det är värt det. neutralitet? platt tillbaka på jordens yta. trodde jag var på väg uppåt... m ska tydligen inte d än...El någonsin? en vän sa en gång om pengar det är lika bra d är noll så man inte inbillar sig ngt... känner så just nu m kärlek. lika bra d är noll. öppna inte upp o ge. d gör bara ont. o samtidigt är frågan går d o leva utan kärlek??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards