Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

avstängd!

Av mamma-tilda - 24 oktober 2012 21:02

ikväll tänker jag vara avstängd! helt anonym.icke inloggad ngn stans!

jag orkar inte med mer  tjat el "jobb".helt plötsligt så är det jag som ska fixa en massa.

o tydligen skulle jagredan ha gjort det! fick veta igår att jag skulle posta brev....trodde det var min syster el dotter som skulle göra o att de hade gjort det redan!Sonen vill ha wow bet! m jag är pank o då ska tydligen jag ringa o fixa det åt han via hans morbror...för han har ju inte pengar på mobilen o kan inte ringa!men ikväll är det tvärnej hos mig! jag fixar inget mer idag!ena dagen ska han klara sig själv o morsan är fett jobbig o ska inte lägga sig i o nästa ska morsan fixa massa! o likadant med stall människorna här...de sköter nästan allt själva o allt m tävlingar o så helt plötsligt sak jag fixa massa! o helst ska et vara klart innan jag ens får veta att det är jag som ska fixa! men inget blir av ikväll det kan jag lova. jag är avstängd!!


har fixat mitt stalljobb ikväll! tvättat en maskin.burit in ved, kollat till syrrans grabb. o gått en kort promenad!

förkylningen börjar släppa men det var tungt på slutet måste jag erkänna. fy fasiken vad en veckas förkylning sänker kroppen. får väl vara glad att jag klarat av o jobba hela tiden. fast har varit segt på em. tur jag har bra jobb o arbetskamrater som dragit det tyngsta lasset denna vecka.fick ju en fin vetrinärräkning på 3000kr så har ju inte direkt ngt överskott denna lön! hoppas verkligen att jag inte blir sämre el omsjuknar så jag måste vara hemma....

vill ju komma i fatt så mkt som möjligt med ekonomin!har väl handlat för mkt denna månad o slösat lite för mkt på ungarna kanske...för nu är det riktigt tomt i kassan! det ekade i dag på kontot!hoppas jag får bra m lön...o att pengarna från förbundet kommer! skulle ju behöva köpa dator,jacka o skor....m får väl se vad d räcker till. gissar att det blir minsta möjliga på räkningar o att jacka får vänta.tur att jag inte slängde min i våras...den är ju inte så värst m får funka!ska kolla klipptid imorgon oxå!!o behöver köpa färg till håret m det är ju inga stora pengar..


sonen vill ha skor...o det behöver <3 barnet oxå. o dottern har väl inte jobbat så mkt förra månaden..o fick en fin tele räkning efter vi var i belgien...så som sagt det blir nog minsta belopp på flera räkningar denna månad!

m jag överlever...funderar på om ja ska kolla om ja kan dela vet räkningen m har ju egentligen inte lust m det.

hoppas de andra pengarna kommer! får ta till dem fast d skulle gå till av bet på bilen!

jaja har ju tak över huvudet o ett rätt ok liv så vad gör en snål månad i det långa loppet? el 2....

börjar redan fundera över julklappar oxå...funderar på en tur till Varberg o Ullared m inte kul m dåligt på kontot...även om d blir billigare..

o ska ju iväg till skolan i Trollhättan den 7-8nov. måste bet vandrarhemmet o mat:) boendet får ja ju tillbaka sedan.

m tänker att det blir en mikro sem!oxå...+ jobb så klart!ser faktiskt fram emot det just nu. mest att få komma iväg ....strosa runt helt anonymt iaf en kväll...ingen som behöver bry sig om mig:) fast visst kan vara tråkigt oxå när jag väl är där....men blir ju bara första kvällen utan o känna ngn. sedan vet ja ju inte iof om fler övernattar el om a´lla bor på pendlingsavstånd.

o ska bet en kudde ...o födelsepresent som en kompis ligger ute med. m det ska jag göra direkt lön kommer!men blir väl inte många kronor till nöjen el spar denna månad...fast fest på lö:)


o mitt älskade <3 barn har skaffat tjej så nu är han "stor" får knappt peta på han igen...d kommer o går :) ja ja så är det o vara tonåring;)tiden går fort...han har ju varit hos mig nu över ett år.o mkt har hänt. jag älskar den gossen som han vore min egna unge! o saknar han ! men visst är det skönt o ha ett låne barn...ngn att dela m o som får stå för det mesta;)..jag kan ju faktiskt unna mig o njuta mest:) el försöka iaf...min mamma oro dyker upp med jämna mellanrum,o samtidigt känna styrkan i att vi kan hjälpas åt!med både det jobbiga o att glädjas åt alla framsteg o det den gossen ger ! vad föräldraskapet skulle vara lättare för många om det fick det så bra som vi har det kan jag tänka! är så oerhört tacksam för att få finnas där för både min älskade gosse o även för hans mamma! o hon hjälper o finns för mig när mitt liv går upp o ner...


livet är bra knöligt ibland..nu dök d upp annat. återkommer!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards