Alla inlägg den 8 februari 2014

???

Av mamma-tilda - 8 februari 2014 20:21

livets frågetecken. du är fantastisk säger en vän , var rädd om dig. gå inte sönder.

funderar nu på vad det innebär? att vara rädd om sig själv? att inte gå sönder? klart jag förstår på ett plan...

m vad innebär det på riktigt? hur går man sönder? känner mig deppig o har skuld/ ångest att jag inte kan hjälpa mina barn ...det gör ju att man går sönder lite. men inte går hela jag sönder. jag är ju mer än mamma o att få hjälpa andra.

men utan barnen el att få finnas för andra är jag ju inte hel. så går jag sönde rså är det nog för jag inte får finnas för andra ,att inte få hjälpa. el bara bli frågad efter av andra. att betyda ngt.


"alla människor vill få känna tillhörighet och gemenskap" taget från en annan vän. all tillhörighet är bättre än inget!så är det ju. o min depp el mitt brak denna vecka är blandat.men att inte bli frågad efter ,få kred för d man gör eller känna tillhörighet ngnstans var en bidragande känsla.känslan av betydelselöshet.misslyckanden,

misslyckande med studierna,sonen o hans liv ,dotterns strul,gossens jobbiga vecka.funderingar på jobbet,

allt tillsammans gjorde att summan blev mitt "brak" depp el psykbryt...vem är jag? jag vill inte bara vara den som fixar allt...jag vill bli frågad efter för min skull, betyda ngt.för ngn!


har iaf gjort saker idag för bara min skull!!!inget märkvärdigt köpte med kaffe o baguette,wienerbröd o åkte till sjön o bara satt! o det enbart för min skull!!!

Av mamma-tilda - 8 februari 2014 14:40

känner mig mentalt eftertrött! varit lite för mkt upp o ner i veckan.för många känslor.

återgår till mitt samtal i måndags ...är du tom? den frågan har etsat sig fast på ngt vis. att vara slut/ trött,känna sig som jag gör nu- ja d är kankse tom jag är? 

varit på anhörig möte nu o känner att jag är trots allt en bra bit på väg. m allas våra känslor är lika men olika.upplevelserna som anhörig till ngn m problem. många vittnar om skuld. det är väl så vi människor funkar tänker jag då? vi vill ju att våra nära o kära ska ha det bra. o vi vill kunna fixa det o att inte kunna fixa så de närmsta mår bra då tar vi gärna skulden för det. vad är vi människor utan varandra? om vi inte hade ngn att sörja för? över? flockmentaliteten? att få ta hand om.


att mötas o sätta ord på vad jag går igenom.är nog bra. för mycket stänger vi in var o en. stoppar undan.

att ha ett bra jobb är ingen garanti. att vara hel o ren är inget kvitto på att livet är bra. att få möta trasiga vuxna är på ngt vis tragiskt att de som barn fått uppleva saker. jag har det jobbigt att inte jag kunnat se o hjälpa mitt barn att få uppleva detta som mamma är jobbigt. m jag lider med de som får ta skiten när de är barn, de har ju absolut ingen skuld.jag vill bara få hålla om o tala om att det är din mamma som är trasig! inte du fast du blev trasig. 


att mitt barn fått en bra uppväxt o trots d hamnat i trassel är en sak . förhoppningsvis har han den inre styrkan o allt han fått tidigare att landa i o hitta tillbaka till! han har tror  jag kvar allt jag o hans pappa gett som en grund. o den är hel!även om det blivit sprickor på det senaste lagren.


att få höra en annan människa säga att om jag fått en liten liten bit av allt det ni gett som mammor skulle jag varit glad. jag har inte ens ngt att stänga ute för min mamma finns inte närvarande alls. usch inget barn ska behöva känna så.o at fortfarande som vuxen känna. jag blir så gärna din mamma vill jag bara säga!!


jag har läst om brevet från sonen flera ggr o jag vet att han älskar mig innerligt o inte vill att jag ska lida.el att jag ska må dåligt pga hans problem.har postat nytt brev idag till han. hur allt än slutar så älskar vi varandra och jag vet att han fått massa bra av mig som mamma!!jag hoppas o tror på en framtid igen.


vila nu o Judas Priest!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards