Direktlänk till inlägg 22 augusti 2015

rubrik? hatar? trött?

Av mamma-tilda - 22 augusti 2015 10:15

jag vet inte vad frö rubrik som skulle passa idag! så jäkla trött! funderar på hur klokt d var o byta jobb;) 

De fickinte tag i ngn vikarie som kunde hjälpa mig. att jobba i en spec verksamhet var/är ngt som lockar att få ge barnen känsla av att duga att d kan ! men att jobba i princip ensam m ett barn 3 dagar o inte ens kunna gå på toa i fred... tacksam för avlastningen iaf mitt på dagen för rast!jag är helt slut!! helgen kommer verkligen vara behövlig nu!


o gubben som pratade på mammas begravning sa innan att han inte kosta o så kom d en räkning.. jag orkar inte var så jäkla arg! o så trött igår att jag hade kunnat gjort/sagt ngt dumt, brosan tar d nu... småsummor m blir så trött på vad folk inte minns o menar vad de säger! 


läste en bok igår om att förenkla sitt liv. ta reda på vad som är det viktiga o vad du vill? rensa ur ex "saker".

just nu känner jag mig för o emigrera igen. så slut efter 2 veckors jobb att jag bara vill grina" ! o du kommer frågan var det dumt o byta jobb??? tanken slår mig igen att faktiskt skärpa till ekonomin o spara ihop en buffert o bli skuldfri. att om ett år typ vara ledig!! känns oxå jäla konstigt när man nu blivit 45 år! o ungarna utflugna...men att hitta mig själv igen. rätt skönt ändå att syster är på tävling ! just nu bara jag på gården.. hämta systersonen. det är tydligen min lott...att passa o köra på andra. hatar mitt liv! o det var de orden som gjordeatt tjejen i   boken.. flyttade till en mndre ort... rensa i livet. insåg att behovet av grejor o massa måsten inte var lyckan.

hur får man ordning på livet? vad ska jag jobba med? om detta inte blir bra? orkar/ klara rjag att gå tillbaka till vanliga fritids? dax o byta inriktning trots allt?  bli skuldfri o bara vara dagar? skita i allt? vänta på lön o så rensa upp mer!!! 


hatar o vara trött . hatar o vara grinfärdig. fixa ordning boxar o d åt hästarna. hämta systersonen. köpa kattmat. klippa gräs. hänga tvätt. ta tältet o dra???


o avundsjuk. kompisen som "jaga" på dejtsidor har nu hittat en trevlig karl, en annan kompis är bortrest hela helgen till bekanta. brosan o hans sambo på spa. sonen mår rätt gott. var här o tälta m flickvänenn. skönt. dottern är ok (tror jag) . bara jag som är ensam o grinfärdig- hatar deppression! hatar känslan. funderar på skogen--- fast jag bor där;) o irreterad på vänner som alddrig hr av sig o samtidigt är jag beredd att stänga av omvärlden. trött på allt!!! 



slut på gnäll- hänga tvätt! ha en fin dag i solen:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards