Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av mamma-tilda - 25 oktober 2012 20:59

ja då var det månadens höjdpunkt då...att få göra rätt för sig i samhället!

o så tänka till o fundera varför d blir så lite över...mm denna månad beror det ju rätt mkt på

en vetrinärsräkning på 3000kr! som jag inte hade sparat till...o så lite andra släpande utgifter!

o 500kr för sonens wow spel´...ja tur jag är så snäll! men bet gärna för spelet så han har alternativ till

att gå ut...sedan vet jag att han går ut o festar oxå..m då har han iaf möjligheten att "sitta" inne o sysselsätta sig!


Dottern går igenom lite olika steg nu..inte så lätt att "flytta" in hos pojkvännens familj. el familjen går väl an

m hon håller på o bli galen på pappans flickvän!jag har sagt att hon ska inte göra ngt som inte känns ok!

hon har ju alltid möjligheten att komma hem o det vet hon!jag sa att annars får hon väl bo själv el hos hans mamma..

o ses ibland! tror ju inte hon gillar det m det finns ju alltid alternativ! hon har fått in foten rejält på hemmet hon jobbar på ..är redan denna månad uppe i nästan heltid!skönt för henne o få jobba. nästa månad kan hon kanske få över lite pengar oxå:)denna månad hade ju hon en hög mobilräkning!sonen ville ha påminnelse om soc tid ,han var irriterad över dem igen...men nu hoppas jag verkligen han får pengar! jag har "inte råd" el ngn större lust att mata nästan en hel månad till. förra månaden fick han ju så lite så de räckte ju bara 2 veckor...o ja vill inte oroa mig över alternativa sätt att lösa ekonomin....för hans del!jag överlever även om jag skulle behöva snåla lite grann denna månad.

Hoppas dock att vi får igen pengarna från förbundet nu..o inte att det tar till november. vi fick ju vänta på ett kvitto från danmarksbron.skulle underlätta o få in de slantarna!även om de mesta ska sparas till dator o avbet på bilen!o nu kom jag på att syrran ska ju ha pengar oxå...ja ja bara logga in på banken igen då!sen är faktiskt allt inlagt för bet! o har matpengar kvar! o förhopppningsvis till en jacka oxå:)o bidrag till <3 barnets skor...han behöver verkligen nya nu om d kommer mer snö o kyla oxå,det värsta är att han är lite som dotter,sonen är lättare! där kan jag i princip köpa vilka som helst fortfarande o han tar tacksamt på sig! men dottern o <3 barnet...duger det inte så tar de inte på sig.då går de hellre i trasor!o måste klippa mig..har missat o ringa om tid...o då blir det säkert svårt imorgon...skit oxå!tänker ju inte gå till ngn dyrare denna månad så får hoppas det finns tid imorgon kväll!vill ju fixa till lite innan lö...men men det löser sig väl:) får väl köpa hem skum o lite fix...o köra på lockarna;)o urringat på lö...så spelar väl frisyren mindre roll....

o idag kom första snön! o jag som på em sa till barnen att den kommer på onsd...är ju inte mkt. men här ute på landet ligger den kvar! o idag har jag täckt över min framruta!slippa skrapa imorgon då...gjorde ju ett dåligt byte egentligen m bilen.,..denna har ingen motorvärmare!dumt...


sugen på ngt gott...mikrade en bulle m det stilla inte mkt av det suget! m dumt o göra kola..el? nja kanske inte;)orkar inte ens sätta på kaffe...

börjar iaf få upp värmen i stugan nu..var småruggit när jag kom hem idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards