Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

slöar

Av mamma-tilda - 24 februari 2013 20:29

har slöat en del idag. läste hela fm o käkat rester.o läste ut boken nu ikväll...var länge sedan det var en "läsdag"!

små läser ju mkt men nu har jag varit inne i en läsperiod igen. men måste säga att jag är lite stolt att jag kunde lägga ner boken o ta mig ut!!


bestämde mig i morse för o strunta i mobil o dator idag! har varit rätt skönt- jag kommer ju på mig själv att vara uppkopplad lite för mkt. sitter o chattar o dumsurfar....nu har ja oxå spelat ngt jäkla skitspel på fb en del kvällar...

det är väl en jäkla tur att jag aldrig spelat massa datapel! skulle nog i min ensamhet bli sittandes alldeles för mkt!


har gjort det vanliga sysslorna...hästvatten,ved ,disk o tvätt! tvätten är snart klar i tumlaren så ska väl hämta den.

har ridit en skritttur oxå.fick vända för den väg jag tänkt gick inte att ta sig fram var alldeles för djup snö.

o min lata hund sprang hem...så tog bebis sedan på en promenad för att få med hunden...fick ta koppel...o när jag släpper henne tänker hon vända! men när inte jag gjorde det så dröjde det en stund sedan kom hon iaf efter!

var kanon skönt väder fast jag kom ut så sent.o blir ju lite gladare o mår bättre faktiskt av att gå ut o få lite gjort..ändå är det så jäkla svårt att komma ut.


funderar hur jag ska fördela pengarna när lönen kommer...om det blir ngt att fördela vill säga. men det visar sig om 2 dagar!dumt o ägna det ngn tid nu!

fått ett sms igår kväll som jag inte svarat på...jag har ju varit utan mob idag;);) har ingen energi att svara nu...tar det en annan dag..taskigt ...el jag vet inte..lite kankse.sitter o tycker synd om mig ibland att mitt sociala liv är lite på sparlåga o så svarar jag inte...men orkar inte... o jag vet inte ens om jag vill rycka upp mig. förut i dag kom tankar på om jag tom skulle resa själv..bara åka iväg..gå o strosa ,sitta på fik o inget göra...jag vet inte. måste väl ta tag i livet el fundera på vad jag ska någonstans...dra till Eva i usa??vore lite kul.el bara rycka upp mig o ta tag i fritiden...el bara vara nöjd med det jag valt just nu! för det är ju jag som valt att ligga lågt o bara vara! har ingen större energi...kände det när jag var i Stockholm...var trevligt o jättekul men jag vet inte...jag bara flöt med.

o dumt o gräva ner mig själv...pratade m V om det . livet blir inte bättre än vad vi väljer att göra!o det är ok att vara seg! men inte för länge.


ploppar i skallen:

nytt jobb?? vet inte...kollade lite häromdagen på annonser.visar sig imorgon efter pratet m chefen....

tv-dosan spårlöst borta.

trivs i min stuga, men ibland önskade jag att ngn städar...el håller ordning. fast vill ju egentligen inte ha mer ordning...bara fint ibland;) invecklat...skönt o bo själv! o göra som jag vill! trivs. fast d blir rörigt ibland...m jag är ju sådan!

studierna...jag SKA...

att bo i skogen..fördelar o nackdelar.

att börja om? nytt liv vad innebär det?

barnen

vänskap

kärlek

pengar


nog med att sitta o tänka massa sega tankar!


jag har det bra! o 3 barn som betyder massor i  mitt liv! o vänner som finns för mig! bra arbetskamrater!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards