Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av mamma-tilda - 5 oktober 2012 23:17

idag är det en sådan dag som saker o ting blir utförda känns det som.

Började med besök på <3 barnets skola.behövde få tille tt samtal m en lärare!

De pratade själva men var ju tvungen att se till att det blev av! Jag behövde bara åka dit

o tala om för läraren att det var nödvändigt....typ! fast han blivit ombedd att ta ett snack o reda ut

saken!känns ju lite som o vara en katalysator..men o andra sidan är det nog min styrka..att starta saker!

det viktigaste var ju att det blev gjort! men lite frusterande att lärare inte fattar!


Sonen verkar må rätt så bra just nu. Tjejen skulle dit igen så d verkar ju vara på väg ihop igen..el om de nu redan är det! han verkar trivas på utbildningen oxå. Funderar på o ringa soc på mån o se om de kan trycka på af att nästa steg kommer igång snabbt...dumt att han får tid till annat när han nu är igång!


på jobbet rullar det mesta på oxå! marken idag så lite lugnare på em. kunde ge jobbarkompisen ledigt det känns bra!

de ställer alltid upp på mig!skönt o kunna ge tillbaka!

lite småkallt nu...ska väl försöka få brasan o ta sig..

tänt ljus o har det rätt behagligt.

Tog mig i väg o kollade på innebandy match ikväll. det var längesedan, träffade på massa folk o en del vänner som jag inte sett på länge. Blev inbjuden till innebandyträningen oxå. Är ju ett gäng "tjejer" som spelar på skoj på sön kvällar. jag var med förr men har inte spelat på nga år när allt kring sonen varit jobbigt. drog mig ju undan från socialt liv i samhället då...orkade inte möta folk. jag ska erkänna att jag handlade inte ens i byn när jag mådde som sämst.men efter de här åren vet jag oxå vilka som är mina vänner på riktigt! de som förstår vad som är vad o vad jag som förälder inte rår på! o hur jag mått av allt som drabbat mitt barn el som han drabbat sig själv med el hur man nu ska uttrycka sig.O de som verkar tro att jag står för en del av det som skett..herregud hur funkar folk? jag vet flera som inte klarat av att möta mig el ens säga hej...o det som sårade mest var en gammal vän som efterhan gjorde det sista som slutade med  anstalt inte klarade av att ens se det jag skrev på fb!det kändes konstigt. trodde hon att jag som mamma gillade det han gjort? el? att inte fråga el kolla upp med gemensamma vänner då? hur jag kämpat ,ringt,tjuit för att han skulle få hjälp. bett som mamma om inlåsning!men jag har bara strukit henne ur mitt liv! o jag hoppas att hon aldrig behöver uppleva det jag har upplevt som förälder för deta önskar jag inte ens min värsta fiende!

funderar ju på om jag ska flytta närmare "civilastionen" för att kunna ta mig lättare på olika grejer...men vet ju att det handlar ju mest om att ta sig i kragen..o just nu ska jag ju försöka komma fatt med ekonomin o då är det ju lite dumt att flytta!men är sugen ibland på en lägenhet...egentligen ett litet hus..men det känns ju korkat..när jag är själv...massa jobb...o jag blir ju inte yngre;)blir ev en lägenhet på sikt o stugan som helgstuga..måste ju i såfall bara förhandla ner hyran,men just nu blir det nog inget! ska som sagt betala av lite skulder o komma ifatt!


o ikväll ha rmin älskade gosse gjort något så otroligt bra! var en kamrat som var berusad o han ringde kamratens mamma! jag är så stolt över han! o hans mamma som lyckats få han till ett så klokt barn!inte många 14åringar som skulle klarat det! har skickat o talat om för han hur stolt jag är över han!

o så har de pysslat ikväll o så kom det en bild på min älskade unge med ett hjärta ,att han gjort det till mig! blev varm i hela kroppen! älskar dig så mycket!!tack "mamma" att du låter mig få vara en del av ditt barns liv! att du delar med dig!det är oxå starkt!Älskar er båda!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards