Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av mamma-tilda - 18 oktober 2013 21:45

eldar i kaminen.tända ljus,varav ett doftljus.dricker vinet som inköptes i Tyskland på hemvägen i sommras!

inte ofta jag är helt ledig i både kropp o själ o öppnar vin själv hemma!

men idag blev det så! ska skriva lite o sen gå över en stund till boken. fick ärva" 50 nyanser av honom" från kompisen. får vi se om den är så bra som sägs.


klockan tickar ,hade funderat på en film m får se vad det blir. kom ju hem vid 20 efter varit på utbildning.o började m o leka o kolla nya datorn..laddat hem open office o photofiltre program. sen vet jag inte om jag lyckas lära mig det programmet....ladda iaf hem. gossen stannade hemma o jag måste ju klara mig själv! så nu ryckte jag upp mig o laddade hem...o öppnade vin;)har inget spec o tugga på m det får gå ändå!

intalar mig att jag kan stå på egna ben! har ju gått igenom utflyttade ungar så ska väl överleva en till...nu ska han ju inte flytta i den bemärkelsen m han har ju varit här i drygt 2 veckor så är lite tomt o vara själv hemma!


blev en fånig tystnad på första tåget idag. satt mitt emot en karl/kille el hur han nu ska benämnas. jag var trött o ingen av oss sa ngt...m svårt o låta bli o titta när man sitter mitt emot varandra. o när det gått en stund o ingen sagt ngt så tyckte jag att det blev ännu fånigare o börja prata...


mår blandat. försöker hitta tillbaka till mig själv.göra saker jag mår bra av. värdera mitt egna liv.inte bara finnas för andra.o innebär det minskad kontakt med en del så får det vara så. jag har inte energi att bara ge o ge. sjukskrivningen förra veckan o samtalet i måndags var välbehövliga!

jag har flera vänner som finns men önskar för önska får man väl?att fler lite oftare hörde av sig. jag vet att nga inte vill riskera att tränga sig på om d är tufft,. men ett sms är uppskattat . känslan att ngn faktiskt tänker på mig.jag är ingen super vän det vet jag.m jag har iaf vissa dagar känner mig helt övergiven.


nu ska jag inte gräva ner mig o börja deppa ikväll!haft nga trevliga dagar på utbildningen med massa goa människor!


vin ,musik o bok! livet är ok!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards