Alla inlägg den 10 juni 2013

Av mamma-tilda - 10 juni 2013 18:55

har jag rätt att njuta idag funderar jag på....

jag har för andra dagen mitt <3 barn här o det njuter jag av! bara att få lag mat o småprata känns så bra! 

Nu har de åkt till sjön för fiska, för o häcka med "xa mamma" vill man ju inte som 15åring...

han har ju som jag skrivit tidigare inte varit här så mkt på sista tiden o det har jag accepterat även om jag saknat han enormt....så nu njuter jag! o att få flera dagar på raken är bra, för då landar vi....han behöver inte prova gränser o jag kan släppa o låta bli o "skämma bort";)bara för jag saknat så mkt....


sitter o bara känner mig avslappnad i massagestolen.inget måste hänger över mig. tvättat i helgen, diskat i kväll.torka golv o tvätta fönster göres ngn annan dag lika så kapa veden som är kvar....har jag tur kapar svågern den oxå!;)

o alla skoluppgifter inlämnade! väntar på besked om d sista 2 blir godkända bara. el måste kompletteras.


snart sommarlov oxå! även om jag jobbar så blir det helt annat!


funderar på om jag ska åka till dottern midsommar.hon jobbade ikväll så kunde inte prata nu.


sonen får nu vila upp sig iaf i 2veckor förmodligen längre...så just nu vet jag inte om jag ska gråta el tycka att det är bra. o har jag rätt att njuta av mina glädjeämnen  just nu? i det långa loppet vet jag ju att detta var nog bra...m lite typiskt då han skulle ha första mötet på torsdag.o ska jag njuta ikväll då?? fast skönt att inte behöva en sorts oro...fast dyker ju upp en annan oro;);) m skönt oxå.ska jag ha skuldkänslor el inte ? el ?? vet inte ens vad jag känner just nu.har liksom på ngt vis accepterat det.o jag är inte orsaken till det som händer nu...även om jag är mamma. o hade ett bra samtal i går för min del.m jag är mamma lika förbannat! o det är mitt lilla barn det handlar om!så just nu vet jag som sagt inte vad jag ska känna...o nu vet jag ju inte när jag får se han el hålla om han igen....inget sagt än till barnen d behöver inte oroas just nu...inte gossen iaf. innan sommarlovet! bara sagt att sonen inte kommer hem ikväll heller...o dottern jobabde som sagt ikväll...m informerade deras pappa iaf...snäll som jag är!


o nu kom gossen in o de ville åka en sväng till samhället på mopeden...jajja kl är ju bara 19...o han är 15...varför kan ingen hitta på ett krympmedel?? att släppa o hålla...en förälders balansgång..o det gäller även om jag "bara" är kontaktfamilj;) o är nästan ännu svårare då...att göra det vid rätt tillfällen.m vi hankar oss fram  o ngt bra har jag väl lyckats m eftersom han kommer med jämna mellanrum.. tack o lov!!


försöker ändå känna att det blir bra. o jag är så himla tacksam för de glädjeämnen som jag har i livet o spec för mina lånebarn! jag älskar de som de vore mina egna!spec den stora o den lilla;) ha rju fått följa den lilla sen han låg i magen! o mina egna barn har oxå mkt jag gläds över. o förhoppningsvis är guds prövningar snart över...o jobb, vänner ,hästarna. O idag är våran Ronya kollad hon är betäckt!!! det blir nog min bebis...:)

nu ska jag kolla lite mer mail o slappna av !

livet blir vad du gör det till :sägs det m ibland är det jäkla svårt att göra ngt!

likaså att njuta av stunden! jag försöker o tror jag ändå är rätt bra på det!

så mycket jag älskar här i världen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards