Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

tankar o funderingar

Av mamma-tilda - 27 juli 2014 22:29

kommer tankar o funderingar. svårt o släppa i hjärnan ibland.snurrar

håller mkt för mig själv.ibland vill jag bara skrika! då jag skriver anonymt är det för jag ska få ur mig

men har avslöjat detta för flera stycken nära vänner så  därför kommer inte en del här iaf!

just nu kom d över mig massa o jag kan inte riktigt sortera i hjärnan.vad är min frustration? vad är bekymmer?

vad är inte ens mitt?? 


sitter o skapar listor i huvudet 1: vad gör mig lycklig? o vad är lycka? 2 : vad vill jag nå? vad har jag för mål? har jag nga mål i livet numera? 3: vänskap vad är vänskap? den frågan har kommit ofta d sista åren . är det att veta att de jag har närmast alltid finns där? utan krav? el är det de som ibland frågar efter en? ensamheten? att trivas med sig själv?

att bli sedd för sin egen skull? inte bara bekymren? el som hjälp?


att ge o känna att det betyder ngt. spelar d ngn roll? livet går vidare även utan mig...att vara tom inombords-

tvivlet på sig själv.inte betyda ngt.att släppa taget o gå vidare med mitt egna. o där kommer punkt 2 vad har jag för mål? finns det ngt jag vill ? har uppfyllt d jag tänkt i livet till stor del...vad har jag nu för drömmar ? mål för resten av livet ...har väl iaf typ 40-50 år kvar o leva!

resa i alla ära menn jag får ju hemlängtan efter 4 dagar;);)så jorden runt tror jag inte i dagsläget hamnar så högt på min lista ....o jobb utomlands ryker nog det oxå.... hade ju tänkt bli pensionärsbarnflicka m då måste jag få bukt m hemlängtan;)


bli skuldfri o "halvrik! är väl ett mål iof. slippa tänka på pengar.

kanske är tur i oturen att jag snart har slut på sem! få ordning på livet lite grann!!fast tycker om o sova länge o äta frukost ute i lugn o ro! splittrad vad gäller sem...


torka tårarna o ta nya tag!

 
 
förspel

förspel

27 juli 2014 23:04

kram på dig Mamma! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

mamma-tilda

28 juli 2014 14:21

tack! kul att ngn hittat gillar. Även om jag skriver för o få ur mig! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards