Alla inlägg den 25 januari 2014

Av mamma-tilda - 25 januari 2014 16:30

nu är det helg igen! jag ska inte göra ngt denna helg bara fixa stallet;) o skrota runt hemma.

känns rätt skönt! att bara vara o förhoppningsvis ladda batterierna inför veckan.


det har gått bra o sköta om allt här hemma under veckan.tur dock att det var den veckan jag jobbade sent så jag hade lite tid på morgonen! imorgon kommer syster hem igen.men är gruvligt trött på att köra ut vatten nu..vi ha rju inget varmvatten i stallet så det får köras från källaren. o så resten av vattnet från stallet- men det fylls i dunkar som får stå o bli lite varmare... så ingen slang vintertid... så jag har definitivt styrketränat denna vecka!! bara idag har jag lyft 8 st 25l dunkar! o en till blir det ikväll med varmvatten inför natten till de som går på lösdrift.


har inte pratat el hört av sonen sen 8 jan tror jag det var. jag börjar bli lite orolig hur läget är. om det börjar bli fullständigt åt helvete. han har inte sovit hos min bror på 2veckor nu.jag vet inte vad jag ska göra! ringa o rådfråga polisen?  dottern hade otur på sin tävling. blev ngt med hästen så d fick bryta... o dagen efter skulle hon tävla igen m då var inte den hästen ok,o det var inte tillåtet med hästbyte. skittråkigt!!


gossen har ju varit sur/vrång o nu är jag tvungen att visa att jag inte ställer upp på det. han hade mage o önska sig en bil för 2000kr i födelsedagspresent...m han skulle aldrig mer uppskatta ngt sa han tidigare i veckan via sms...så jag sa bara att jag köper ev inge present!o nu ringde han o ville ha skjuts för piercing...hm.. inte så väldigt stor chans att jag skulle åka 4 mil enkel för det... han påstod då att det gjorde jag sist..men då skulle han till mig efteråt påminde jag! lite skillnad.mycket ställer jag upp på men definitivt inte allt! 

tyckte han skulle spara pengarna till vår resa...fickpengar.


bet räkningarna idag ! alltid lika roligt!ska försöka snåla lite denna månad;) i vanlig ordning...men behöver fylla på med mjöl o basvaror ...försöka snåla på bensinen oxå...tror faktiskt jag tankade mindre förra månaden.men vet inte.

fått in ved oxå! eldar nu för fullt.varmt o skönt inne:)

ska bli spännande o se vad elräkningen hamnar på efter luftvärmepumpen..fast varit mkt kallare nu. 14 minus häromdagen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards