Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

hatar förkylning!

Av mamma-tilda - 27 oktober 2012 11:27

jag ska bort ikväll o mår inte helt bra kan jag väl erkänna...men det får bli som det blir!

jag orkar det jag orkar! finns väl vatten;)o kankse ngt mer o fylla på med i natt om d behövs!

enda fördelen är att jag behöver ju inte ha för höga förväntningar o då brukar det ju bli bra.

o finns väl stolar o vila upp sig i om d behövs...

får se om det löser sig med chaufför...dit verkar gå att lösa nu iaf tack för det gumman!

hoppas på hämtning med annars sover jag på soffan o vi får väl ta taxi dit inatt..el så dyker det upp ngn som bor bra till...det löser sig..,får besked under dagen om ev hämtning.


sitter fint nu med kaffe o 5 min kola till. sockerenergi! behövdes faktiskt...vikten o vinsten tar jag tag i nästa vecka!

den har dragit ut på tiden nu...snart riskerar jag väl förlust...ska fundera på med vad jag ska ha på mig ikväll..den "lilla svarta" el jeans...ska nog ta den turkosa iaf men måste mot min princip stryka då..den har vissst legat längst ner under allt i garderoben!jaja väntar jag till sista stund i vanlig ordning så brukar d bli snabblösning så slipper jag ju det bekymret;)

nu blir jag galen på min hon hund!hon springer in o ut idag...bara o resa på sig o släppa in igen då!

kom på nu m att jag glömde köpa nytt skum..har ju inte klippt mig el färgat ...skulle ju iaf färgat..m orkade inte igår o handla ngt..ja ja jag är ju inte ute efter prinsen idag o de andra flesta har ju sett mig förr:)måste iaf raka lite o smörja mig börjar känna av höstluften nu super torr redan...tur att det bara är utsidan som är torr;)

skönt detta o sitta o rensa hjärnan lite..slipper Maja o Mysan höra på allt tugg även om de får höra mycket:)

funderar fortfarande på vad min första bok ska handla om...livet ?barnbok? el mitt liv som pedagog?jag är ju mer en "skriv" männsika än bild människa har jag nog kommit fram till. dålig på foton o målandet. fast ska göra om Saras rum sedan tror jag till atelje/kontor...efter alla barna lämnat mig..om jag bor här. men tänker nog behålla stugan även om jag flyttar som det känns nu.fast först om Sara hittar boende i Småland ska ju gossen få rummet!så min atelje får vänta..o det är ju ingen brådska med den.o anant boende får oxå vänta behöver bo o spara ihop lite buffert! o minska skulderna!får ju ihop matpengar denna månad trots 3000kr till vetrinären...även om det blir att snåla rejält! men känns skönt att det iaf är ljusare ekonomiska tider o att dottern tjänar lite nu! hoppas bara som jag nog skrev häromkvällen att det blir ordning på sonens ekonomi ngn gång!!!o helst innan jag dör!o såg i reklamen nu att rusta hade rea på tapeter..funderar på om jag ska tapetsera om en väggiaf...ska nog ta den vägen ngn dag o kolla lite vad det finns..undrar om jag ska dammsuga o sedna gå ut en sväng..solen lyser fint ser jag..el läsa en stund  kanske ! skönt med lördag o fri dag!!! jag bara älskar o inte ha ngt o göra ibland o bo själv o göra precis det som jag väljer!! fast nackdelen är att jag väljer för lite ibland....o har inte koll på vad som händer...men har faktiskt varit på rätt mkt fotbolli år o det hade jag bestämt mig för iår ! så d känns rätt bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards